Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
Deze zomer heb ik en 911 2.2 E Targa gekocht die in 2008 in totaal gerestaureerde toestand uit Amerika is gekomen.Die heeft vervolgens 3 jaar in een collectie stilgestaan.Toen ik em kocht draaide de motor niet lekker,veel te rijk.Binnengebracht bij een plaatselijke porsche expert die toch wat ervaring heeft met mechanische injectie.Na nazicht bleek de pomp constant op vollast te draaien.Pomp eraf en opgestuurd naar Duitsland voor en revisie.Bleek dat de pomp indertijd inderdaad al gereviseerd was,doch door het staan bleek er krasvorming in de bus ter hoogte van de plunjer voor cil 1 .Ondertussen een pomp gemonterd van een 2.7 RS die hij liggen had,buiten het iets te rijk staan reed de wagen vrij goed ermee.Bij terugkeer,de pomp terug erop en na twee dagen afregelen leek alles ok.Juist voor ik em ging ophalen,probleem.Hij draaide opeens maar op vijf cilinders meer.Bleek dat cilinder vijf geen inspuiting meer kreeg.Damn,pomp terug naar Duitsland.Gelukkig na 1 week was ze terug ,die mannen ginder hadden ze voorgenomen.Vorige vrijdag pomp terug aangekomen,gemonteerd en terug af stellen.Vrijdag en dinsdag afgesteld (draaide goed)en ik zou hem dindagavond op halen.Je raadt het nooit,telefoon dat ie het weer niet meer doet terug op cil 1 geen inspuiting meer.
Bij het opbellen naar het revisiebedrijf stelden ze de vraag of er iets in de benzine bijgemengd is.neen,zelfs al een paar keer nieuwe(98) benzine bijgevuld.Dus pomp er weer af en weer terug.
Iemand ook al zoiets voorgehad???
Dank voor reactie