| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
944 Stationair te hoog en inhouden http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=30981 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | frankcichon [ 02 maart 2011 0:21 ] |
Berichttitel: | 944 Stationair te hoog en inhouden |
Hallo Allemaal even voorstellen ik ben Frank en inmiddels in het bezit van mijn 4e 944 echter heeft deze het vervelende probleem dat die te hoog stationair loopt ( 1100 tpm ) en ook inhoudt en stoot tijdens rijden.( gaspedaal op dezelfde stand ) Als ie eenmaal op toeren komt ( doortrekken ) loopt ie weer goed Ik heb al diverse topics gelezen maar zie het probleem er echter niet voorbij komen. Heb inmiddels al diverse onderdelen gecontroleerd Cq zuivergemaakt waaronder Luchtmassa meter ,verdelerkap,bougie's, gasklephuis enz De luchtmassa meter heb ik opengemaakt en zuiver gemaakt echter allemaal zonder resultaat. Iemand wellicht een idee ? Zelf ben ik van plan om toch de luchtmassameter te verv daar dat me het meest logische lijkt. Met vriendelijke groet Frank |
Auteur: | porsche356sc [ 02 maart 2011 1:30 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
is de motor netjes afgesteld op Co waarde? |
Auteur: | Jaap911 [ 02 maart 2011 10:12 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Misschien weet Dimma (Frank) raadt? Frank lees je mee? |
Auteur: | frankcichon [ 02 maart 2011 18:48 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Heb co nog niet gemeten maar als ik met de afstelschroef in de luchtmassa meter ga spelen verandert er niet zoveel aan het slecht lopen. Het is me trouwens ook opgevallen dat hij enorm veel verbruikt tov mn andere 944ers waar ik ook aan zit te denken is de tempratuursensor dat deze een foutieve waarde doorgeeft aan mn motormanagment zal deze oook eens verv danwel doormeten weet iemand zo waar die zit en welke waarde die koud en warm moet afgeven ? Gr Frank |
Auteur: | Rodger that! [ 02 maart 2011 19:09 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Ga je weer antwoord krijgen van.... Harry (porsche356sc) 944 specialist |
Auteur: | bully [ 02 maart 2011 19:33 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Injector?.......... |
Auteur: | frankcichon [ 02 maart 2011 22:54 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
luchtmassa meter vv echter zonder resultaat dacht eerst dat ie wat beter liep ( stationair ) echter tijdens proefrit stoten en inhouden. Temp sensor inmiddels gevonden en bijbehorende waarde's in de engelse Hayne's manual wat me direct opviel is dat de stekker niet goed op de sensor aansloot alsof ie er los op zat sensor zag er mijn inziens ook nogal erg nieuw uit( verkeerde sensor ) morgen eens even de multimeter er aan zetten en doormeten evt andere stekker er aanmaken. hoop dat ik het snel opgelost krijg gebruik de porsche nm voor dagelijks ( in stijl ) naar mn werk te komen. |
Auteur: | porsche356sc [ 03 maart 2011 9:50 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
het stationair toerental regel je met de LMM, maar op het gasklephuis zit ook een stelschroef voor een bypass en voor de stand van de gasklep zelf, daar kan ook mee gerommeld zijn verkeerde temp sensor kan altijd voor problemen zorgen, die bepaald de hoeveelheid ingespoten brandstof icm de stand van de klep in de LMM |
Auteur: | frankcichon [ 03 maart 2011 23:19 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
zucht, tempratuursensor doorgemeten echter waarde ok ( warm 320 ohm ) gasklephuis gedemonteerd om de gaskleppositiesensor door te meten echter ook deze gaf juiste waarde dicht 0 ohm en als ie klikt dus open gaat wordt de weerstand oneindig. ook met de nieuwe ( gebruikte) lmm is het stationair toerental niet af te regelen. Tijdens de proefrit het vacuumslangetje van de brandstofdrukmeter ( potje boven bij kleppendeksel) losgenomen wat me hierbij opviel is dat de auto net zo slecht loop met de vacuumslang los ? kan het natuurlijk niet uitsluiten echter is dit denk ik mijn eerstvolgende wat ik eens ga omwisselen |
Auteur: | M a r c [ 03 maart 2011 23:39 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Check alle vacuumslangetjes.... Wellichtis er ergens eentje kapot of los. |
Auteur: | frankcichon [ 04 maart 2011 21:45 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Thanks Marc maar dat heb ik inmiddels al allemaal uitgesloten is een makkelijke oplossing voor even met remenreiniger overal langs gaan en kijken als hij daarop reageert. Iemand nog een paar drukpotten liggen die ik kan overnemen toevallig ?? |
Auteur: | frankcichon [ 08 maart 2011 23:15 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Toch maar eigenwijs ( is ook wijs ) de Dme vervangen ( bedankt Sjak uit Heel Dj Motorsport ) De porsche rijdt een stuk aangenamer maar nog niet helemaal lekker ook het stationair toerental is vrijwel niet omlaag te krijgen. De luchtomloopregelklep werkt wel ( stekker eraf gehaald ) Vreemde is dat als ik de olievuldop eraf draai de motor wel iets reageert ( niet ernstig ) maar dat ik in de olievulbuis hoor aanzuigen ipv blazen ????? Iemand daar wellicht ervaring in ????? |
Auteur: | frankcichon [ 15 maart 2011 21:17 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Schijnbaar niemand ervaring hier beetje jammer |
Auteur: | bully [ 15 maart 2011 21:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden | |||||||||
Wat zeggen ze op het 944 forum?.......... |
Auteur: | frankcichon [ 16 maart 2011 20:04 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
944 Forum is vrijwel onmogelijk om je aan te melden heb inmiddels al herhaaldelijk een mail gestuurt om gebruik te kunnen maken hiervan echter geen terugkoppeling |
Auteur: | bully [ 16 maart 2011 21:00 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
Tja de ballotagecommissie daar is niet zo makkelijk........... |
Auteur: | mckok [ 16 maart 2011 21:35 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Stationair te hoog en inhouden |
mischien krijg je op de 944 forum wel het zelfde antwoord zie 'porsche356sc' |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |