Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:55



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
mysterieus motor nummer, probleem met homologatie help! 
Auteur Bericht
Bericht mysterieus motor nummer, probleem met homologatie help!
ik ben net van NL naar BE verhuisd , inc mijn 944S
wil die nu inschrijven en keuren, en bij homologatie keuring vraagt men locatie van motor type nr, en serie nummer

geen probleem denk ik, zoek het op
en lap

ipv M44.40
staat er M44 JP

Afbeelding


ipv serienummer
staat er R "V achtig logo" DOT v

Afbeelding


Keuring moet uitsluitsel hebben over motor inhoud
uiteraard zodat ze me correct kunnen naaien met wegentax
of eist attest van constructeur

d'Ieteren de Porsche/VW dienst goedkeuringen zegt, weten we niks van
probeer Porsche import, Belgie eens

Porsche import Belgie zegt, ons probleem niet, probeer d'Ieteren

PON Nederland zegt, weten we niks van, probeer Porsche Duitsland es, neen we weten niet wie

Porsche DE zegt, geen idee, er is maar 1 iemand die dit mogelijks weet
maar die is voor een maand of meer met verlof


en te denken dat ie voor de rest, zonder enig defect , gekeurd was geweest... wat in Belgie niet evident is, de keuring is hier stukken strenger... :(

al de rest is origineel, de DME, luchtweger, inlaat spullen , koppelings huis (wat voor 3.0 S2 blok anders zou zijn)

het gaat hun om de motor inhoud, enige manier dat ik dit zonder attest kan bewijzen, is door mijn motor open te maken, zodat ze kunnen meten

los van het feit dat de motor nu goed loopt, zou dit enorm veel down-time betekenen...


31 aug 2007 15:11
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Welkom in België :roll:


31 aug 2007 15:25
Profiel
Bericht 
tja, maar ergens hebben ze wel gelijk
ik kan nergens aantonen dat dit blok een M44.40 is met 2479 cc
en dat is wat er volgens de typegoedkeuring in moet zitten


31 aug 2007 15:27
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mss 'n gereviseerde motor :?: :idea:


Enne ... heb je zelf (geen) slagletters en 'n slijpmachientje :idea:


31 aug 2007 15:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
vervangblok is ook wat ik denk
maar dan moet er toch iemand bij Porsche kunnen zeggen dat 44 JD een 2.5 onderblok is

slijpen en opnieuw inslaan zal niet lukken, toch zeker niet met motor nog in de auto , het zit op smerige plekken waar je niet bij kan
was al een hele klus om die foto's te maken

moet demonteren om er bij te kunnen slijpen
en dan kan ik evengoed de kop er af halen en boring meten
is minder werk

bovendien heeft de keurmeester het nu zo gezien


31 aug 2007 15:43
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mayonaise schreef:
vervangblok is ook wat ik denk
maar dan moet er toch iemand bij Porsche kunnen zeggen dat 44 JD een 2.5 onderblok is


Dat lijkt mij ook :roll:

'n 356 SC fabrieks-ruil-motor heeft bv KD in het nummer :wink:


Laatst bijgewerkt door Olaf op 31 aug 2007 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.



31 aug 2007 16:00
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
nog es naar der Heimat gebeld
en nu de het "teilen" nummer van Classics geprobeerd

heb nu iemand die enkel duits sprak, die me meteen vroeg om foto te sturen...

fingers crossed, hopelijk ist iemand die kennis van zaken heeft


31 aug 2007 16:02
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik duim van deze kant.
Een kennis van me heeft hetzelfde gehad met een Golf 1 GTI die hij van Duitsland invoerde.
Er zal een originele ATM in die hier niet door de homologatiekeuring werd aangenomen.
Uiteindelijk heeft hij om alles toch in orde te krijgen een mindere Golf 1 GTI gekocht en dat originele blok over gelegd.
Toen was het in orde.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


31 aug 2007 16:14
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
met een golf gti kan da nog lukken
maar een spare 2.5S blok dat loopt , vinden zou me meer kosten dan ik aankop heb betaald voor dit beestje, zeker als ik dan nog de distributie mag doen en zovoorts... kan ik evengoed het huidig blok de kop deraf halen
en keurmester met zijn meetlint de boring en slag laten meten

kvraag me af hoe ze dit dan doen met rally auto's
die dingen zijn allemaal opgefokt, gekooid, enzovoorts, en toch legaal op openbare weg


31 aug 2007 16:18
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het principe blijft hetzelfde en op de keuring interesseert hun dat echt geen reet hoeveel werk men eraan heeft om aan hun eisen te voldoen.
En de kop afhalen en boring meten doen/mogen ze echt niet. Al is dat dikwijls de makkelijkste weg.
Met ralley wagens is dat anders. Dat is een heel andere keuring dan normaal die 2x per jaar moet gebeuren en er heel andere eisen worden egsteld (vb verplichte licentie, X aantalkeren per jaar moet er in een officiele race worden meegereden worden etc)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


31 aug 2007 16:22
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
hmm, als ik nu es gewoon op een compleet ander plek "M44.40" zou kunnen in meppen

zogezegd op een achterlijk onlogische plek, bv onderaan onder 1 van de bodemplaten, dan ter herkeuring aanbieden?

