Auteur |
Bericht |
Avanti
|
afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
na kleppenstellen, bleek mn 3.2 motor toch afgebroken koppbouten te hebben. het gaat om 4 cyclinders, die dus nog maar met 3 bouten vastzitten. 3 cylinders aan een kant, 1 cyclinder aan de andere kant volgens dealer zijn deze bouten tijdje geleden al gebroken, die kon hij zien. aan de onderkant hangt een druppeltje , maar dat mag geen naam hebben. linkerkant motor is beetje vettig op cylinder, lekt dus beetje olie onder de cylinders
kan ik de zomer hier nog mee doorrijden ??? auto wordt alleen voor recreatief rijden gebruik
revisie komt eraan maar ik stel dit liever uit tot na de zomer ivm kosten
|
13 apr 2012 16:46 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: afgebroken kop-bouten
als je de rechtervoet heel erg goed onder controle kunt houden... maar is het dan nog leuk, rijden in een Porsche?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 apr 2012 16:53 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: afgebroken kop-bouten
Volgens mij kan je nog wel rijden komende zomer, met gebroken kopbouten . Waarschijnlijk (zeg je zelf) zijn ze al een tijdje gebroken. Zoals Paul al zegt....Is niet echt lekker idee/gevoel. Daarom staat mijn SC nu bij de specialist...voor 24 nieuwe kopbouten....en er waren er slechts 3 gebroken
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
13 apr 2012 16:55 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: afgebroken kop-bouten
Gewoon doorrijden, je komt er niet mee stil te staan. Hooguit heb je een beetje gevoelige IMS Lager bij accelereren, alsof de uitlaat even lekt. Wel wordt de kans elke gereden kilometer groter dat je steeds langer moet doorrijden om de centen bij elkaar te sparen. Op een gegeven moment rij je ook de cilinderkoppen en cilinders onherstelbaar kapot. Wanneer dat is weet je niet. Wie betaalt bepaalt, lees ik hier altijd
_________________________________________ Rebel engineering
|
13 apr 2012 17:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: afgebroken kop-bouten
Ik laat bepaalde zaken liever preventief vervangen voordat de reparatie echt duur wordt. Het rijdt voor mij lekkerder als ik weet dat alles in orde is.
|
13 apr 2012 17:54 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Re: afgebroken kop-bouten
gaat dat kosten?
|
13 apr 2012 18:43 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: afgebroken kop-bouten
ligt er aan wat je nog meer wil vervangen , en wat je zelf kan http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=30425
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 apr 2012 20:24 |
|
|
Avanti
|
Re: afgebroken kop-bouten
danny, ik had de foto's van je revisie al gezien, ik ben wel handig maar gaat me heel veel tijd kosten... misschien toch maar sparen...en her en der eens informeren over prijzen...in doesburg zit Hotrod, die doen ook revisie van luchtgekoelde motoren. daar is mn 914 ook onder handen genomen door de vorige eigenaar....revisie van 2 liter blok was daar 3000 euro
_________________________________________ 914 2.0 L - bj '76 911 2.7 L - bj '75
|
13 apr 2012 21:07 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: afgebroken kop-bouten
Ik kan je mittelmotor.de aanraden; die hebben mijn 3.2 ook gedaan. Leveren benodige parts ook redelijk voordelig; dat is juist de grootste onzekere factor als een een blok gaat openen.
Doorrijden met meer dan 1 gebroken draadeind ljkt me niet lekker. Onder belasting kan de kop op de rand van de cilinder gaan jutteren waardoor die op elkaar gaan in slaan; je kunt beiden dan afschrijven als het tegenzit. Setje nieuwe zuigers en cilinders kost je EUR 3.000; terwijl ze bij een normale revisie doorgaans zonder problemen opnieuw mee kunnen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 apr 2012 22:10 |
|
|
Avanti
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
lindemans, wat heb je voor de revisie betaalt ? Ik had al even geinformeerd bij Erpa, indicatie was 100 uur werk, ca 5000 euro minimaal. afhankelijk vd staat vd motor.
_________________________________________ 914 2.0 L - bj '76 911 2.7 L - bj '75
|
16 apr 2012 17:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
... volgens mij doet mijn Specialist dat sneller - maar die rekent dan wel weer wat €'s voor het materiaal
|
16 apr 2012 17:30 |
|
|
Avanti
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
ok, welke specialist bedoel je ? ik sta voor suggesties open, ik vond 100 uur ook wel veel.
_________________________________________ 914 2.0 L - bj '76 911 2.7 L - bj '75
|
16 apr 2012 22:00 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
staat een week voor, 40 uur.
_________________________________________ oud is beter
|
16 apr 2012 22:06 |
|
|
Avanti
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
welke specialist doet dat voor 40 uur ? heb je een naam ? ik sta open voor suggesties
_________________________________________ 914 2.0 L - bj '76 911 2.7 L - bj '75
|
16 apr 2012 22:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Het aantal uren gaat afhangen van de staat van de motor en de kwaliteit van het werk, 40 uur is echt het minimum. Je moet je voor dit soort klussen je echter altijd arm rekenen. Dit kan zooooo tegenvallen.
|
17 apr 2012 14:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Het kan inderdaad tegen zitten - en wat er werkelijk gedaan moet worden zie je pas als het blok uit elkaar ligt en dan kan je niet meer terug. Je zou kunnen kiezen voor alleen 'n kop-revisie ... maar persoonlijk zou ik ook de krukas- en drijfstang- lagers laten vervangen Volgens mij is die 40 uur voor een specialist goed te doen ... het werk aan de cilinderkoppen, drijfstangen e.d. wordt over het algemeen toch uitbesteed
|
17 apr 2012 14:40 |
|
|
Avanti
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
vanmorgen even contact gehad met Manuel Pelzer (kerkrade), deze gaven volgende aan: aantal uren 40: - alleen kopbouten vervangen 2000 E - Koprevisie 1500 E - revisie blok 1000 E
Koppen gaan ca 150 K mee, eeen blok gaat zo'n 300 K mee je kunt dus kiezen waar je voor gaat, in mijn geval denk ik dat het blok wel goed is, dus zou ik gaan voor kopbouten en koprevisie (3500 E) en misschioen komt daar nog wat klein spul bij zoals revsie startmotor, revisie dynamo...
Bij Pelzer had ik wel een goed gevoel qua kosten en informatie...iemand ervaring mee ?
_________________________________________ 914 2.0 L - bj '76 911 2.7 L - bj '75
|
17 apr 2012 14:51 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Wat ik gedaan heb met mijn SC, het blok er zelf uit gehaald en geheel gestript. Echt alles eraf tot dat je het carter en de cilinders over houd en dit bij de "specialist" gebracht Best leuk werk en het scheelt heel wat uurtjes
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 apr 2012 15:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Voor die 1000 Euro extra zou ik het dan helemaal laten doen - maar ga er eerlijk gezegd vanuit dat je hier een tikfout hebt gemaakt
|
17 apr 2012 15:08 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Dat zijn echt feest prijzen.....als alles mooi gangbaar is en het blijft biij een pakkingsetje en 8 tapeinden, zou kunnen..
Maar zoals ik al zei....het kan zwaar tegenvallen....zoals
kapotte nokkenassen .......... nokkenasvolgers .......... oliepomp .......... cilinders/zuigers .......... tussentandwielen .......... koppeling .......... vliegwiel .......... etc....
|
17 apr 2012 15:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
... ze gaan hopelijk toch niet alleen de gebroken draadeinden vervangen Persoonlijk zou ik dan meteen alle 24 draadeinden vervangen voor die met volledige spoed ala 993
|
17 apr 2012 15:58 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
€2000.- voor het vervangen van de kopbouten ., Breng maar langs , ik doe het goedkoper !!!! Bedenk wel dat de koppen er af moeten met alle ellende van dien . Uitboren van de uitlaat tapeinden bv..
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
Laatst bijgewerkt door Danny op 17 apr 2012 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 apr 2012 17:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
... met bon, btw en garantie
|
17 apr 2012 17:03 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Is in overleg wel mogelijk
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
17 apr 2012 17:05 |
|
|
Avanti
|
Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
Nog even voor de duidelijkheid, die 2000 Euro was voor vervangen van alle 24 kopbouten, zou niet verstandig zijn om de oude te laten zitten. prijzen staan op site van Pelzer: http://www.onderdelenvoorporsche.nl/con ... d5374.html
_________________________________________ 914 2.0 L - bj '76 911 2.7 L - bj '75
|
18 apr 2012 17:12 |
|
|