| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
964 "crankcase through bolts" olie lekkage http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=30544 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | 911newbie [ 20 jan 2011 14:05 ] |
Berichttitel: | 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Het is nu een paar weken geleden dat ik mij heb voorgesteld op de site en ik heb zeer aardige reacties gekregen! Ondertussen ben ik wel aan het sleutelen geslagen en heb een paar olielekkages gelokaliseerd. De grootste is het simpelst op te lossen want dat betreft een lekkage aan de drukkant van de stuurbekrachtigingspomp. De vorige eigenaar heeft hier waarschijnlijk wat willen besparen en dezelfde koperen ringen nogmaals gebruikt. Op dezelfde manier interpreteer ik lekkages bij het kleppendeksel aan de rechterzijde. Moertjes maar zeker de ringetjes zouden vervangen moeten worden na het openen van het deksel. Vervelender is de lekkage aan beide(!!) deksels van het distributieketting huis. Hopelijk ook hier verkeerde zuinigheid en de pakkingen (+rubberdopjes) hergebruikt?! Degene die zelf aan de motor sleutelt weet het dan al wel. Voor deze reparatie moet de motor eruit of in ieder geval zakken. Een lekkage waar ik niet weet wat ik er mee aan moet is de "crankcase through bolts" (quote uit de Ulitimate Buyers Guide van Peter Morgan) lekkage. Een vraag aan de deskundige onder ons, eh jullie: Waarom lekt dat hier en wat is er aan te doen. Nu is lekken hier een groot woord; Een week na het schoonmaken van de bouten begint het schroefdraad hier en daar te glinsteren van wat olie op de draad. Ben erg benieuwd naar jullie reacties! |
Auteur: | oer911 [ 20 jan 2011 18:33 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Dat lekken wordt wssk veel erger, het zijn de O-ringen onder de sluitringen van de carterbouten, die "doorzweten " Er zijn 2 manieren om dat te verhelpen, de eerste is 2 flesjes " leakstop "aan de olie toevoegen. De tweede manier is bijna de hele motor uit elkaar halen, en nieuwe " Viton" O-ringen plaatsen Succes Rudy. |
Auteur: | renetrzes [ 20 jan 2011 18:56 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Of lekker doorrijden. |
Auteur: | Danny [ 20 jan 2011 21:32 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Leakstop nooit doen . Dat spul verstopt ook de miniscule olieleidinkjes in het blok. Denk bv. maar eens aan de oliesproeiers onder de zuigers. |
Auteur: | arjan [ 20 jan 2011 23:23 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Zo te horen praat je eerder over zweten dan over lekken, ik zou het lekker laten zitten. Pas bij een revisie zulke details aan pakken |
Auteur: | maurice [ 20 jan 2011 23:29 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Zolang er niet dagelijks een druppel op de garagevloer valt gewoon lekker zo laten. En al helemaal geen Leakstop gebruiken. De reden staat hierboven al. Een beetje olie doorzweten kan geen kwaad. |
Auteur: | 911newbie [ 20 jan 2011 23:49 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
bedankt voor alle advies! Ik kan trouwens ook op geen enkel plaatje duidelijk opmaken dat er rubber ringetjes onder zouden moeten. Iemand een idee waar ik dat kan vinden? Is het mogelijk om de bouten aan de onderzijde één voor één te vervangen? Eventueel een griptang (met de nodige bescherming) aan beide zijden van de bout die ik losdraai? Ik denk dat deze lekkage idd als "zweten" aan te merken is maar de motor moet er toch uit om de distributie deksels opnieuw in te pakken. Is misschien toch verstandig dan meteen zaken mee te nemen?! |
Auteur: | Olaf [ 21 jan 2011 1:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage | |||||||||
... da's ook 'n goede kuur voor de drijfstang-lagers NOT zoals Danny ookal aan gaf |
Auteur: | Hessel [ 21 jan 2011 2:36 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Leakstop is misschien leuk voor een lekkend blokje van de gemiddelde jaren 90 fransoos, maar niet voor een luchtgekoelde 911. Gaat ook allemaal lekker door je hele dry-sump systeem incl. koeler heen. Niet doen. Voor de Crank case through bolts gebruik je inderdaad O-ringetjes. Heb je in verschillende kwaliteiten, maar de groene Viton schijnen de beste te zijn. Veel voorkomende fout is dat deze ringen droog op de bout worden gedaan en dan vast worden gedraaid. Dan is er een kans dat je de o ring eruit perst. Volgorde is alsvolgt: - Eerst de washer op de bout (aan moerkant natuurlijk als laatste) - Beetje siliconen pakking (Ik heb Dirko van elring gebruikt) op de washer - o-ring erover heen - weer wat Dirko, wascher ertussen en dan door blok/moer erop. - voorzichting aandraaien zodat de O-ring er niet tussenuit knijpt. Let wel, er kunnen wat verschillen zijn. Ik heb mijn 2.2 gedaan, maar volgens mij is dit gedeelte nog wel redelijk gelijk bij een 964. Maar pin me er niet op vast. Ondanks dit had ik 2 O-ringen die er toch nog een beetje uit kwamen, maar wat Dirko erop en geen lekkage. Let ook op de juiste plaatsing van de washer, sommige hebben een platte en holle kant. Holle kant naar de O-ring toe. Wat je ook nog kan proberen (mits je erbij kan) is de huidige bouten afsmeren met Dirko. Niet de netste oplossing, maar erg effectief. Dirko kan nl ook op niet steriele omgevingen worden gebruikt. Succes! |
Auteur: | De Geus [ 21 jan 2011 7:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage | |||||||||
I'm dreaming of a 964 Of zit ik er naast |
Auteur: | Hessel [ 21 jan 2011 10:54 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Bedoel je dat ik droom over een 964? En dat mijn 1971 911T iets is wat ik wel kon betalen? Er is voor mij maar 1 echte originele 911 en dat is een klassieker tot/met Augustus 1973.... Geen 964 voor mij. En voor de goede orde, ouder betekent niet altijd goedkoper..... Maar ik zie dat jij droomt over een Cayenne Turbo........? |
Auteur: | oer911 [ 21 jan 2011 11:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage | |||||||||
|
Auteur: | Olaf [ 21 jan 2011 11:42 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
De enige echte 911 werd geproduceerd tussen April 1972 en Juli 1973 nummer 9113600011 tot 9113601590 |
Auteur: | arjan [ 21 jan 2011 12:44 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Net zoals Eva ook de enige echte vrouw is, alles wat daarna kwam zijn ook maar slappe aftreksels met allerlei nare gebreken |
Auteur: | oer911 [ 21 jan 2011 17:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage | |||||||||
|
Auteur: | Maarten [ 21 jan 2011 17:45 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
Auteur: | $TEEF [ 21 jan 2011 18:21 ] |
Berichttitel: | Re: 964 "crankcase through bolts" olie lekkage |
prachtig!!! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |