Auteur |
Bericht |
wjkampjes
924Zwolle
|
kleppendeksel demonteren porsche 944
Is er een hulptool om het kleppendeksel los te trekken?? heb de bouten eruit maar t blijft enorm vast zitten op het blok
_________________________________________ kan iemand mij info geven over de volgorde van de bougiekabels zelfde als de brandstofleidingen? Ik ben bezig om m,n oude auto weer aan de praat te krijgen
bel maar op 0625354388 bedankt
|
29 dec 2010 17:03 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: kleppendeksel demonteren porsche 944
ja een manual ,misschien 1 boutje vergeten
|
29 dec 2010 17:26 |
|
|
md
|
Of klevende pakking? Voorzichtig tikken aan de zijkant van het deksel met kunststof hamer.
|
29 dec 2010 17:55 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
kleppendeksel op een 944? Ik hoop dat je weet dat de nokkenas onder dit "deksel" zit en dus de distributieriem er ook af moet? De nokkenas wordt namelijk op z'n plek gehouden door deze behuizing.
_________________________________________ NPC 0577
|
29 dec 2010 18:24 |
|
|
wjkampjes
924Zwolle
|
Ik ga morgen als de temperatuur beetje wil meewerken eens kijken of iker mee verder kan gaan ,het is niet mijn eigen auto een kennis heeft mij gevraagd omdat ik met mijn auto,s behoorlijk aan het eleutelen ben geweest weet ik wel hoe het eruit ziet onder de motorkap , heb ooit bij m,n 944 de boel losgetrokken met behulp van spanbanden en n bestelbus met imperial die er naast stond kon zo in 1 lijn met het motorblok deksel lostrekken heb zelf een 924 van 1978en een 944 van 1983 en een vitara van 1991 morgen weer een dag auto staat elders in de kou kon niet eerder aan de slag omdat de boel vastgevroren zat, Later volgt het resultaat
_________________________________________ kan iemand mij info geven over de volgorde van de bougiekabels zelfde als de brandstofleidingen? Ik ben bezig om m,n oude auto weer aan de praat te krijgen
|
29 dec 2010 18:59 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
als het goed is heb je 15 bouten losgehaald, tevens de distributieriem eraf natuurlijk, ook de achterste kap van de distributiebehuizing zit aan het nokkenashuis vast, dit dus los en dan komt de nokkenas meestal vanzelf los. zoniet, dan voorzichtig met een kunststof hamer op het huis tikken.
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
29 dec 2010 19:28 |
|
|
Speedy G
911 SC '81Surhuisterveen
|
@wjkampjes, ik hoop dat ik niet te laat reageer. Met een camper met imperial en een paar spanbanden kun je inderdaad een klepdeksel eraf krijgen, dan hoef je volgens mij ook niet eens alle bouten los te maken hoor! Gewoon gas geven!! Maar even zonder flauwekul, als je een 8-klepper 944 hebt is het niet het kleppendeksel waar je volgens mij over praat, maar toch echt de nokkenasbehuizing! Ondanks dat ik je op je woord geloof dat je weet wat er onder de motorkap huist zou ik toch even goed overwegen wat je aan het doen bent. In je onderschrift staat nl ook iets over cilinder/onstekingsvolgorde enzo.... Schrijf in vervolg met iets meer leestekens, dan is het wat makkelijker te volgen!! Succes met alles wat je doet, dit geldt ook voor 2011
_________________________________________ Ik last van bumperklevers? Hooguit aan m'n voorbumper
|
30 dec 2010 0:23 |
|
|
wjkampjes
924Zwolle
|
je hebt helemaal gelijk het isde nokkenasbehuizing die ik aan het loskoppelen ben, bij de auto heeft de distributieriem het begeven tijdens het rijden, heb er al nieuwe riemen op gehad maar kon met de hand nokkenas en krukas geen 2 slagen draaien waarschijnlijk is er nog het 1 of ander beschadigd en of krom, de topic over de ontstekingsvolgorde dateerd uit de tijd dat ik net m,n 924 bij huis had staan en gegevens aan het opsporen was over de motor(december 2005)
|
30 dec 2010 0:57 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Pas op de Hydraulische klepstoters als je het nokkenashuis eraf tilt, anders heb je ze straks op straat liggen. Succes met de klus.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
30 dec 2010 15:48 |
|
|
wjkampjes
924Zwolle
|
Het is gelukt de behuizing los te halen, had toch nog 1 inbusboutje over het hoofd gezien, nu maar verder kijken wat de schade is van cilinder 1 en 3 staat de inlaatklep in en van de 4 e cilinder de uitlaatklep, nu ga ik verder de bovenkant van de cilinderkop loshalen
|
03 jan 2011 17:53 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
|
03 jan 2011 17:59 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ries is ook wel de mechanieker hier op het forum... hij klust dan ook dagelijks aan zijn P Wellicht een sleuteldag met Ries als leiding?
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
03 jan 2011 19:03 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Leiding geven gaat me inderdaad prima af