| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

2.7 getuned of toch niet?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=31657
Pagina 1 van 1

Auteur:  911STARGA1975 [ 11 mei 2011 17:11 ]
Berichttitel:  2.7 getuned of toch niet?

Hallo allemaal,

Ik heb recent m'n eerste Porsche gekocht, een 1975 911S Targa in de USA. Nu vertelde de vorige eigenaar dat de motor gereviseerd is en voorzien van een big bore kit. Hij kon dit echter niet aantonen dmv een rekening en ik vraag me nu af: Kun je dit ook aan de motor zien? Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn. Het is dus niet de originele motor meer. Ik heb ook geen ervaring met de power van een Porsche, hij rijdt super en de motor is krachtig. Ik zou alleen toch graag weten wat ik nou eigenlijk voor motor in m'n auto heb liggen :D

Auteur:  wolf [ 11 mei 2011 17:21 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

stuurt u eens een foto.

Auteur:  Maarten [ 11 mei 2011 19:40 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

Als het goed is moet je aan de cylinders wel kunnen zien welke het precies zijn. Anders een keer op de rollenbank!

Auteur:  911STARGA1975 [ 11 mei 2011 20:36 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

@ Wolf - Zal even een foto maken

@ Maarten - Cilinders? Die zijn toch gewoon origineel en vervolgens uitgehoond?

Auteur:  wolf [ 11 mei 2011 20:50 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

ach, matching ie ie toch al niet meer, rollenbank zou wel leuk zijn maar een ritje deutschland leert je ook al veel.
hoe gekocht? van de interwebs? goed prijsje?

Auteur:  911STARGA1975 [ 11 mei 2011 21:03 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

Advertentie op internet, ben tijdelijk in de US en de auto gaat van de week op transport. Scherpe prijs inderdaad :)

Auteur:  wolf [ 11 mei 2011 21:24 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

how much en foto's. anders de-abonneer ik me :mrgreen:

Auteur:  molen934 [ 11 mei 2011 21:55 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

911STARGA1975 schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn. :D


Volgens mij heeft een S uit 1977 175 pk en daar kon je best mee uit de voeten in comb. met het lichte gewicht :drive:
Had zelf een "gewone" met 165 pk en een groene kap over de motor en dacht dat een S een rode kap had :?:

Auteur:  Maarten [ 11 mei 2011 23:20 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

911STARGA1975 schreef:
Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn. Het is dus niet de originele motor meer.

Dan weet je toch wat voor een motor erin zit? En die is dan opgeboord. Tricky move lijkt me :mrgreen:

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 11 mei 2011 23:22 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

Cilinders kunnen toch vervangen voor grotere exemplaren? De Carrera 3.0 uit 1977 de rode kap, 911S weet ik niet.

Auteur:  Maarten [ 12 mei 2011 8:36 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

911STARGA1975 schreef:
@ Maarten - Cilinders? Die zijn toch gewoon origineel en vervolgens uitgehoond?

@Jeroen: je denkt wat te simpel :mrgreen:

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 12 mei 2011 11:08 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

mwah...volgens mij kan je er zelfs een 2.8 RSR of 3.0 RSR van maken, wel even meteen ombouwen naar twin-ignition....Heb je wel lekker veel power!

Onze blokkies kun je vergroten tot 3.2 of zelfs 3.5. Werkt alleen niet zo lekker met de K-tronic, dus dan meteen maar PMO, twin ignition, SSI...maar dan heb je ook wat! rond de 300 pk? Maar we laten het blokkie lekker origineel! :lol: :wink:

Auteur:  Targa Floriaan [ 13 mei 2011 13:38 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

Vergelijkbaar topic :?: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=14566

Auteur:  GhostRider [ 13 mei 2011 14:09 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

Zat naar aanleiding van dit topic idd. weer effe te struinen... :wink:

Auteur:  928S4 [ 13 mei 2011 21:05 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 getuned of toch niet?

vraagje on the side, kan je een 2.7 150pk versie met CIS upgraden naar een weber carbu versie (komt dit de performance ten goede?), kan namelijk makkelijk aan een originele set geraken, motor zit toch in revisie ...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/