Beste, Tijdens het reviseren van de 911 2l motor heb ik ontdekt dat het drijfstangbusje rond draait. Dit mag natuurlijk niet voor de smering. Ik veronderstel dat deze ook vast zitten met loctite, misschien moet er nieuwe loctite aangesmeerd worden en klaar? http://img716.imageshack.us/i/sdc17241d.jpg/
mvg Gilles
07 feb 2011 18:43
cabrio wim
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Ik zou nieuwe plaatsen, is de kost ook niet.
07 feb 2011 18:52
gilles s
911 1965
west-vlaanderen
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Indien er nieuwe geplaatst worden, moeten deze dan geperst worden met loctite tussen? grtz
07 feb 2011 19:03
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Drijfstangbusje
Je bedoelt het pistonpenlager of het drijfstanglager....?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
07 feb 2011 19:26
gilles s
911 1965
west-vlaanderen
Re: drijfstangbusje zit niet vast
pistonpenlager
07 feb 2011 19:41
cabrio wim
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Moeten geperst worden, en is secuur klusje omdat olie gaatjes precies moeten matchen.
Zitten normaal vast van hun eigen, en heb ze eerst een uurtje in diepvries gelegd.
07 feb 2011 22:28
Hessel
911 2.2 T 1971
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Worden alleen geperst, nooit met lijm/loctite. Worden in drijfstang geperst en dan op maat geboord.
Ik heb dit ook laten doen bij mijn drijfstangen en dit kost echt niet de wereld. Wel meteen goed doen en aan de motor of motoronderdelen geen short-cut's toepassen. Ga je serieus spijt van krijgen.....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
08 feb 2011 11:04
cabrio wim
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Hessel schreef:
Worden in drijfstang geperst en dan op maat geboord.
Helemaal eens met je verhaal, maar bij mij zaten gaatjes er al ingeboord.
Was wel voor de type 4, dus weet niet hoe het met Porsche is.
08 feb 2011 11:57
Hessel
911 2.2 T 1971
Re: drijfstangbusje zit niet vast
Olie gaatjes kunnen al voorgeboord zijn, maar de doorsnede van de bronzen lager word binnen spec geboord en daarna gehoond. Ze komen niet af fabriek met de juiste maten. Erg precies werkje, maar absoluut belangrijk. Is een van de grootste stresspunten in de motor...
Bij mij werden de olie gaatjes er nog ingeboord.
Wat betreft mijn opmerking over dat je niet af moet doen aan motoronderdelen houd niet in dat alles origineel Porsche moet zijn. Porsche heeft ook toeleveranciers zoals federal mogul voor lagerschalen, Goetze voor zuigerveren, Victor reinz/elring voor pakkingen, etc. Bv, Goetze ringen waren bij mij bijna de helft goedkoper dan de variant in een porsche doosje, maar zijn exact dezelfde producten.
Rondschoppen dus en niet alles met een P labeltje kopen.... Is echt niet nodig. Specialisten doen dit wel omdat zij voor klanten werken die originele onderdelen verlangen, maar doe je het zelf........
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum