| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Nut van deze gasveer http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=33824 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jan911sc [ 01 jan 2012 22:54 ] |
Berichttitel: | Nut van deze gasveer |
wat is het nut van deze gasveer(lijkt tenminste erop) links onderin. zie foto's met en zonder. gr; Jan |
Auteur: | jan911sc [ 01 jan 2012 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Zit erbij mij namelijk niet op. |
Auteur: | thedutchguy [ 01 jan 2012 23:16 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Die moet je monteren bij een uitgelubberde motorsteun. |
Auteur: | Erwin [ 01 jan 2012 23:19 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Fout antwoord, gelukkig de Die bovenste foto is van een 83-er 911 SC Cabrio. De cabriolet heeft een minder sterke carrosserie en tordeert meer dan de Coupé. Omdat de motor bij het begin koppel overbrengen zich eerst moet zetten in de motorsteunrubbers heeft Porsche dit bij de Cabrio anders opgelost. De motorsteun heeft in het midden een lager waar de motor extra in zit opgehangen en een demper om de beweging tegen te gaan van het kantelen van de motor. Het is dus geen gasveer maar een olie gevulde demper. |
Auteur: | jan911sc [ 01 jan 2012 23:27 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Dank voor dit antwoord,had zelf ook al iets ingedachten over het kantelen/torderen van de motor. En als ik het goed begrijp is dit dus alleen bij cabrio's gemonteerd(wat ik dus niet wist). PS; hoe zie je aan dit plaatje dat dit een 911SC cabrio uit 83 is?? |
Auteur: | JeroenSC [ 01 jan 2012 23:38 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Ik vermoed omdat het een SC motorblok is en de combinatie dat deze gasveer alleen in cabrio's is gebruikt, maakt dat het dan een 83-er moet zijn |
Auteur: | molen934 [ 02 jan 2012 0:25 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Geen hydr. kettingspanners |
Auteur: | jan911sc [ 02 jan 2012 0:35 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Nee,maar dat komt in de toekomst waarschijnlijk nog. ze hebben in ieder geval de laatste 30 jaar goed volgehouden. want al zouden ze een keer problemen gegeven hebben,neem ik aan dat ze allang vervangen zouden zijn door hydraulische! |
Auteur: | molen934 [ 02 jan 2012 0:47 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. |
Hoeft niet hoor, Erwin laat ze meest zitten Persoonlijk zou dit het eerste zijn wat ik zou doen |
Auteur: | jan911sc [ 02 jan 2012 21:58 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer |
Door verhalen op het forum of door eigen ervaringen? |
Auteur: | molen934 [ 03 jan 2012 0:44 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer |
Het laatste Kijk maar in mijn album, de 16-JM-34 gehele motor liep in de soep |
Auteur: | EriC4C [ 03 jan 2012 0:56 ] |
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer |
Eigen wijsheid dus |
Auteur: | Anne 2.7 [ 03 jan 2012 10:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Nut van deze gasveer. | |||||||||
Bij mij hielden ze ook ruim 30 jaar. Toen op een gegeven moment een geluid als van een verdwenen uitlaatspruitstukpakking. Auto afgevoerd naar Erwin en die heeft ze keurig gereviseerd. Liep weer als een zonnetje, en voor het gevoel nog mooier dan voorheen (en ook al zou dat objectief niet waar zijn, het voelt wel goed). |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |