Auteur |
Bericht |
beetle1
|
Slecht draaien van motor 924 Turbo
Help Porsche 924 Turbo draait bijna niet , enkel zeer slecht en max ong 1800 toeren , als hij koud staat valt hij zelfs op ralantie stil. Dichting tussen gasklephuis en collector vervangen , zonder resultaat. Ik hoor precies gesis( valse lucht) aan gaskleppen , kan dit de oorzaak zijn of gaat het een brandstofprobleem zijn( misschien te weinig druk) Iemand hier ervaring mee??????????????
|
19 sep 2012 17:39 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Slecht draaien van motor 924 Turbo
Loopt hij wel op alle cilinders? Of pakt hij er vaak 3 en dan ook diverse momenten steeds weer een andere cilinder die niet meeloopt?
|
19 sep 2012 20:04 |
|
|
beetle1
|
Hij loopt op alle cilinders
|
19 sep 2012 21:36 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Hmmmm. Vreemd. Ik heb ooit een 924 gehad die zeer regelmatig niet lekker liep. Nadat ik bij de super benzine 98 octaan, loodvervanger toevoegde nooit meer problemen gehad.
|
19 sep 2012 21:41 |
|
|
beetle1
|
Staat na resto nu 5 jaar geleden op 180km na altijd stil en was zelden gestart heb er 10 liter verse benzine ingedaan en ga morgen ofzo inderdaad eens proberen met loodvervanger , ik hoop ..................................dat hij hiermee in orde komt
|
19 sep 2012 21:46 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
misschien dat je hier ook nog info kunt krijgen: http://www.924forum.nl/
|
19 sep 2012 21:55 |
|
|
bully
|
Dan zit er water in je benzinefilter van het lange staan. Flink stuk gaan rijden ermee.
|
19 sep 2012 22:00 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
+1 Bully! dat denk ik ook.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
20 sep 2012 8:18 |
|
|
beetle1
|
Allemaal alvast bedankt , ga dit weekend verder doen als er een beetje tijd over is nog andere reacties steeds welkom
|
20 sep 2012 16:22 |
|
|
beetle1
|
Ermee rijden was en is nog steeds ni mogelijk, ik heb de benzinefilter gedemonteerd en leeg gemaakt. Water kwam er niet uit op het éérste zicht, wel een aantal kleine verontreinigingen( denk pelletjes van de benzinebak). Ik denk dat ik een tekort aan brandstof heb. Of is het mogelijk dat de luchtschuif niet correct werkt, want als ik de motor aan het draaien heb kan ik hem wel in toeren omhoog krijgen als ik gelijktijdig de gaskleppen en de luchtschuif open. Nog iemand verdere mogelijke oplossingen? Dan lees ik dit heel graag zodat ik verder kan gaan zoeken. Alvast bedankt !!!!!! Oh ja de loodvervanger heeft spijtig genoeg niet geholpen.
|
26 sep 2012 13:15 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Pfaff dat is balen!
|
26 sep 2012 18:51 |
|
|
beetle1
|
Eindelijk nog eens even tijd gehad, luchtschuif gereinigd en plunjer proper gemaakt , wat is eigenlijk de juiste afstelling van deze plunjer??? Stillekesaan gaat hij toch nog in orde geraken Alle nodige gegevens bij elkaar gegoegeld en ook deels hier gevonden. JOEPIE hij draait Nu nog verder afstellen, Co op 2% zetten ral toerental op 950 tr en 6a 8 graden voorontsteking , tenzij er onder jullie zijn die een andere goede raad voor me hebben. Oh ja alvast bedankt aan de mede forummers voor de goede raad
|
13 okt 2012 14:55 |
|
|
beetle1
|
voor alle veiligheid nieuwe bougies gestoken , injectors gereinigd , nieuw benz filter geplaatst, nieuwe bougiekabels moeten er nog op en dan nog even verder doen en hopelijk ist dan ne nieuwe
|
15 nov 2012 16:17 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Kan veel oorzaken hebben.
Maar ik zou beginnen met het afstellen van de ontsteking.
