Auteur |
Bericht |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Volgens het boekje moet je de oliestand van een 997 meten via het dashbord voor of na elke tankbeurt. Nu is bekend dat je een luchtkoeler moet meten met draaiende motor als hij warm is, maar hoe doen we dit met een 997...?
koud of warm...?
Dit is even een vraag van mijn kant aangezien ik van de week naar Antibes ga en toch wel graag wil weten hoe mijn oliepeil te controleren..
Heeft iemand raad..?
_________________________________________ HOOTERS.....;)
Laatst bijgewerkt door D.D. op 03 okt 2010 21:01, in totaal 2 keer bewerkt.
|
03 okt 2010 16:58 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Bij de mijne met warm draaiende motor, horizontaal geparkeerd en inderdaad na zo'n 5 minuten rust dus prima te doen na een bezoek aan de pomp. Suc6
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
03 okt 2010 17:11 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
De 996 en 997 hebben (in tegenstelling tot de turbo en GT3) geen dry sump smering Dat zou dus betekenen dat je 'm met koude niet draaiende motor moet peilen... Maar goed, ik ben niet zo op de hoogte met die moderne meuk Hebbie geen boekie bij de auto dan?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 okt 2010 17:42 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Inderdaad Peter, je bent begonnen met lezen, nu ff verder lezen Overigens is dit echt het advies voor iedereen, want het is nu zeker niet meer standaard zoals het was bij de oude, luchtigen .. Bij de 996 is het dacht ik met draaiende motor, maar de 997 Gen. 1 is het met motor uit, en bij Gen. 2 weer met motor aan. De temperatuur voor de juiste controle wordt bewaakt door het meetproces, d.w.z. als de motortemp. niet juist is wordt dit gemeld en wordt er geen (foute) meting aangegeven. (in ieder geval bij Gen. 2 )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 okt 2010 17:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
In Vive Le France iets ten Noorden van Juan-Les-Pins
|
03 okt 2010 20:03 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Nice,Cannes,Monaco.... Daar ergens in de buurt
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
03 okt 2010 20:11 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
997 weet ik niet exact maar de 996 is trouwens met de motor uit! Auto horizontaal zetten na goed warm te zijn gereden en de motor uit. Paar minuten laten staan om de olie terug te kunnen laten lopen en dan zonder de motor aan te zetten peilen. Antibes kom ik net vandaan afgelopen week. Helaas bijna altijd met zo'n sigaar die kant op in plaats van de Porsche (tijd is geld ). Eindig je veelal met zo'n Franse huurauto, alhoewel de BMW cabrio tegenwoordig een goed alternatief blijkt op Nice airport. Blijft wel een prachtige omgeving om naar toe te gaan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 okt 2010 22:33 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Behalve die 996 met dat ouderwetse dry sump
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
04 okt 2010 10:10 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
uhm, is dat op 'n 997 anders dan bij de Cayman? Bij die van mij is het gewoon sleutel erin, contact aan effe 6sec wachten ét voilá: gepeild. Beschamend genoeg zou ik niet eens weten of ik wel 'n peilstok ergens heb die je met de hand kan bekijken...lijkt me iig sterk want de motor is al bijna niet te vinden Als hij net gelopen heeft dan is de timer van het meten hoger....(tot 5min aan toe, wat me doet vermoeden dat het dus altijd met koude motor moet).
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
04 okt 2010 20:32 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Heb ook geen idee waar die peilstok moet zitten, ben tot de conclusie gekomen dat je via het contact bij KOUDE motor moet meten. Met motor uit.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
04 okt 2010 21:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Een peilert zul je niet aantreffen Maurice zegt warm rijden, jij hebt koud gelezen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2010 22:39 |
|
|
944{asd}
ex 944 type 1, ex 944 type 2,
ex 944 turbo, nu 996 4sassendelft
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
Tot nu toe alleen nog maar via de boordcomputer gedaan (996) Zal het ook maar een keer handmatig gaan doen. Kom net terug uit Port-Grimaud, misschien wel bekent maar zeker een ritje Gorges du Verdon maken, dat is fun.
|
04 okt 2010 23:53 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: meten oliestand 997, hoe..? koud of warm..?
bij koude motor: motorkap openen (is knopje of hendel naast de deur), GELE oliepeilstok eruit halen, schoonmaken met NIET pluizende doek, terug erin, en er weer uit (kinky ) en kijken waar de olie staat op de peilstok, niet onder het onderste markering, mag tot max punt... Bij warme motor: even wachten, olie tussen min en max markering
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
05 okt 2010 10:33 |
|
|