| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

startprobleem bij warme motor porsche 928 S2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=32218
Pagina 1 van 1

Auteur:  Sim [ 02 jul 2011 22:15 ]
Berichttitel:  startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Ik heb een probleem met mijn 928s2 uit 1985 als hij koud is start hij prima en loopt de motor goed als ik een eindje heb gereden
en ik zet de motor uit dan start hij niet meer en dan duurt het ongeveer een half uur voor dat hij weer aanslaat
en loopt dan weer perfect.
Zolang hij draait geen enkel probleen moet hem alleen niet uitzetten bijvoorbeeld om te tanken.
Ik ben er wel achter als hij weigert dat hij dan niet vonkt en de brandstof pomp slaat niet aan.

Bedankt alvast voor u reactie

Auteur:  Jaco [ 02 jul 2011 23:20 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Probeer eens om al je zekeringen en relais aan te drukken (zitten achter mat bij het voeteneind bijrijdersstoel) misschien net geen contact oid. Heb dat vorig jaar tijdens de jubirit ook gehad, wel rondgaan maar niet aanslaan bij warme motor. Gelukkig een andere 928 rijder die me erop wees. :wink:

Auteur:  Deveaux [ 12 jul 2011 2:36 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Het zou ook vapor lock kunnen zijn, dit komt wel vaker voor bij de 928. Omdat de motor warm is kan als de terugslagklep van de brandstofpomp niet goed afsluit de druk wegvallen waardoor de brandstof in leiding in damp veranderd. Terugslagklepje zit op de pomp in de aansluiting van de leiding.

Auteur:  resto [ 21 jul 2011 18:08 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

hoi,mischien een slecht brandstofrelais. Tijdens het rijden word het relais warm en als je dan de auto stilzet en binnen korte tijd weer wil starten lukt dat niet door ingebrande contacten.
Ik zou dit relais controleren als de motor een tijdje heeft gedraaid. Als het relais warm voelt vervangen. Ik heb eens lang gezocht naar deze storing en uiteindelijk gevonden omdat het relais begon te smelten en stonk.
Hopenlijk heb je er wat aan in je zoektocht.
Groetjes

Auteur:  Sim [ 21 jul 2011 23:28 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Bedankt voor jullie tips het brandstofrelais is het helaas niet dat was het eerste wat ik had vervangen
de tip van de vapor - regelklep ik denk dat ik me daar nu eerst eens in ga verdiepen.

Auteur:  Toivi [ 23 jul 2011 10:14 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

ik heb het zelfde probleem gekregen maar toen was het de lucht massa meter die niet meer hing zo als het hoorde
ik heb deze vervangen en het probleem was weg

Auteur:  leendert [ 03 dec 2011 20:40 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Heb vanmiddag samen met vaders een 1980 porsche gekocht en heb precies hetzelfde probleem.
Vanmiddag na het tanken startte de auto ook niet, even op elke relais een tik gegeven en hij deed het weer.
Nu hebben we geen boekjes bij de auto gekregen, kan iemand mij vertellen welke relais waar zit?

Gr leendert

Auteur:  wolf [ 03 dec 2011 22:24 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Startmotor op?

Auteur:  Neppert [ 10 feb 2012 11:30 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

wolf schreef:
Startmotor op?


Ik weet niet of het probleem al verholpen is maar ik dacht precies hetzelfde als 'wolf'.
heb dit ook gehad bij mijn Cadillac....
Vooral als het warm weer was kreeg ik dit probleem.
Voordeel van de Caddy was dat vaak een tik op de startmotor het probleem verhielp
(had ook altijd een hamer in mijn auto liggen)
Het is natuurlijk maar een tijdelijke "oplossing" :wink: maar je weet dan wel waar het probleem zit.
sccs met de oplossing en laat even weten wat het nou was :thumleft:

Auteur:  Bert928 [ 11 feb 2012 12:40 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Misschien lekkende injectoren? Die veroorzaken precies dit probleem juist bij warme motor. Als hij met het gaspedaal op volgas bij warme motor wel nog aanslaat dan heb je hoogstwaarschijnlijk lekkende injectoren. Door het nadruppelen verzuipt hij dan

groet Bert928GT

Auteur:  Bartje968 [ 18 maart 2012 22:38 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Mijn 928 heeft een soortgelijk probleem. Als ik maar lang genoeg blijf starten slaat die wel weer aan. Ben alleen bang dat de accu het een keertje niet trekt en dan wordt het ANWB. De vapor klep zou het dan wel eens kunnen zijn, het is net alsof er weer benzine in de leidingen moet komen. Gekke is wel dat met een ijskoude motor (en de rest) de auto weer in één keer aanslaat.

Gaat morgen naar Motron om puntje2 op de "i" te zetten. Zal op het forum de oplossing plaatsen (kan wel even duren want ik heb de auto pas weer begin juni nodig voor volgende slalom)...

Auteur:  Remmel [ 08 apr 2012 20:30 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Dit probleem heb ik dus ook sinds gisteren...
Gistermorgen auto opgehaald bij P&P, rijdt geweldig echter startte steeds slechter.
Vanmorgen naar de Nordschleife gereden, halverwege getankt.
Na het tanken weer lang starten maar hij sloeg aan en liep perfect.
Toch maar doorgereden dus.

Eenmaal op de Ring was het niet al te druk dus direct de baan op, heerlijk!
Daarna geparkeerd echter zag een betere parkeerplek maar de P kreeg ik niet meer gestart.
De startmotor maakte overuren echter er gebeurde niets.
Vreselijk...., sta je daar ver van huis..., wat nu?
OK er was veel te zien dus veel rondgelopen, koffie etc. maar het onbehagen bleef knagen...

Na 2,5uur maar weer eens geprobeerd te starten en na zo'n 10sec. doorstarten sloeg hij eindelijk aan pffffff.
Dus toen in 1 ruk naar huis, weg leuke middag, weg etentje onderweg, ik durfde het risico niet meer te nemen om de motor uit te zetten en hem daarna niet meer aan de praat te krijgen.

...en om de P met ronkende motor buiten het restaurant te laten staan leek me niet zo'n goed plan...

Enfin de geplande trip van morgen gaat ook niet door en dinsdag hoop ik dat Peter even tijd voor me heeft!

Maar o wat liep de P toch lekker op de Ring en op de Autobahn :drive:

Auteur:  sebastian [ 08 apr 2012 21:41 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Bartje968 schreef:
Mijn 928 heeft een soortgelijk probleem. Als ik maar lang genoeg blijf starten slaat die wel weer aan. Ben alleen bang dat de accu het een keertje niet trekt en dan wordt het ANWB. De vapor klep zou het dan wel eens kunnen zijn, het is net alsof er weer benzine in de leidingen moet komen. Gekke is wel dat met een ijskoude motor (en de rest) de auto weer in één keer aanslaat.

Heb iets dergelijks met m'n 968 gehad en men vermoedde toen ook dat de benzinedruk het probleem was; is echter nooit 100% opgelost...blijkbaar een kwaaltje van deze motoren.

Auteur:  Remmel [ 08 apr 2012 21:53 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Het is 100% zeker op te lossen want tot gisteren had ik totaal geen last hiervan.

Auteur:  R4MS3S [ 10 apr 2012 19:49 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Heb exact hetzelfde probleem gehad met m'n 944 type 1. Koud starten ging redelijk tot matig, warm met geen paard aan de gang te krijgen en kon gerust de accu leeg starten.... Hij sloeg toch niet aan. Als het blokje echter eenmaal liep leek er geen vuiltje aan de lucht en snorde het er lustig op los. Na wat uitwisselen en spelen met een oscilloscoop bleek dat de bdp sensor geen tot slecht signaal gaf bij lagere toerentallen (lees rondgaan op startmotor). Nieuwe sensor erin en starten -> lopen :) .

Misschien dat je er iets aan hebt.

Auteur:  Remmel [ 10 apr 2012 21:36 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Vapor lock is het 99% zeker niet, daar is hij te jong voor.
Waarschijnlijk een storing in de injectiecomputer.
Deze week even wisselen met een andere computer en kijken of het daarmee verholpen is.

Auteur:  Bert928 [ 12 apr 2012 11:44 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

vapour lock is voor mij onbekend bij de 928. Wel kan het de brandstofdruk zijn , maar meest waarschijnlijk zijn het nadruppelende injectoren.
De brandstofdruk is eenvoudig meetbaar en die moet ongeveer 3.5 bar zijn. Is die net wat te laag dan zou ik het brandstoffilter eens vervangen, dat zit voor de achterbumper direct naast de brandstofpomp onder een deksel. Injectoren kun je ultrasoon reinigen. Als eerste zou ik echter eens een flesje injectorreiniger in de brandstof gooien.

groet Bert928GT

Auteur:  Ewout [ 12 apr 2012 18:16 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

wolf schreef:
Startmotor op?


Was ook mijn eerste gedachte. Heb dit zelf ook wel eens gehad.

Opmerkelijk trouwens, meestal roept wolf als eerste DME-relais :wink:

Auteur:  Remmel [ 12 apr 2012 20:40 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Zaterdagmorgen rij ik naar P&P hopende dit opgelost te krijgen.
Anders wordt de lentemeeting a.s. zondag een probleem...
Had ook een afspraak bij de bandenboer maar deze heb ik maar doorgeschoven, kan ik nog even doorglijden op de huidige Conti's.

Auteur:  Remmel [ 14 apr 2012 16:39 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Update: rij nu met een vervangende injectiecomputer van een 928GTS en het probleem is opgelost.
Althans heb vandaag geen problemen gehad en heb toch verdeeld over de dag zo'n 8x moeten starten.

En nu maar hopen dat het zo blijft :thumleft: :roll:
Het vreemde was dat ik vanmorgen met de originele injectiecomputer ook geen probleem had bij het starten, dat zul je net zien.
Maar ik heb er vertrouwen in dus ik rij morgen gewoon naar Leanders meeting, en hoop dat ik niet als laatste op het terrein blijf staan...

Auteur:  Patrick D [ 14 apr 2012 16:49 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Komt Goed JP :wink:

Auteur:  Remmel [ 14 apr 2012 17:03 ]
Berichttitel:  Re: startprobleem bij warme motor porsche 928 S2

Ik hoop het Patrick!, ik heb geen sleepoog aan de voorkant en een automaat kun je niet aanduwen...
Maar ik heb wel nog een ANWB pasje ergens 8)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/