Auteur |
Bericht |
sabar
944 type2Boskamp
|
Enkele vragen 944
Vandaag naar een 944, type 2, bouwjaar 1985 wezen kijken met 180.000 op de teller. Ziet er prima uit op de brug, rijd verder goed alleen zijn er 2 vraagjes:
De koppeling grijpt wat laat aan (verbeter mij even indien anders Marcel), enkel als de auto in de versnelling staat en we de auto naar voren drukken pakt die hem wel gelijk. Kan dit wijzen op een versleten koppeling, hoort dit bij een 944 of heeft dit andere oorzaken ??
Volgende vraagje: er is een nieuwe distributie riem opgekomen nu maakt die een soort piep/fluit geluidje. De verkoper zij dat dit altijd het geval is bij vervangen van de riem op een 944 kunnen jullie dit bevestigen ?
_________________________________________ I am the Devil in disguise.
|
23 aug 2010 22:17 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Enkele vragen 944
Koppeling: had ik ook, gewoon doorrijden tot hij gaat slippen. Test: rij in 1 weg, naar 3 schakelen en gasgeven, slipt hij dan = vervangen.
Distributieriem vervangen. Je kan natuurlijk alleen de riem vervangen maar beter is de spanrollen, balansasriem en de seals (en evt. waterpomp) te vervangen. Als de riem vervangen is dan staat hij strakker en dus meer druk op de lagers van de spanrollen ..... als deze niet zijn vervangen dan kan je dit horen. Kan ook zijn dat de plastic kap aan de voorkant niet goed gemonteerd zit. Het zoemen/ fluiten kan minder worden naarmate de riem wat is ingelopen.
Het vervangen van de distributie van een 944 is best kostbaar en arbeids intensief dus vaak wordt de goedkope manier uitgevoerd.
|
23 aug 2010 22:28 |
|
|
sabar
944 type2Boskamp
|
Re: Enkele vragen 944
De spanrollen en riem zijn allebei vervangen, dus het zoem/fluit geluid is dus gewoon dat de boel een beetje moet inlopen ?
_________________________________________ I am the Devil in disguise.
|
23 aug 2010 22:32 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Enkele vragen 944
Loop even na of de beschermkap overal goed zit. Met name aan de onderkant wil er nog wel eens een oog afgebroken zijn waardoor de kap dan niet goed gemonteerd kan worden en niet goed in de contragroef zit.
|
24 aug 2010 8:18 |
|
|
951@Norg
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.uut...
|
Re: Enkele vragen 944
Je kan door het inspectiegat meten hoe je koppelingsplaat er aan toe is: Even geleend van het 944 forum. Daar is nog veel meer over dit onderwerp te lezen..
_________________________________________ 944 Turbo, '90, 250pk versie, Pon geleverd. Opties: 030, 220, 490, 533, 573, 593, 650. Nieuwe foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLZJM4QT
|
24 aug 2010 19:18 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Enkele vragen 944
Het zoemende geluid van de distributie zal waarschijnlijk komen doordat de getande looprollen te strak afgesteld staan. die moeten iets los van de riem staan. dan maakt hij geen herrie meer.
|
24 aug 2010 21:54 |
|
|
pasC4
|
Re: Enkele vragen 944
zoemend geluid kan ook komen doordat ze de spanner de verkeerde kant op gedraaid hebben om de riem te spannen. Dan is de hoek kleiner en gaat de motor zn jankend geluid maken. komt veel voor, maar is niet echt een probleem. (is de riem bij een specialist geplaatst??)
|
24 aug 2010 22:31 |
|
|
Martijn_H
944 type 2Amsterdam
|
Re: Enkele vragen 944
Bij mij is de distributie ook nét vervangen samen met spanrollen en waterpomp. Dat zoemen had ik ook een beetje de eerste 100 Km. Mijne staat trouwens te koop..
|
25 aug 2010 0:00 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Enkele vragen 944
mee eens, maar t werkplaatshandboek geeft aan dat de spanner op die manier gedraaid moet worden om de riem te spannen, verder heb je ook een probleem bij het juist monteren van de looprol, die komt dan niet dicht genoeg bij de riem.
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
25 aug 2010 0:29 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Enkele vragen 944
klopt helemaal Harry, Ook belangrijk dat er druk op de dikke slang zit
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 aug 2010 11:39 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Enkele vragen 944
spreek dan af als hij hem niet koopt hij de uren compenseerd ,zodra hij wel koopt niet de uren betalen.
tank benzine is voor de aankopende partij ( denk ik ) of hij nu koopt of niet
|
26 aug 2010 9:47 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Enkele vragen 944
Vragen of Erwin op lokatie wil keuren, betaal je wel zijn uren.
|
26 aug 2010 10:43 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Enkele vragen 944
Zou voor mijn een reden zijn om lekker verder te gaan zoeken (gaat dan niet zozeer om de extra kosten van de te vergoeden werkuren, maar meer het gevoel dat een AKK wat verder weg blijkbaar niet wordt gewaardeerd).. Zou overigens een AKK om de hoek dan wel kunnen zonder deze kostenvergoeding?
|
26 aug 2010 10:56 |
|
|