| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
928 motor conversie http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=35300 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | pietje [ 18 jun 2012 14:39 ] |
Berichttitel: | 928 motor conversie |
Ik heb een 928S met een automaat erin. motorcode is M28/12. Nu heb ik recent een motor van een manueel geschakelde auto op de kop kunnen tikken. Motorcode M28/11. Heeft er iemand een idee of ik deze eenvoudig kan gebruiken ; overbouwen ? Alvast bedankt ! |
Auteur: | Olaf [ 18 jun 2012 14:58 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Stel je zelf eens voor, Pietje |
Auteur: | Remmel [ 18 jun 2012 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Even met Peter bellen: http://www.p-specialist.nl/ |
Auteur: | Black Betty [ 18 jun 2012 18:24 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Ik heb laatst wel ergens gelezen dat iemand een 968 blok in een 928 gelegd had. Schijnt ook te kunnen: wel minder cilinders, maar wel krachtig genoeg, zuiniger en onderhoudsvriendelijker... |
Auteur: | bully [ 18 jun 2012 18:30 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Als het hetzelfde blok is kan ie zo over gezet worden. |
Auteur: | Bert928 [ 18 jun 2012 21:39 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
De motor past gewoon zonder enige aanpassing, bij een S4 heb je de codes M28/41 en M28/42, die motoren kun je ook gewoon door elkaar gebruiken. groet Bert928GT |
Auteur: | pietje [ 18 jun 2012 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
hey bert, bedankt voor je antwoord, alvast -eindelijk- eens leuk nieuws om te horen. Nu nog een 2e vraag, vermits de automaat toch in revisie moet is het misschien interessant om er een 4 traps onder te steken, hoe eenvoudig kan dit ? Kan de koppelomvormer blijven of wordt deze ook vervangen en wat met het differentieel, zijn deze dezelfde ? |
Auteur: | Bert928 [ 20 jun 2012 16:54 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Die automaat vraag kan ik niet met 100% zekerheid beantwoorden, maar ik vermoed dat het zo past. Zelf heb ik alleen handbak gereden, vandaar mijn voorbehoud. Groet Bert |
Auteur: | TeddyEE [ 16 jul 2012 8:49 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
I bought a 1995 bayliner trophy and the guy did not anything about the Rotary joint .. It is an inboard/outboard and we thought the motor was a 305 but numbers on revolving joint say it is a 350. I want to know could this be the original rotaryjoint rotary joints in this boat. |
Auteur: | marino [ 16 jul 2012 8:55 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
?????? |
Auteur: | Remmel [ 16 jul 2012 9:11 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Haha heel vreemd dit, een 1e post die op een botenforum thuis hoort OK een 928 is een beetje groot maar om nu in 1 lijn met een bayliner genoemd te worden... En hij deint ook iets minder |
Auteur: | thedutchguy [ 16 jul 2012 9:40 ] |
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie |
Straks krijgen we nog draadjes van buizenleggers en multi-joints! |
Auteur: | Olaf [ 15 okt 2012 11:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 928 motor conversie | |||||||||
Niet vreemd - gewoon eens een keer geen schoenenverkoper ... heb uit z'n bovenstaande post de commerciele links geveegd - zodat dit verhaal duidelijk blijft. Z'n andere bericht (apart topic) ligt in de prullenbak |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |