| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Problemen K Jetronic http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=33423 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | royosos [ 12 nov 2011 12:50 ] |
Berichttitel: | Problemen K Jetronic |
Hallo Porscheliefhebbers, Momenteel ben ik bezig met een 911 '73 met flatnose kit. Hier is toendertijd een 3.0SC motor uit '78 ingehangen. Wij hebben deze auto zo gekocht en opgehaald. Eerst startte de auto wel maar reageerde hij niet op het gaspedaal. Wanneer we de gasklep & stuwklep van de Kjetronic zelf aanstuurde toerde de motor gewoon op. Na een hoop lezen op verschillende forums hebben we besloten de verdelerkop van de K Jetronic uit elkaar te halen, hierin kwamen we veel roest en vuiligheid tegen. Na alles weer schoongemaakt te hebben alles weer netjes in elkaar gezet en gemonteerd voor de test. Bij de test deed zich het volgende probleem op: Bij het op contact zetten van de motor beginnen de injectoren al te spuiten, terwijl deze pas bij 3,3 bar open gaan (getest met compressor). Ook hebben we opgemerkt dat toen we de auto net hadden en we het contact aan zette de brandstofpomp eventjes liep en daarna afschakelde. Nu blijft de pomp ook constant draaien. Het demonteren van de schakelaar stekker op het KJetronic verdeelblok (massaslot voor afsluiten brandstofpomp) haalt hierbij ook niets uit, de brandstofpomp blijft lopen:( en de injectoren inspuiten. Wie o wie heeft er een oplossing voor ons? We twijfelen om een andere brandsotfverdeler kop aan te schaffen, maar zijn bang dat dit ons probleem niet oplost. Bij Voorbaat Dank voor alle antwoorden en tips! Een vriendelijke Porsche Groet, Roy Kerkhof |
Auteur: | Erwin [ 12 nov 2011 13:54 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen K Jetronic |
Hallo Roy, Dat de injectoren al beginnen in te spuiten komt doordat de plunjer in de doseerkop ( brandstofverdelerkop) te hoog staat. Dit kan twee redenen hebben. De plunjer gaat door oxydatie te zwaar op en neer in de doseerkop of de CO schroef is verkeerd afgesteld. Als je zeker weet dat de plunjer niet kan blijven hangen omdat je deze goed gereinigd hebt tijdens het schoonmaken draai je met ingeschakeld contact de CO 3mm imbusschroef zover dat de injectoren stoppen met inspuiten. Daarna nog een halve slag verder. Nu heb je de basis dat jouw motor kan lopen. Draai voor het starten de bougie's eruit en start de motor even schoon. Laat de motor een paar uur staan voordat je de bougie's er in draait zodat het overschot aan benzine weg is uit de cilinders. Dat de brandstofpomp al loopt bij alleen de auto op contact komt doordat de groene stekker niet op de stuwschijf schakeelaar is aangesloten. Heb je de stekker wel aangesloten zit er een onderbreking in het circuit dat daarmee te maken heeft. |
Auteur: | royosos [ 12 nov 2011 14:00 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen K Jetronic |
Hoi Erwin, Bedankt voor je snelle reactie, echter was ik vergeten te vermelden dat ik de co schroef om het injecteren bij contact aan te stoppen al helemaal terug gedraaid heb! Helaas zonder resultaat. De brandstofpomp blijft lopen met of zonder de aangesloten stekker, waarschijnlijk dus een onderbreking in het circuit, deze onderbreking moet volgens mij dan opgetreden zijn bij het demonteren van kjetronic- unit aangezien de pomp voor het demonteren eerst een paar seconde aansloeg totdat we een knijpend geluid hoorden en dan stopte? Heb je verder nog ideeen? Groetjes Roy |
Auteur: | koen85 [ 13 nov 2011 12:24 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen K Jetronic |
komen alle kleppen in de k-jetronic goed in de ruststand daar zijn ze nogal gevoelig voor . |
Auteur: | Cloaca [ 13 nov 2011 12:59 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen K Jetronic |
Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen van mensen die de brandstof verdeler hebben geopend waarvan deze daarna weggegooid kon worden... Weet je zeker dat jij hem niet ook hebt afgeschreven? |
Auteur: | thedutchguy [ 13 nov 2011 13:11 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen K Jetronic |
http://www.hehlhans.de/tipp98-30.htm knock yourself out! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |