| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

928 motor conversie
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=35300
Pagina 1 van 1

Auteur:  pietje [ 18 jun 2012 14:39 ]
Berichttitel:  928 motor conversie

Ik heb een 928S met een automaat erin. motorcode is M28/12. Nu heb ik recent een motor van een manueel geschakelde auto op de kop kunnen tikken.
Motorcode M28/11. Heeft er iemand een idee of ik deze eenvoudig kan gebruiken ; overbouwen ? Alvast bedankt !

Auteur:  Olaf [ 18 jun 2012 14:58 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Stel je zelf eens voor, Pietje :idea:

Auteur:  Remmel [ 18 jun 2012 15:55 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Even met Peter bellen: http://www.p-specialist.nl/

Auteur:  Black Betty [ 18 jun 2012 18:24 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Ik heb laatst wel ergens gelezen dat iemand een 968 blok in een 928 gelegd had. Schijnt ook te kunnen: wel minder cilinders, maar wel krachtig genoeg, zuiniger en onderhoudsvriendelijker...

Auteur:  bully [ 18 jun 2012 18:30 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Als het hetzelfde blok is kan ie zo over gezet worden.

Auteur:  Bert928 [ 18 jun 2012 21:39 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

De motor past gewoon zonder enige aanpassing, bij een S4 heb je de codes M28/41 en M28/42, die motoren kun je ook gewoon door elkaar gebruiken.

groet Bert928GT

Auteur:  pietje [ 18 jun 2012 22:10 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

hey bert, bedankt voor je antwoord, alvast -eindelijk- eens leuk nieuws om te horen. Nu nog een 2e vraag, vermits de automaat toch in revisie moet is het misschien interessant om er een 4 traps onder te steken, hoe eenvoudig kan dit ? Kan de koppelomvormer blijven of wordt deze ook vervangen en wat met het differentieel, zijn deze dezelfde ?

Auteur:  Bert928 [ 20 jun 2012 16:54 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Die automaat vraag kan ik niet met 100% zekerheid beantwoorden, maar ik vermoed dat het zo past. Zelf heb ik alleen handbak gereden, vandaar mijn voorbehoud.

Groet Bert

Auteur:  TeddyEE [ 16 jul 2012 8:49 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

I bought a 1995 bayliner trophy and the guy did not anything about the Rotary joint .. It is an inboard/outboard and we thought the motor was a 305 but numbers on revolving joint say it is a 350. I want to know could this be the original rotaryjoint rotary joints in this boat.

Auteur:  marino [ 16 jul 2012 8:55 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

?????? :shock:

Auteur:  Remmel [ 16 jul 2012 9:11 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Haha heel vreemd dit, een 1e post die op een botenforum thuis hoort :lol:
OK een 928 is een beetje groot maar om nu in 1 lijn met een bayliner genoemd te worden... :scratch:
En hij deint ook iets minder :mrgreen:

Auteur:  thedutchguy [ 16 jul 2012 9:40 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Straks krijgen we nog draadjes van buizenleggers en multi-joints! :mrgreen:

Auteur:  Olaf [ 15 okt 2012 11:38 ]
Berichttitel:  Re: 928 motor conversie

Remmel schreef:
Haha heel vreemd dit ..



Niet vreemd - gewoon eens een keer geen schoenenverkoper :wink:

... heb uit z'n bovenstaande post de commerciele links geveegd - zodat dit verhaal duidelijk blijft.

Z'n andere bericht (apart topic) ligt in de prullenbak :popcorn:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/