Auteur |
Bericht |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Iets harder stationair laten lopen 964 C4
Ik wil mijn 964 iets harder stationair laten lopen 950 toeren , hij loopt thans een 800 toeren stationair. Vooral als ie koud is wil hij snel afslaan.
Waar kan ik dit instellen ?
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
29 jan 2011 0:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
A.K.A. de "stappenmotor" reiniging daarvan helpt (meestal) maar tijdelijk .. maar als het helpt kan je overwegen om voor zo'n 350 Euro 'n nieuwe te kopen .. gevonden voor je op Pelican Porsche 964 & 993 Technical Forum The "Bentley Publishers, Porsche Carrera 964" book that I purchased showed pictures of the "throttle plate" (which sits atop the "throttle housing") and identified the "air by-pass screw" to adjust the idle speed. The "Haynes Porsche 911 Manual" also identified this as the right screw.Maar het loont wss de moeite om even dat hele topic te lezen ...
|
29 jan 2011 0:29 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
De ISV (Idle Speed Valve) had ik al schoongemaakt maar geen effect.
De Idle Speed schijn je niet te kunnen wijzigen ? (vlgs boek Adrian Streather)
Ik heb eens ergens gehoord dat je het luchtfilter en de luchtmassameter eraf moet halen en dat dan ergens een schroef zit waarmee je het stationeer toerental kunt instellen.
Op pelican forum schrijft iemand dat het afslaan van de motor een kwaal is omdat het vliegwiel te zwaar is en dat een andere Chip dit in de besturng oplost ?
Lijkt me allemaal te ver gaan, ik zoek gewoon een stelschroef.
Een andere mogelijkheid is mss het gaspedaal begrenzen of wordt dit door de DME besturing weer teniet gedaan ?
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
29 jan 2011 11:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
€ 0,45 bij de Gamma. Maar zonder dollen, de oplossingen die je noemt zijn natuurlijk onzin. Een 964 moet prima stationair kunnen lopen. Meestal is het een combinatie van slijtage dat een motor slechter stationair draait. Een specialist kan prima achterhalen waar het probleem door veroorzaakt wordt. De stelschroef die Olaf noemt is een oplossing volgens mij.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 jan 2011 15:50 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
The "Bentley Publishers, Porsche Carrera 964" book that I purchased showed pictures of the "throttle plate" (which sits atop the "throttle housing") and identified the "air by-pass screw" to adjust the idle speed. The "Haynes Porsche 911 Manual" also identified this as the right screw.
Kan iemand een kopie PB-en hiervan ?
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
29 jan 2011 16:09 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
Bij mijn 964 C4 had ik het probleem dat hij niet mooi stationair wilde lopen, ging van ongeveer 500 rpm naar 1200 rpm. (zagen?) Optrekken was daarom erg lastig en dan sloeg hij nogal eens af. Naar de specialist geweest deze heeft het motormanagement gereset en het probleem is al ruim 5000 km opgelost, loopt meteen mooi stationair met koude en/of warme motor. (volgens mij heeft de specialist alleen de massa van de accu een tijdje los gehad, maar weet dat niet meer zeker, het koste in ieder geval niets ) Succes.
|
29 jan 2011 18:36 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
Ik kan zeggen dat een nieuwe stappenmotor bij mijn 964 een hoop heeft geholpen!!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
29 jan 2011 18:56 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
andere chip kan helpen.
Probleem lijkt mij in eerste instantie ook stappenmotor gerelateerd. Kan mij ook herinneren dat Erwin (ex-Renntech) wel eens heeft uitgelegd dat het schoonmaken hiervan (carburateur cleaner meen ik) een tijdelijk effect heeft. Wil je weten of dit de oorzaak bij jou is (ook na het schoonmaken)--> even een stappenmotor lenen van iemand die geen last heeft van dit probleem.
Succes!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
30 jan 2011 15:25 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
Raar .... die van mij loopt gewoon zonder problemen stationair.... alleen als de auto een tijdje niet heeft gelopen (een week of 3 a 4) dan in het begin loopt de motor even te zoeken maar daarna geen enkel probleem ... ook de dag erna niet (als de motor koud is)!
Ik weet dus niet of de oplossing gezocht moet worden om de motor in hoger stationair te laten lopen.... ook kans op meer slijtage cq. problemen van de motor qua inspuiting ed....
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
31 jan 2011 1:18 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
stationair regelaar schoon maken en kijk evt of het gasklephuis vervuild is en schoonmaken met 'forte air intake cleaner' wellicht helpt dat.
|
01 feb 2011 20:32 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: Iets harder stationair laten lopen 964 C4
Naar een specialist gaan en het toerental iets laten verhogen, als ik het 3 jaar geleden goed begrepen heb is dit zelfs aangepast bij de latere 964`s. Het wijzigen gaat via de diagnose stekker. (wellicht even de specs van een oud model en een nieuw model vergelijken)
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
03 feb 2011 16:44 |
|
|