Als dat in orde is verder kijken naar de benzinedruk e.d..
|
15 nov 2012 17:50 |
|
|
beetle1
|
Bedankt voor de tip ; ga met de ontsteking beginnen en dan hopen en anders nog wat verder sleutelen
|
15 nov 2012 20:40 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Ik noem omdat ik destijds hetzelfde had met mijn 924. Wilde moeilijk starten en lopen. Als je gaat zoeken praat iedereen over het brandstofsysteem. Daar kunnen ook wel veel oorzaken liggen.
Maar ik ben toen eerst maar even langs een garage gegaan (omdat ik zelf geen afstellamp had) en toen bleek de ontsteking 12 graden verkeerd te staan.
Na het afstellen liep hij een stuk beter. Toen ben ik stapsgewijs het brandstofsysteem af gaan lopen.
Je leest maar al te vaak dat mensen van alles gaan vervangen, maar dat zou ik in eerste instantie alleen doen als het gaat om slijtage onderdelen zoals bougies, verdelerkap e.d..
|
16 nov 2012 9:56 |
|
|
beetle1
|
Hoi Nog wat verder gedaan en naar Bosch gereden , warmdraairegelaar is defect , en degen die er op staat is al niet origineel voorzien voor een 924 turbo, dit is het juiste Boschnummer voor een 924 turbo Bosch 0438140062 , weet iemand zo een gereviseerde of nieuwe? Ik hoor het wel , alvast bedankt
|
12 dec 2012 22:31 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
12 dec 2012 22:42 |
|
|
beetle1
|
Nummer zou volledig correct moeten zijn volgens Bosch catalogus , er is wel een origineel vervangstuk gemaakt en dit had als nummerF026TX2115 . Ben je hier iets mee?
|
12 dec 2012 22:51 |
|
|
beetle1
|
Nummer is inderdaad juist. Laatste maand niks meer aan kunnen doen morgen nog even verder sleutelen , ga de warmdraairegelaar nog eens demonteren ( had men bij Bosch center ook gedaan ) en alles nog eens checken op valse lucht , met startpilot. Ik hoop hem één van de dagen in orde te hebben.
|
17 feb 2013 21:05 |
|
|
beetle1
|
Andere ( occasie ) warmdraairegelaar geplaatst . Een origineel vervangstuk is enkel nog in Amerika verkrijgbaar en kost veel geld ( ong 1100 euro plus transport ). Hij loopt als nieuw !!!!!!!!!!! Joepie , oldtimerrondrit here we come. Oh ja zeker ni vergeten al degene die me geholpen hebben , hartelijk bedankt !!!!!!!!!!!
|
09 apr 2013 11:14 |
|
|
bully
|
Lekker.....
|
09 apr 2013 13:17 |
|
|
beetle1
|
Te vlug victorie gekraaid. Alles perfect( volgens mij) afgesteld en hij gaat al rijdende niet boven de 3200 toeren. Heb de indruk dat er een bougie nat slaagt( precies een beetje olieachtig op bougie van tweede cil ). Voorontsteking staat zonder vacuum op 8 graden Co staat op 1.9% en toerental op 900 toeren. Zie ik iets over het hoofd???
|
12 apr 2013 11:02 |
|
|
pasC4
|
wat je ook moet checken is of de aanzuigslang tussen de luchtmassa klep en de inlaat van de turbo niet gescheurd is. dit is bijna niet tezien. Als deze lekt heb je dezelde problemen. heb dit al 2x meegemaakt met een 924turbo.
|
14 apr 2013 14:15 |
|
|
beetle1
|
Hallo , bedankt alvast voor de tip. Heb nog eens alle slangen negekeken en allemaal ok. Maar ik heb de boosdoener gevonden. Ik heb nog eens op alle 924 forums gezien en daar stond de gouden tip. Ik heb voorzichtig met een hamertje op de spinnekop getikt en het probleem was opgelost. Voor even toch want na 30 min rijden kwam hetzelfde euvel terug. Dus is het één van de twee zuigertjes in de spinnekop. De spinnekop zelf ga ik zeker ni openen hoor , maar de twee zuigertjes ga ik demonteren en zuiver maken. DIT MOET DE OPLOSSING ZIJN !!!!!!!!!!!!!!! Dan de rechter schijfrem voor nog eens nakijken want deze komt soms even vast te knellen. Dan hopelijk een plezante zomer tegemoet. Ik laat nog een melding hier als hij effectief in orde is.
|
14 apr 2013 21:11 |
|
|