"ja meneer, kheb bericht had van Stuttgart, 't is idd een vervangblok en die hebben een vervang nummer op de normale plek, wordt erop gezet bij fabricage van het blok zelf, dat dan op een rek licht tot ze een vervangmotor moeten leveren, dan pas assembleren ze hem naargelang wat nodig is, 8v, 16v , turbo, en dan het echte nummer zetten ze er na assemblage van ganse motor op die plek op , kijk maar "


31 aug 2007 17:25
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Give it a try :wink:


31 aug 2007 17:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
of mijn dopsleutel set bovenhalen en het ding in stukken op fleabay gooien :shock:


31 aug 2007 17:57
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
en dan bellen ze AG en dan blijkt je verhaal bogus en wordt je auto in beslag genomen als zijnde omgekat. lijkt me een slecht plan. zou gewoon even wachten op de reactie van AG. Wellicht dat ze je een brief willen sturen ter bevestiging dat het een 2.5L is :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 aug 2007 19:05
Profiel
Bericht 
ondertussen nog wat andere forums afgeschuimd
blijk niet uniek geval te wezen
iemand met een polo uit DE net hetzelfde
en ook afgescheept door d'Ieteren

GOCA, de keurings instantie , heeft dan een attest van d'Ieteren geregeld

schijnt iets te zijn met "geen zin in oude meuk, of grijze import, liever hier zelf nieuwe wagens verkopen"

blijft gezeik om niks natuurlijk maar ja, wat moeten we anders doen met al onze tijd... :roll:


31 aug 2007 21:49
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En kan je deze dan niet als alleenstaand geval laten keuren.
Kost wat meer en de wachttijd is ook langer , maar dan ben je in orde ?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


01 sep 2007 11:52
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:
En kan je deze dan niet als alleenstaand geval laten keuren.
Kost wat meer en de wachttijd is ook langer , maar dan ben je in orde ?


maar dan moeten ze toch nog altijd weten welke motor er inzit??
voor wat ik er van snap is zoeen "solo-keuring" meer voor kitcars en dergelijke, kijken specifiek naar veiligheid, uitstekende dingen voor voetgangers, degelijke bouw, enzovoorts?? niet?

uiteindelijk moeten ze toch weten hoeveel kw er inzit??
want daar gaat het over in dit geval

auto is met blanke lijst gekeurd geweest (is 1e keer dat ik met 2e handse auto, in 1 keer zonder fout door belgische keuring ben gegaan, en mijn vorige auto's waren stukken nieuwer, kwas verrast, had minstens ergens 1 klein prutsdingetje verwacht,blijkbaar begin ik dat doehetzelf mechanieker spelletje onder de knie te krijgen),
0.3% co . lambda perfect en alle remtesten en weet ik veel zonder enige fout doorlopen, maar geen motor nummer, en volgens keurmeester ging het over hoeveel motorinhoud die motor heeft 2.5, of 3.0

bovendien was dit al een speciale keuring op afspraak, met aanvraag tot homologatie
99 euro , weging en milieu normen, breedtje, rijhoogte, wielbasis gemeten, stuur diameter gemeten en nog paar dinges hebben ze getest die je normaal niet in normale keuring hebt

kweet niet welke keuring jij bedoeld?

't is godgeklaagd, voor 't eerst heb ik een echt goeie Porsche, na alle rommelbakken ervoor, enkel wat kleine lak puntjes, en bestuurdersstoel die aan vervanging toe is... en nu gezeik over een M44 JD ipv M44.40...


01 sep 2007 12:40
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is België
Alles draait om geld.
Een éénmalige keuring kan aangevraagd worden bij een geimporteerd voertuig waar er iets aan verandert is waarvoor de homologatie nog niet gebeurd is in België.
Zo heb ik bvb ooit een Opel Kadett 16V met Steinmetz getunede motor alsook eentje met een Raminduction van Lexmaul en motor bewerkt ingevoerd uit Duitsland.
Beide wagens hadden ook op de Fahrzeugbrief meer vermogen dan origineel in België gehomologeerd.
Hiervoor heb ik dan eerst naar de homologatiekeuring moeten gaan en daar werd een aanvraag ingediend voor een éénmalige homologatie.
Mijn kennis met die eerder genoemde Golf hadden ze dat ook voorgesteld . Hij heeft gekozen om er een origineel blok (dus niet vervangmotor) in te hangen
Beide Kadett's zijn gehomologeerd en hebben ook op Belgische papieren meer PK's dan de originele 150
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


01 sep 2007 12:56
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
ja, maar jij had een fahrzeug brief waar een motornr, en een vermogen op stond

enige wat ik heb, is een RDW kenteken bewijs
waar chassis nummer opstaat , en niks meer
nu kun je bij de RDW wel het aantal kw aanvragen voor dat chassis
maar is gebaseerd op de homologatie met een M44.40 motor

dus nog altijd niks dat bewezen kan worden ivm de inhoud en prestaties van mijn huidige motor

jij had die fahrzeug brief
en die is pas afgeleverd in DE, ongetwijfeld na een hele zware TUV keuring waar waarschijnlijk een dyno run bij aan te pas kwam...

keurmeester vroeg het nog, staat er een aantal kw's op je papieren van NL
gekeken, en nope, nada
nog voorgesteld om op de RDW website het kenteken op te zoeken, waar overigens wel de kw's en dergelijke (maar geen motor nummer) te lezen vallen
"ah nee meneer, wij hebben hier geen internet, enkel intranet, we kunnen niet buiten "

net mijn keurings attest gechecked
"eenmalige keuring voro gelijkvormigheid"

is dat die homologatie keuring die jij ook hebt gedaan ? of is dat nog een andere?


01 sep 2007 13:06
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
.. blijkt je verhaal bogus en wordt je auto in beslag genomen als zijnde omgekat.


Lijkt mij 'n beetje overdreven - gaat hier toch niet om 'n (opnieuw ingeslagen) carrosserie nummer, maar om 'n motor-type nummer.

Mijn idee was overigens bedoelt als last resort 8)


01 sep 2007 13:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een motornummer stond niet op de fahrzeugbrief , het vermogen wel.
Dat bij mijn kennis met de Golf zat net als bij jou een normale voor die wagen bestemde motor in maar een ruilmotor.
Dus geen motornummer of meervermogen op de Fahrzeugbrief.
Zij doen dan een éénmalige homologatie om dat motornummer aan die wagen te linken.
Belachelijk en enkel geldgewin , ja , maar daarop kan ik alleen maar zeggen "Welkom in België" :cry:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


01 sep 2007 13:11
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
en hoe bepalen ze dan de kw's bij zoeen speciale keuring waar ze dat ruilblok linken aan het chassis??? doen ze dan een dynorun??


01 sep 2007 13:24
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: mysterieus motor nummer, probleem met homologatie help!
mayonaise schreef:
ipv serienummer
staat er R "V achtig logo" DOT v

Afbeelding


Dit V-achtige logo is toch niets anders dan het P-logo dat op alle originele onderdelen staat?
_________________________________________
NPC 0577


01 sep 2007 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
neen , hier meten ze niets.
Het is enkel papieren waar het hier om gaat
Dan krijg je enkel een homologatie attest waarop veremld staat dat het om een éénmalige homologatie gaat betreffende jouw wagen met die motor (lees motornummer)

Voorbeeldje. Je koopt in Duitsland een verlagingsset met TüV papieren bij. Hier zeggen ze dat de Duitse TüV niet van toepassing is (dus telt) daar we in België zijn. Eén Europa hebben ze nooit van gehoord.
Dan moet je dus een GOCA attest aanvragen voor deze set en die TüV papieren mee opsturen.
Dan krijg je een A4tje terug waar dus GOCA opstaat en ipv een test te doen (zoals ze in Duitsland doen) staat er dan bovenop vermeld verwijzing naar TüV papier *********

40€ aub.

Duur A4tje hé :evil:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


01 sep 2007 14:31
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: mysterieus motor nummer, probleem met homologatie help!
Double G schreef:
mayonaise schreef:
ipv serienummer
staat er R "V achtig logo" DOT v

Afbeelding


Dit V-achtige logo is toch niets anders dan het P-logo dat op alle originele onderdelen staat?


heeft iemand anders ook al gesuggereerd, die linkse V dan, na de R
zou op zich goed teken moeten zijn, dan ist het al geen motor van een of andere tuner die zelf merktekens zet...en zou ik toch ergens van Porsche iets van attest moeten kunnen krijgen dat dit een originele 2.5L 16v 190pk ruilmotor is geweest


01 sep 2007 14:58
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.