| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Problemen 997 MKII motor http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=30759 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | Paul II [ 09 feb 2011 23:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | Problemen 997 MKII motor | |||||||||
In een ander draadje wordt - weer eens - gesproken over 996-997 motoren, het blok wat ook in de 997 MKI zit. Hier wil ik informatie over de MKII motor verzamelen. Een geheel nieuw ontwerp blok tov de 996/997 MKI - Boxster/Cayman - met ongetwijfeld ook eigen problemen. In 2 jaar en ~ 35.000 km zijn bij onze robijn nu de volgende onderdelen vernieuwd: - hoge druk brandstofpomp na noodloop motor (max. 50 km/u); de directe benzineinspuiting heeft niet alleen een electrische benzine opvoerpomp maar ook een mechanisch aangedreven hogedrukpomp op het blok - 2 lambda sensoren links; eerst heel licht schokken onder 2000 o/min (rijd ik 'nooit') en motorstoring zonder noodloop vlak voor vervanging - klepje in brandstoftankbeluchtingssysteem; sterker schokken tussen 2500 en 3000 o/min. Nu wordt door enkele personen hier geschreven over problemen met de MKII motoren. Niet geheel zonder eigenbelang ben ik daar wel in geïnteresseerd. Bijvoorbeeld:
Kan iedereen die inhoudelijke info heeft over deze problemen die hier zo veel mogelijk in detail beschrijven? |
Auteur: | Bert928 [ 09 feb 2011 23:31 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Hallo Paul, de problemen die jij beschrijft zijn geen specifieke motorproblemen zoals de 996 die kent. Dit zijn electronische problemen en die zijn helaas bij veel merken schering en inslag als ze met iets nieuws komen. Voor Porsche is directe brandstofinspuiting iets nieuws en dan loop je de kans dat er problemen zijn in het begin. Op dat gebied kan porsche iets leren van japanse merken. De Toyota's met directe brandstofinspuiting rijden foutloos. Ik heb er zelf een en die heb ik in 2004 nieuw gekocht. Doodzonde dat de testprocedures dus nog steeds niet op orde zijn bij Porsche en doodjammer dat er niet of veel te traag gereageerd wordt op bekende constructiefouten. Vrijwel alle modellen hebben er last van. Zoals de duitsers zeggen : der Kunde ist Testfahrer. Groet Bert928GT ( Porsche928GTen nog een paar andere auto's) |
Auteur: | M a r c [ 09 feb 2011 23:54 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Waarom gaan jullie niet allemaal Toyota rijden ofzo?? |
Auteur: | Paul II [ 09 feb 2011 23:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor | |||||||||
De pomp is (dus) een mechanisch door de motor aangedreven pomp op het blok Wat betreft de sondes en het klepje heb je gelijk dat het niet echt de motor zelf betreft maar wilde een overzicht geven van alle 'storingen'. Heb niet heel veel met Toyota's maar vroeg om andere reacties |
Auteur: | M a r c [ 10 feb 2011 0:01 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Ik zou me niet zo druk maken over wat er allemaal kán gebeuren.... gewoon lekker rijden Morgen steek je over en wordt je wellicht aangereden.... dat wil je vantevoren toch ook niet weten |
Auteur: | Boxster S 550 Spyder [ 10 feb 2011 0:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor | |||||||||
Ja M'n zoon rijdt in een MR2 SW20 uit 1992. Nooit problemen! |
Auteur: | M a r c [ 10 feb 2011 0:06 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Toch gevoelige IMS Lager die MR2 blokken ook wel eens hoor... |
Auteur: | Boxster S 550 Spyder [ 10 feb 2011 0:13 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Het enige wat laatst vroegtijdig toe aan een revisie was, was z'n radiateur. Paar uurtjes sleutelen met een gereviseerde radiateur en het klusje was weer geklaard! Het ontluchten van zo'n vloeistof gekoelde middenmotor met de radiateur voorin is nog wel ff werk . Maar ga een beetje off-topic, geloof ik |
Auteur: | erwin996 [ 10 feb 2011 0:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor | |||||||||
Wijze woorden. |
Auteur: | Rad911 [ 10 feb 2011 0:20 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
En daar gaan we weer... I rest my case.... |
Auteur: | M a r c [ 10 feb 2011 0:29 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Ik ga slapen. Hopelijk stopt mijn hart er niet mee vannacht.... |
Auteur: | Paul II [ 10 feb 2011 0:30 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Heren - jij uitgezonderd Radboud - wilt u zo vriendelijk zijn om een beetje rekening te houden met het onderwerp Maak me zeker geen zorgen over wat er kan gebeuren motto: Een mens vreest het meest het lijden wat hij vreest maar nooit op komt dagen (gevolgd door een religieus getinte vervolgzin) maar doel is informatie verzamelen, geen meningen |
Auteur: | Jurgen [ 10 feb 2011 0:37 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Een mens lijdt 't meest onder 't lijden dat hij vreest Maar on-topic ; ik ben bang dat je niet veel wijzer zult worden Paul. |
Auteur: | Paul II [ 10 feb 2011 1:03 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Ben een ras optimist Jurgen, en Maurice en misschien iemand anders hoort nog wel eens wat, is mijn indruk |
Auteur: | 356 [ 10 feb 2011 3:00 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
M a r c schreef: Morgen steek je over en wordt je wellicht aangereden.... dat wil je vantevoren toch ook niet weten Wijze woorden. _________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas Liever wel, dan steek je nl niet over. |
Auteur: | maurice [ 10 feb 2011 12:23 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Paul, ik zal over enige tijd wat meer info hebben over de schades die de MKII motoren kennen want die zijn er zeker. Ook hier geldt, de grootste ontwerpfout zit tussen de stoelleuning en het stuur. En daar heeft Porsche duidelijk geen rekening mee gehouden. Hetgeen ik de afgelopen week in Duitsland heb gezien liegt er niet om, maar om alle blaam bij Porsche neer te leggen vind ik een veel te voorbarige conclusie. En er zijn situaties die erg moeilijk uit de testprocedures te halen zijn. Gemiddeld heeft het ontwerp van een Porsche motor enkele miljoenen kilometers gemaakt voordat het in de productielijn terecht komt. Kijk ook eens naar de problemen die Lambo en Frarie ondervinden met hun motoren op dit moment. Porsche staat daar echt niet alleen in. |
Auteur: | 2.2VTEC [ 10 feb 2011 12:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor | |||||||||
Juist - daarom is het jammer dat BMW niet meer navolging heeft gekregen met wat het op zijn M-modellen doet nl. een toerenteller omrand met rood oplichtende diodes die aangeven tot welk toerental je mag gaan afhankelijk van de motortemperatuur (olie) |
Auteur: | $TEEF [ 10 feb 2011 12:50 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
niet alleen op de m's hoor, zitten er bij meer in..(ook dieseltjes ) zouden ze eigenlijk gewoon iets moeten kunnen afregelen, de eerste paar minuten kan je niet boven de 3000 toeren ofzo.. |
Auteur: | John [ 10 feb 2011 12:50 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
@Paul, Hier schrik ik van...ik ging er vanuit dat er in de 997 MKII bere motoren liggen... Verder graag dit topic (vraag van de topicstarter) niet vervuilen... op den duur kan dit helaas een informatief draadje worden. |
Auteur: | Paul II [ 10 feb 2011 13:21 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor | ||||||||||||||||||
Mooi, dan loop ik geen enkel risico
In de M3 zit ik dus dubbel goed |
Auteur: | The Dude [ 10 feb 2011 14:06 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Goed draadje! Hoop dat voldoende 997 rijders je informatie geven. PS: nu we het toch over BMW hebben. Mijn vrouw zit vandaag vast in Brussel met precies de problemen die jij met de 997 hebt gehad. Gaan nu voor de tweede keer nieuwe hogedruk pomp etc.. in. |
Auteur: | Bert928 [ 10 feb 2011 18:33 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Misschien dezelfde pomp? productiefouten hebben echt alle fabrikanten in hun auto's. Wat me bij duitse fabrikanten opvalt is dat ze die fouten onder de pet proberen te houden. Ik vind dat als er iets fundamenteel mis is in de productie dan moet er ingegrepen worden. Ook auto's die met bekende fouten rondrijden moeten kosteloos gemodificeerd worden. Dat doen ze nu alleen als de veiligheid in het geding is. Een bekend voorbeeld is de Flexplaat van de 928 automaat. Daar sneuvelen nu nog regelmatig volledig onnodig komplete V8 motoren door. Een aantal modificaties van liefhebbers zijn er wel te koop, maar Porsche had voor een paar tientjes per auto dit zelf op kunnen lossen en er goodwill mee kunnen kweken. Dit alles neemt niet weg dat mijn hart toch bij porsche ligt en de ratio bij een aantal andere merken. Om bij het onderwerp te blijven, ik ben geiintereseerd in een gebruikte 997 en zal de resultaten van dit topic dus blijven volgen, maar als de problemen vergelijkbaar zijn met de 996 dan is dat echt over en blijft mijn 928GT mijn enige Porsche. Ik weet het misschien ook niet verstandig maar wel o zo leuk om te hebben en rijden. Hier wint de emotie het van de ratio. Is dat bij ons allemaal niet zo? Groet Bert928GT |
Auteur: | sir marco [ 12 feb 2011 23:36 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Kijk het net als bij de 996 dat de mensen die er geen een hebben er altijd het meeste van weten..... Maar ik heb dus een mk11 en rij er 22 maanden in en de km stand is 24000 Wat er mis ging tot nu toe : achterlichten onder garantie vervangen ( zat condens in ) en hij heeft al 0,7 liter olie op .... en dat was het .... Als je het echt wilt weten moet je natuurlijk niet hier zijn .. Hier zijn een aantal mensen actief bezig de rest waarde van hun eigen (oude) 911 hoog te houden .... En dat lukt ook nog.. best knap. Maar als je mensen met een mk11 wilt spreken kun je beter hier zijn : http://www.6speedonline.com/forums/997-31/ Moet je je wel door heel veel topics over spoilers uitlaten en wielen worstelen.... maar weinig motor problemen . |
Auteur: | MarkS [ 13 feb 2011 1:32 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor |
Ja joh, zijn ze inmiddels al bij de mk11? |
Auteur: | Paul II [ 13 feb 2011 1:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Problemen 997 MKII motor | |||||||||
Rijden nu 25 maanden en 37k km in de onze dus mag er wat van weten, en Maurice lijkt mij een betrouwbare informatiebron |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |