| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=34242 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Avanti [ 20 feb 2012 17:12 ] |
Berichttitel: | Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Kun je van een 2.7 blok de cylinder inhoud verhogen naar 3.2 ? ik wil een een klassieke 911 invoeren uit belgie, ligt een 3.2 blok in maar is origineel 2.7. Als ik de auto als 2.7 invoer dan zal dit geen problemen geven bij RDW,maar als ik zeg dat er een 3.2 blok inligt dan moet ik de herkomst aantonen. er zijn geen facturen meer van de ombouw.....dit zal dus problemen geven. Optie is dus invoeren als 2.7 en dan bv jaar later de auto nogmaals laten keuren en zeggen dat het blok is vergroot tot 3.2 L |
Auteur: | $TEEF [ 20 feb 2012 17:20 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
gewoon een halve liter blik warsteiner verstoppen onder de klep en dan knipogen naar de RDW fietsenmaker |
Auteur: | sarsrich [ 20 feb 2012 17:27 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Hè viewtopic.php?f=1&t=34194 |
Auteur: | Joost73 [ 20 feb 2012 17:27 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
kunnen ze het adhv het motornummer dan toch niet herleiden dat het een 3.2 is? Volgens mij was 2.7 de maximale verhoging van inhoud van het 2.0 blok waar het mee begon. Het 3.0 blok was dan ook een nieuw ontwikkeld blok. In de praktijk zou ik een 2.7 dus niet meer verhogen. Maar als ze niet eens naar motor nummer kijken.... succes |
Auteur: | Avanti [ 20 feb 2012 17:51 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
die check op het motor nummer hangt af van de RDW ambtenaar, erg afhankelijk wie er zit....ik ben nog steeds aan het stoeien hoe ik deze 911 met 3.2 blok kan invoeren, herkomst van de motor in niet duidelijk , is dus geen matching numbers. zijn dus paar opties; 1) niks zeggen , komt er ook 2.7 op NL kenteken te staan 2) of aangeven dat er in 3.2 blok in ligt...maar dan haal ik misschien veel problemen op mn hals met RDW en krijg ik hem misschien nooit ingevoerd, herkomst vh blok is niet meer te achterhalen 3) invoeren met 2.7 en bv jaar later aanbieden met 3.2 blok voor keuring, maar dan moet ik wel ergen s een factuur vandaan toveren. |
Auteur: | rob964.c4 [ 20 feb 2012 18:04 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Factuur niet nodig volgens mij want je hebt het blok bv van mij als particulier gekocht. |
Auteur: | rob964.c4 [ 20 feb 2012 18:07 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Staat het motornummer van de 3.2 op de Belgische papieren dan gewoon invoeren volgens mij er word gekeken of de nummers eventueel overeen komen met de Belgische papieren |
Auteur: | Avanti [ 20 feb 2012 18:11 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
op de belgische papieren staat een 2.7 blok. ik ben bang dat aankoop van particulier niet voldoende is, herkomst van het blok is dan volgens mij nog steeds onduidelijk, als je een chassis nr hebt waar het blok in zat dan is de herkomst duidelijk of faxtuur van dealer. |
Auteur: | rob964.c4 [ 20 feb 2012 18:17 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Als het nummer niet als gestolen is op gegeven lijkt mij dat geen probleem staat op de Belgische papieren alleen de inhoud of ook een motor nummer bij mij konden ze het slecht zien ze wisten niet waar het stond dus ik heb het voorgelezen als alleen de inhoud vermeld staat zou ik het gokken |
Auteur: | rob964.c4 [ 20 feb 2012 18:22 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Vergroten naar 3.2 is mogelijk maar bij het nummer op de motor kom je op 3.2 uit voor iedereen die gaat roepen dat het niet kan alles kan of het kosten technisch verstandig is je kan de slag en boring veranderen |
Auteur: | Erwin [ 20 feb 2012 18:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 | |||||||||
Ja, dat weten we ondertussen wel, hoeveel topic's ga je daar voor aanmaken? Ik adviseer je niks, je wilt toch wat anders horen dan hier gezegd wordt. |
Auteur: | Avanti [ 20 feb 2012 18:32 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
ik ga niet meer topics aanmaken, maar had gehoopt dat er iemand was met ervaring voor het invoeren op dergelijke manier....wil van de zomer graag in de 911 rijden |
Auteur: | lindemans [ 20 feb 2012 19:46 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
"Een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest" ... dat gaat hier wel heel erg op. Een derde topic open met vele "wat - als - dan" vragen gaat je ook niet helpen. Wat mij betreft zijn er 2 opties: - als je er nog niet aan vast zit: laten staan dat ding en een originele zoeken - als je er toch niet meer onderuit kan: gewoon ter keuring aanbieden en kijken wat er gebeurt. Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over je verzekering, je WA dekking bedoel ik dan dus he. Als je een keer betrokken raakt bij een zwaar ongeval, dan kan het rijden met een auto die niet aan zn typegoedkeuring voldoet voor veel narigheid zorgen. Bel je maatschappij vooraf eens op of ze bezwaar hebben tegen zo een opgevoerde 2.7 ... Als ze dat nu al niet leuk vinden, hoe zal dat dan zijn als ze een paar ton moeten uitkeren aan nabestaanden !? Ik heb een voorbeeld van een dodelijk ongeval in mn familie waarbij de WA polis niet heeft uitgekeerd, da's een dure hobby kan ik je verzekeren. Check hier bv wat je zou moeten doen om verantwoord met een 3.2 motor te rijden: http://www.mittelmotor.de/content/infor ... ticleID=26 Met daarin oa: bis 170 kW / 231 PS: Fahrzeuge die mit dem 3,2l Carrera Motor ausgerüstet werden sollen, dürfen nicht vor dem Modelljahr '76 produziert worden sein. Folgende Teile müssen auf den technischen Stand des 911 Carrera 3,2 umgebaut werden: Bremsanlage: Bremskraftverstärker, Hauptbremszylinder, Bremskraftregler, Bremssättel, Bremsbeläge und Bremsscheiben. Fahrwerk: Stoßdämpfer, Stabilisatoren, Schräglenker und Gelenkwellen. Bereifung: Mindestens 185/70 R 15 bzw. 195/65 R 15 auf 6J x 15 vorn und 215/60 R 15 auf 7J x 15 hinten mit Carrera Kotflügelverbreiterungen. Getriebe: Übersetzung und Ölkühlung. Motor: Lamellenölkühler einschließlich vorderem Stoßfänger mit Aussparung zur besseren Anströmung des Ölkühlers. |
Auteur: | Avanti [ 20 feb 2012 21:58 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
een familie lid of dierbare verliezen is altijd verschrikkelijk.... de 911 is uitgerust met servo remmen....ik heb er mee gereden en rijd/remt erg goed. voor de verzeking heb je een goed punt, ik zal dat morgen eens checken en op het forum delen. |
Auteur: | supercarrera [ 20 feb 2012 22:40 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Staat er op die belgische papieren ook een motornummer? Dit lijkt mij relevant ivm eventuele latere problemen. Als de auto met deze motor (en dus bijpassend nummernummer) wordt toegelaten tot het NL wegennet, lijkt me dit voldoende om iig verzekeringstechnisch geen problemen te krijgen. Zoals Lindemans al aangeeft; gewoon ter keuring aanbieden en zien wat er gebeurt. En desnoods wordt het kenteken aangepast, so what? Groet, Theo |
Auteur: | Avanti [ 21 feb 2012 0:05 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Op de belgische papieren staat geen motornummer....ik heb ondertussen wel de nummers van de belgische auto. chasis: 9115110253 motor (dus 3.2 L): 9301011045R |
Auteur: | Jos Targa [ 21 feb 2012 7:02 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Volgens mij heeft een 2.7 geen rembekrachtiger. Als hij bij jouw er wel opzit hebben ze wel erg veel werk gehad aan de ombouw. Heb het eens meegemaakt bij een kennis van mij. Kocht een 2.7 met 3.2 blok en rembekrachtiger. Op Nederlands kenteken. Bleek later al jaren rond te rijden met een 3.2 carroserie met omgeslagen nummer van een 2.7. Er klopte hier dus helemaal niks an. Deze auto is weer terug het verkoopcircuit in gegaan. Is hij toevallig blauw en omgebouwd naar een 964? |
Auteur: | Porsje [ 21 feb 2012 20:42 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Inderdaad een goed om om te letten; ik heb ook een keer bij een westfalia camper 207d gestaan uit 1983 waar zogenaamd een 5 cylinderblok uit een '90 er zou zijn ingebouwd. Bij controle stond hij nog als 4 cylinder op kenteken, moest nog wel even op kenteken gezet worden aldus de verkoper. Na wat verdere checks was het overduidelijk een '88 of later model waar dus een nummer van een '83er was ingezet. Leuk als je daarmee aankomt bij de RDW! De verkoper speelde stommerdje en wilde hem niet meer verkopen. Dat kwam goed uit, ik hoefde hem ook niet meer... Hij ging het allemaal uitzoeken! Het zou mij niets verbazen als hij hem toch gewoon aan een argeloze verkocht heeft die niet eens door had dat hij omgekeurd moest worden. Als je zoiets koopt...... hopen ellende. |
Auteur: | felix bahama 912 [ 21 feb 2012 21:06 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
4 cilinder-5 dilinder omkeuring was vroeger veel werk, nu alleen een korte technische keuring naar de kwaliteit van de ombouw...dat is dus ook geen ramp meer!! |
Auteur: | Porsje [ 21 feb 2012 23:02 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Klopt helemaal...... tenzij ze het niet vertrouwen! Identiteitsonderzoekje is wat er dan volgt. Die camper was er bij een beetje slimme ambtenaar niet doorgekomen. |
Auteur: | Avanti [ 22 feb 2012 0:21 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
ik ben benieuwd welke checks het RDW op identiteit uitvoert ? alleen onderzoek naar motortype, inhoud en vermogen of ook diefstal ? |
Auteur: | Olaf [ 22 feb 2012 0:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 | |||||||||
Voor afgifte van 'n kenteken .. kijken ze of het carroserie-nummer in de koets hetzelfde is al dat wat op de papieren staat ... .. kijken naar het aantal cilinders, de kleur, wielbasis en nog wat andere kleine zaken. en last but not least kijken ze of voor dat type auto al eens een type-goedkeuring is afgegeven Wil je er meteen een APK op, dan wordt het een ander verhaal .. |
Auteur: | Marco [ 22 feb 2012 17:17 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
bij mij destijds alleen het nummer gecontroleerd, voor de rest helemaal niks |
Auteur: | Avanti [ 22 feb 2012 23:14 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
ondertussen weer wat verder met de 911 die wil aankopen; nummer van de motor is goed te herleiden , betreft een 3.2 uit '86 das in ieder geval meegenomen. Ook nog even gebeld met import bedrijf, deze raade mij aan om de belg het kenteken te laten veranderen, dat schijnt in belgie makkelijk te gaan. Dan zou invoeren geen probleem zijn omdat dan alles 1:1 is. Nu de belg nog overtuigen dat dit voor alle partijen goed is. |
Auteur: | jan911sc [ 23 feb 2012 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: Cylinder inhoud van een 2.7 L motor verhogen naar 3.2 |
Dat had ik je toch al gezegd in jou andere topic |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |