Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:41

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Problemen nokkenas versteller of sensor Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Problemen nokkenas versteller of sensor Boxster
Mijn Boxster loopt wat onregelmatig stationeer, volgens Porsche zou dit aan de nokkensasversteller liggen. Een dure reparatie waar zelfs de motor voor gedemonteerd zou moeten worden. Van de vorige eigenaar heb ik vernomen dat dit simpelweg aan de nokkenas sensor zou liggen omdat deze een verkeerde waarde aangeeft. Komt dit probleem bij iemand bekent voor?

20 jul 2011 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Problemen nokkenas versteller of sensor Boxster
Ik rij ook in een Boxster maar herken het probleem niet. Lijkt me ook lastig om nu al te bepalen dat het aan de nokkenassensor of dergelijke ligt. Op het forum horen we vaker problemen met de Bobines.

Heeft de dealer (Porsche?) echt onderzoek gedaan of spreken ze een vermoeden uit? Wanneer zijn de laatste keer de Bougies vervangen?

Onregelmatig lopen kan aan meer zaken liggen.

20 jul 2011 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Dat klinkt idd als nokkenasversteller, ik denk dat de dealer het bij het rechte eind heeft. Ze zullen hem wel hebben uitgelezen?
Een van de distributiekettingen loopt over de versteller heen en mischien is de geleiding eraf gesleten.
Bij de meeste verstellers met wat kilometers achter de kiezen ze je flinke slijtage van geleiders.Breekt het er helemaal af, dan klopt de timing niet meer.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de versteller zelf kapot is.
Hulp nodig?

Www.auto-resto.nl

20 jul 2011 18:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Gewoon nieuwsgierigheid, wat gaat dat kosten om deze versteller te vervangen? Groetjes, Frans

20 jul 2011 22:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Hij heeft pas 51500 km gelopen, lijkt me dus wat vroeg voor zo'n slijtage.

24 jul 2011 14:31
Profiel
PorscheForum Rookie
ver boven de 200 schreef:
Ik rij ook in een Boxster maar herken het probleem niet. Lijkt me ook lastig om nu al te bepalen dat het aan de nokkenassensor of dergelijke ligt. Op het forum horen we vaker problemen met de Bobines.

Heeft de dealer (Porsche?) echt onderzoek gedaan of spreken ze een vermoeden uit? Wanneer zijn de laatste keer de Bougies vervangen?

Onregelmatig lopen kan aan meer zaken liggen.

Ze hebben dat uitgelezen, maar als de sensor defect is en een verkeerde waarde aangeeft is dat misschien het probleem.
Ik zou ook niet weten waar die sensor precies zit en of deze simpel te vervangen is.

24 jul 2011 21:56
Profiel
PorscheForum Rookie
resto schreef:
Dat klinkt idd als nokkenasversteller, ik denk dat de dealer het bij het rechte eind heeft. Ze zullen hem wel hebben uitgelezen?
Een van de distributiekettingen loopt over de versteller heen en mischien is de geleiding eraf gesleten.
Bij de meeste verstellers met wat kilometers achter de kiezen ze je flinke slijtage van geleiders.Breekt het er helemaal af, dan klopt de timing niet meer.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de versteller zelf kapot is.
Hulp nodig?

Hij heeft pas 51500 km gelopen, lijkt me dus wat vroeg voor zo'n slijtage. Vorige eigenaar schijnt over een rapport te beschikken waaruit blijkt dat het aan de sensor zou liggen. Weet je misschien of deze simpel te vervangen is?

24 jul 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Hoi Ron,
De sensor meet direct op je nokkenas, ik zou voordat er iets vervangen word de timing van de distributie controleren en de werking van de nokkenasvetstellers checken.
mocht dit allemaal goed zijn dan zou het aan de sensor kunnen liggen maar het lijkt me sterk dat deze verkeerde waardes geeft.. De nokkenas bepaald het signaal dus ik vermoed net als de dealer de versteller of een ander timing probleem.
Ik wil er met plezier naar kijken.
groetjes

Www.auto-resto.nl

24 jul 2011 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
en al wat wijzer?

Www.auto-resto.nl

29 jul 2011 19:44