| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche V power http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=34132 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | Robx [ 10 feb 2012 20:30 ] |
Berichttitel: | Porsche V power |
Hallo, Ik ben hier nieuw op het forum. Ik rij een Porsche 911 966 4S uit 2004. Vroeger (paar maanden geleden meen ik) was er altijd Euro 98 te tanken in Nederland. Maar nu is het niet meer te verkrijgen. Ik tank nu V-Power van Shell, is dit een goed alternatief ? Mvg Rob |
Auteur: | sandernl [ 10 feb 2012 20:48 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
BP Ultimate is volgens mij RON 98...goed alternatief ? |
Auteur: | Robx [ 10 feb 2012 21:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche V power | |||||||||
Ik heb op de BP site gekeken en daar staat ''Benzine Spec.'' , is dit de brandstof die je bedoelt? |
Auteur: | RuBoxS [ 10 feb 2012 21:16 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
of Gulf Challenger http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets/fuel/2302-A_Gulf_Challenger_Benzine.pdf |
Auteur: | Remmel [ 10 feb 2012 21:25 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
V-power van Shell is geen alternatief, is RON97 ipv RON98. Er zijn inderdaad steeds minder plaatsen waar je RON98 kunt tanken in NL echter er zijn er nog genoeg hoor, ook Tango en TINQ hebben nog pompen met euro98. Raadpleeg hun websites en zoek je pomp het dichtst bij jou in de buurt. |
Auteur: | mbembe [ 10 feb 2012 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Zoek hier maar eens op het forum, er zijn al verschillende topics over. BP Ultimate is in ieder geval 98 |
Auteur: | MarkS [ 10 feb 2012 21:45 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Genoeg 98 te vinden en te tanken. En v power is natuurlijk ook gewoon een goed alternatief. |
Auteur: | Franz [ 10 feb 2012 22:20 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
BP Ultimate is de enige echte 98. De rest is met ethanol-toevoeging. Dan kun je net zo goed je tank bijna voltanken met 95 en bij de Blokker 5 flessen ethanol halen en erbij gooien. Scheelt nog geld ook. |
Auteur: | Boxster Spyder [ 13 feb 2012 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Ha, ik heb een goede ervaring met GULF Challenger 100. De Boxster Spyder loopt namelijk fantastisch op die prut. Super gelijkmatig, en was ongekend vel aan het gas (PDK en SportChrono +). Ook de sound veranderd, de huil met sportuitlaat is ongekend. Ding loopt schitterend egaal door de toeren, en harder bij hoge revs. Ieder toerental geeft respons. Wat een heerlijke gifkikker is het geworden. Ik kan niet anders concluderen dan die Gulf 100 Challenger wel werkt in de Boxster Spyder. Vergelijkbaar effect met het duitse Shell V Power Racing 100. Auto loopt beter dan op BP Ultimate 98. Overigens is BP Ultimate 98 ook prima. Overigens staat op de tankvulopening een sticker met: mindestens RON98. Waarschijnlijk snapt die Spyder die 100 ron brandstof en is daarom een positief effect. |
Auteur: | MarkS [ 13 feb 2012 17:00 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche V power | ||||||||||||||||||
|
Auteur: | Taxi Hans [ 13 feb 2012 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
bij navraag aan de Porsche specialisten (Pon etc.) geven ze op dat V.power momenteel het beste alternatief is van alles(maar ook BP is uitstekend). de wagen kan het zeer goed hebben. Er zal door deze brandstof geen extra schade gelden worden de motor zal inwendig alleen maar schoner worden bij het juiste gebruik (geen opoe rijstijl), de beloofde vermogenswinst zal pas na langer tanken te bemerken zijn. de uitlaat zal alleen een ander geluid geven op het moment dat deze aan vervanging toe is. |
