| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Check engine, visit Workshop 997
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=32995
Pagina 1 van 1

Auteur:  Mickey997 [ 25 sep 2011 11:18 ]
Berichttitel:  Check engine, visit Workshop 997

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben ook onlangs de bezitter geworden van mijn eerste 911. Een 997 Carrera uit 2005.
Helaas nu een (hopenlijk) klein probleempje. Het lampje van Chack Engine is (geel) gaan branden. Verder merk of hoor ik niks vreemds aan de auto.

Komende week ga ik even bij de Porsche specialist langs om de auto uit te laten lezen, maar ik ben alvast benieuwd of andere leden hier ervaring mee hebben.
Ik heb wel het eea gelezen over het branden van het lampje bij een Boxster of een 996, maar eigenlijk niet over een 997.

Iemand ervaring?

Dank alvast.

Auteur:  portun [ 25 sep 2011 11:27 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Kan van alles en nog wat zijn.

Auteur:  Mickey997 [ 25 sep 2011 11:43 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Nee, niets aan hand geweest. Normaal onderhoud gehad.
100dkm gereden.
Bougies zijn vervangen bij 68dkm.

Auteur:  Mickey997 [ 26 sep 2011 22:29 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Vandaag de storing uitgelezen en de oorzaak was niet direct te vinden.
Misschien slechte benzine..... In ieder geval hopen dat het check engine lampje nu uit blijft!

Wel zeer snel en vriendelijk geholpen bij Waal garage in Broek in Waterland.

Auteur:  portun [ 27 sep 2011 9:12 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Wat was de uitgelezen foutcode? Indien bekend compleet met nummer.

Auteur:  maurice [ 27 sep 2011 13:00 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Waarschijnlijk Euro95 getanked in plaats van Euro98?

Auteur:  Mickey997 [ 27 sep 2011 15:25 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Misfire op meerdere cilinders.
Wel 98 getankt, alleen bij een witte pomp. (echter niet bekend ofdat echt de oorzaak is/was)
Als het lampje weer gaat branden kan de oorzaak uiteraard ook ergens anders (bobines?) liggen.

Auteur:  portun [ 27 sep 2011 15:46 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Echt goed voor je katalysatoren is dit namelijk niet.

Auteur:  Mickey997 [ 27 sep 2011 20:17 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

@portun: dank voor je advies.

Kan ik ervan uitgaan dat, indien het daadwerkelijk een te arm mengsel is, het lampje Check engine opnieuw gaat branden?
Of zeg jij: ook nu de auto geen storing meer geeft, toch verder laten onderzoeken?

Auteur:  portun [ 27 sep 2011 20:35 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

ALS (grote als) de oorzaak een te arm mengsel is, dan zal het lampje weer aan gaan.

Auteur:  Mickey997 [ 21 okt 2011 9:12 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

De luchtmassameter is vervangen en het lampje bleef uit. Ook de fuel trim was uitgelezen en dat was goed.
Helaas is het check engine na ongeveer 700 km toch weer gaan branden. Auto rijdt verder perfect en geen vreemde geluiden of inhouden.

Iemand nog ideeen voor de oorzaak? Bobines zijn goed, geen valse lucht. Volgende week gaat de Porsche specialist er opnieuw naar kijken.

Auteur:  portun [ 21 okt 2011 10:32 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Zonder foutcode is er niet veel van te zeggen.

Auteur:  Mickey997 [ 21 okt 2011 11:11 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Dank voor je antwoord.
Fuel trim was niet goed toen de storing er nog was. Na vervanging luchtmassameter wel weer.
Mocht dit niet de oorzaak zijn dan werd de oude luchtmassameter teruggezet. Dus zonde geld valt nog mee.
Aan welke kosten moet je denken bij de vervanging van een katalysator?

Auteur:  portun [ 21 okt 2011 11:37 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

O.K., dat haalde ik niet uit je eerste antwoord.

Auteur:  Mickey997 [ 22 okt 2011 10:31 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Nogmaals dank. Weet je toevallig ook of een 997 S sportuitlaat onder een normale carrera kan worden gemonteerd?
Deze staat er namelijk nog 1 te koop incl. kats. Lijkt me dan een betere optie dan alleen de kats vervangen (indien nodig).

Auteur:  joery [ 07 dec 2015 0:31 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

`beste,

Ik heb sinds gisteren dezelfde melding met mijn 997 turbo.
De motor schokt wel bij lage toeren. Morgen gaat hij binnen om te laten uitlezen.
Weet je de oorzaak toevallig?

Auteur:  Tilt! [ 07 dec 2015 11:27 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Bij mijn 996 indertijd was dit effectief een probleem met de kat's.
Je kon soms maanden rijden zonder foutmelding en ineens was 'ie er weer. Als hij uitgelezen werd kwam er ook nooit iets concreet uit. De wagen reed wel altijd normaal, geen vermogensverlies, niet schokken.
Uiteindelijk de wagen binnengedaan bij Gert Carnewal, kat's laten vervangen en nooit nog problemen mee gehad.

Ik heb een pic van mijn kat's in mijn album gezet. Die twee "witte" dingen moesten eigenlijk cylindervormig zijn, ze waren intussen zo hard versleten dat ze bijna de uitlaat uitgeduwd werden.

66645

Auteur:  Rep070 [ 19 mei 2024 21:17 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

Heb deze melding vandaag ook weer gehad op terugweg van assen naar den haag. Heen geen probleem, terug lampje aan maar de 997.1 rijdt super zonder problemen. Tijdje terug ook devstoring gehad en ging na afkoelen vanzelf weer weg. Toen tijd niet gehad tot vandaag. Foutcodes vorige keer waren niet duidelijk, enige concrete ging over nokkenassensor.

Auteur:  964hans [ 21 mei 2024 18:47 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

joery schreef:
`beste,

Ik heb sinds gisteren dezelfde melding met mijn 997 turbo.
De motor schokt wel bij lage toeren. Morgen gaat hij binnen om te laten uitlezen.
Weet je de oorzaak toevallig?


Vaak is dit de inlaat nokkenas versteller. Dit is een elektrische bediende olieklep die niet goed meer werkt tgv vervuiling. De versteller kan bij de 997.1 turbo gemakkelijk uitgebouwd worden. Versteller in een potje met wasbenzine (met iets olie erin) en een aantal malen kort voorzien van 12 Volt. Na verloop van tijd begon de mijne weer goed te schakelen . Teruggebouwd en probleem verholpen
82977

Hans

Auteur:  anton964 [ 29 jun 2024 14:32 ]
Berichttitel:  Re: Check engine, visit Workshop 997

En iemand al wat opgelost of gevonden?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/