Auteur: | Robx [ 14 feb 2012 19:20 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
oke! Bedankt voor de reacties! ik ga het toch bij V-power van Shell houden want heb bij de lokale Shell een soort deal want ik moet er nog 5 andere autos tanken. Goed om te horen dat V-Power toch niet de auto sloopt ofzo! Mvg |
Auteur: | snarf02 [ 14 feb 2012 23:28 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Gewoon V-Power tanken (=97) mijn Subaru is getuned op 98. Ik ben overgestapt op V-Power omdat 98 teveel gedoe is om te krijgen. De Subaru rijdt perfect op V-Power geen verschil of narigheid te merken. Idem dito doe ik hetzelfde voor mijn Boxster! Groetjes, Frans. |
Auteur: | Robx [ 15 feb 2012 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Bedankt voor de reactie frans! Voor degene die het zich interesseert, Dit antwoorde Shell toen ik vroeg of V-Power geschikt is voor porsche: ''Hartelijk dank voor uw e-mail van 13 februari 2012 betreffende benzine met octaangetal 98. Shell heeft sinds 2004 geen benzine met octaangetal 98 meer, en is volledig overgestapt op Shell V-Power die octaangetal 97 heeft. Het octaangetal zegt enkel iets over de "weerstand" van een brandstof om spontaan te ontsteken. In een benzinemotor moet de ontsteking wachten op de ontstekingskaars. Indien de ontsteking vroeger gebeurt, gaat de motor pingelen. Het octaangetal zegt niets meer of minder dan de weerstand van de brandstof tot zelfontsteking. In oudere wagens was dit dus direct gekoppeld met de compressieverhouding van de cilinder. Boven 1 op 10.5 moet 98 octaan gebruikt worden, daaronder volstaat 95 octaan. In de praktijk zijn er niet veel oude wagens met compressieverhoudingen boven de 10.5, behalve een aantal sportieve modellen van onder andere Alfa Romeo, Porsche, Ferrari. Moderne auto’s (vanaf halfweg de jaren ‘90) hebben een knoksensor; daarbij wordt de ontsteking elektronisch geregeld naargelang het octaangetal van de benzine. Het is wél zo dat een auto met een knoksensor meer vermogen levert met een benzine die een hoger octaangetal heeft; dit komt omdat het ontstekingsmoment iets later kan plaatsvinden. De aanbeveling van de fabrikant om brandstof met een octaangetal van 98 te tanken wordt gegeven om u een zo hoog mogelijk vermogen te garanderen. De performance van een brandstof is eigenlijk een samenspel tussen drie karakteristieken: - octaangetal - verbrandingssnelheid - ontstekingskwaliteit Veel mensen staren zich blind op het octaangetal, echter dit is maar een deel van het verhaal, anders zou het bijvoorbeeld niet mogelijk zijn om op LPG te rijden. Nu is het zo dat de verbrandingssnelheid en ontstekingskwaliteit van Shell V-Power heel goed is, wat maakt dat deze benzine zeker vergelijkbaar presteert dan een "klassieke" benzine met octaangetal 98 - ook al heeft Shell V-Power een octaangetal van 97. Of met andere woorden: de prestaties van Shell V-Power zijn zeker vergelijkbaar met een klassieke benzine met octaangetal 98. Daarnaast heeft Shell V-Power ook nog zijn andere voordelen: - zwavelvrij (katalysator), - bevat reinigende additieven die afzettingen op kleppen, zittingen en injectoren kan verwijderen zodat het brandstofverbruik verminderd wordt en de leeftijdsverwachting van de motor langer is. U kunt dus met uw Porsche 911 Carrera 4S gerust Shell V-Power tanken. Indien u nog meer vragen heeft, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met ons Technisch Informatie Centrum op telefoonnummer 0900-202 2780 of via e-mailadres shelltechnical-nl@shell.com. Met vriendelijke groet,'' |
Auteur: | turbocruiser [ 15 feb 2012 22:17 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Wat een blije teksten hier! (Maar of het allemaal klopt?) |
Auteur: | flendering [ 15 feb 2012 22:42 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Het lijkt op een verkoop praatje maar het is het enige juiste verhaal. |
Auteur: | Robx [ 15 feb 2012 23:32 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Het lijkt me wel te kloppen.. Maar kan natuurlijk verkoopspraat zijn |
Auteur: | Franz [ 16 feb 2012 0:42 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Dus toch een ethanoltoevoeging bij de VPower. VPower is en blijft een 95 met wat extra toevoegingen voor een betere verbranding. Ik geloof er ook niets van dat het door zou moeten gaan voor een 97. Het verschil tussen VPower en BP Ultimate is in praktijk gewoon te groot terwijl het theoretisch klein zou moeten zijn. Ethanol gaan de oudjes onder ons niet prettig vinden trouwens. Daarbij heeft ethanol de eigenschap dat het vocht onttrekt. Niet fijn voor als je je auto een paar maandjes gaat stallen. |
Auteur: | turbocruiser [ 17 feb 2012 17:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche V power | |||||||||
Verkopert! |
Auteur: | caelin [ 17 feb 2012 17:42 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Zodra het beter weer wordt ga ik me opofferen: dagje rijden in duitsland, kijken waar die harder mee lijkt te rijden. Eerst de tank v-power oprijden (wat een straf) en dan tankje bp ultimate 98. duurt helaas niet zo heel lang bij 240+ om de tank leeg te krijgen |
Auteur: | Franz [ 17 feb 2012 18:27 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Eén keer 98 tanken ga je niets van merken hoor. |
Auteur: | Porcay [ 17 feb 2012 20:48 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
De grap is dat in Dtsl BP Ultimate geleverd wordt door Aral....in een 100 octaan variant ( waarbij er al jaren geruchten zijn dat Ultimate in Nederland ook 100 octaan is.... ). Blijf lekker BP rijden! |
Auteur: | caelin [ 18 feb 2012 1:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche V power | |||||||||
stiekum is het me niet te doen om de 95 vs 98 |
Auteur: | Taxi Hans [ 18 feb 2012 1:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche V power | |||||||||
ik mag zeker toch wel mee he, ga jou alleen niet bijhouden vriend maar wel een leuk onderzoekje om de oude troep uit de tank te rijden. Sorry we gaan er wel serieus mee om he GROEN is het devies. He ries zelfs mijn vrouw vind die gayman een vreselijke (leuke ) auto. Wie weet................ |
Auteur: | flendering [ 18 feb 2012 11:07 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche V power |
Maar onder staande klopt wel!!!!!!!!!!!! Het octaangetal zegt enkel iets over de "weerstand" van een brandstof om spontaan te ontsteken. In een benzinemotor moet de ontsteking wachten op de ontstekingskaars. Indien de ontsteking vroeger gebeurt, gaat de motor pingelen. Het octaangetal zegt niets meer of minder dan de weerstand van de brandstof tot zelfontsteking. In oudere wagens was dit dus direct gekoppeld met de compressieverhouding van de cilinder. Boven 1 op 10.5 moet 98 octaan gebruikt worden, daaronder volstaat 95 octaan. In de praktijk zijn er niet veel oude wagens met compressieverhoudingen boven de 10.5, behalve een aantal sportieve modellen van onder andere Alfa Romeo, Porsche, Ferrari. Moderne auto’s (vanaf halfweg de jaren ‘90) hebben een knoksensor; daarbij wordt de ontsteking elektronisch geregeld naargelang het octaangetal van de benzine. Het is wél zo dat een auto met een knoksensor meer vermogen levert met een benzine die een hoger octaangetal heeft; dit komt omdat het ontstekingsmoment iets later kan plaatsvinden. De aanbeveling van de fabrikant om brandstof met een octaangetal van 98 te tanken wordt gegeven om u een zo hoog mogelijk vermogen te garanderen. De rest was'n verkoop praatje |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |