| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
SC Stotteren bij 2100 toeren http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=35721 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Rinaldo [ 09 aug 2012 8:53 ] |
Berichttitel: | SC Stotteren bij 2100 toeren |
Hallo Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Rinaldo en heb begin deze zomer een Porsche 911SC uit 1978. Deze mooie Porsche heb ik van een forum lid gekocht en op zijn advies geen aankoop keuring gedaan ![]() ![]() ![]() Na montage liep de auto vrijwel direct ![]() |
Auteur: | Delnoy [ 09 aug 2012 10:09 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Welkom ook al is het in het verkeerde topic ![]() Wat een verhaal zeg maar zo te horen komt alles helemaal goed. ![]() Geen idee wat het zou kunnen zijn maar er zijn er hier genoeg die je dat wellicht zo kunnen vertellen. |
Auteur: | bully [ 09 aug 2012 12:59 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Kan een vacuumlek zijn. CO nakijken. Verdeelkap afnemen en een druppel motorolie op het viltje gooien, is om je vacuumvervroeger te smeren. Aan de Kjet is niets verandert? Rubber luchtfilterhuis enz..... |
Auteur: | Rinaldo [ 09 aug 2012 13:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | |||||||||
Bedankt voor de tip. ga ik nakijken. De CO zal op de testbank bekeken worden. Mijn ontsteking is niet met een vacuumvervroeger uitgerust deze is afgeblind ![]() |
Auteur: | Rinaldo [ 09 aug 2012 13:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | |||||||||
Het is een motor probleem dus wel het juiste topic. Uiteindelijk komt alles goed ![]() |
Auteur: | bully [ 09 aug 2012 13:52 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | |||||||||
|
Auteur: | Rinaldo [ 09 aug 2012 14:13 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | ||||||||||||||||||
Zie album |
Auteur: | bully [ 09 aug 2012 14:40 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Wat zegt een specialist daarvan? Je hebt de vervroeger/verlater niet voor niets. |
Auteur: | Rinaldo [ 09 aug 2012 14:52 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | |||||||||
Die heeft niets aan de ontsteking gedaan. Volgens het werkplaatshandboek zijn er ook uitvoeringen geweest waar de vervroeger niet gebruikt werd. Mijn specialist denkt wel dat het een Amerikaan is maar volgens de geboorteakte komt hij uit Duitsland en de motor en bak nummers kloppen. Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat de luchtpomp er niet op zit maar het verdeelbuisje zit wel op de cilinderkoppen. Zover ik kan zien is de auto nooit gerestaureerd en kloppen alle nummers. Hij is alleen na invoer in 1994 keurig netjes overgespoten van fel geel naar donker blauw/paars metallic. |
Auteur: | Fred4 [ 10 aug 2012 15:15 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Ik ben geen specifieke Porsche specialist, maar het lijkt mij een typisch geval van een ontstekingsprobleem. Je geeft alleen in je eerste stuk aan dat de ontsteking agesteld is, maar later geef je aan dat je specialist niet de onsteking afgesteld heeft. Of gaat het hier om twee verschillende personen. Het tijdstip van de ontsteking is normaliter variabel (tenminste iha, ik durf niet te zeggen of dit bij deze Porsche ook zo is), afhankelijk van je toerental moet deze vroeger dan wel later ontsteken. Als je aangeeft dat de vervoeger er niet op zit, en deze 'afgeblind' zou ik eerst nagaan en 100% zeker weten of deze motor origineel al dan niet met een vervroeger uitgerust zou moeten zijn. |
Auteur: | richard911sc [ 10 aug 2012 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
he rinaldo, "mooi verhaal" maar t gaat de goede kant op. ik denk dat het te maken heeft met je co afstelling/valse lucht. ik heb de mijne n u uit elkaar liggen voor hetzelfde probleem; kopbout afgebroken. ik heb de klacht zoals jij m omschrijft niet helemaal, de mijne loopt verder goed echter dat gevoelige IMS Lager ed heb ik wel gehad. ik ben toe beetje bij beetje gaan draaien aan de stelschroef van de co(dus niet stationair) en uiteindelijk had ik er geen last meer van. heeft jou auto veel trekkracht bij lage toeren of bij ongeveer 4000 toeren. als ik doortrek dan begint het bij 3500 tot 6500. het was bij mij eerst bij 2000 en t hield op bij 4500(ongeveer) dit was voor mijn afstelling. is idd verstandig om eea eens te proberen of naar de specialist te gaan en de co te meten. succes grrichard |
Auteur: | Rinaldo [ 12 aug 2012 0:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | |||||||||
|
Auteur: | Rinaldo [ 12 aug 2012 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Ik heb nu 500 km gereden met injectorreiniger en de motor loop nu stationair 200 toeren hoger en hij loop veel beter rond de 2100 toeren. Vrijdag een ronde getoerd, alles liep perfect. Na een paar uur stilgestaan ging ik weer reiden en tot mijn schrik geen olie druk ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Rinaldo [ 16 aug 2012 7:33 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Woensdag naar de Dynojet Testbank geweest. Na een half uur liep de motor als nieuw ![]() Geen gevoelige IMS Lager meer bij gas loslaten, niet meer stotteren en het koppel en vermogen was bij lage toeren ook enorm toegenomen. De oorzaak was een veel te arme afstelling bij lage toeren. De ontsteking stond goed en hebben we ook niet beter af kunnen stellen. Het eindresultaat was een mooie klimmende grafiek naar 172,6 PK bij 4900 toeren en een mooi vlakke grafiek naar 282 Nm bij 3800 toeren. Dit zijn gegevens gemeten aan de wielen. Volgens de specialist heb je een verlies van 15% dus kom ik uit op 198,49 Pk en 324,4 Nm aan de krukas. Het vreemde is dat volgens de boeken mijn auto 180 Pk zou moeten hebben en geen 200 ??. Ik kan iedereen dit aanraden, voor € 150,- weet je exact wat je auto kan en is hij ook gelijk perfect afgesteld. |
Auteur: | Olaf [ 16 aug 2012 8:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren | |||||||||
De SC's zijn er met 180, 188 en 204 Pk - daarnaast is het redelijk bekend dat Porsche de motoren aflevert met het minimaal beoogde vermogen .... het is dus goed mogelijk dat je (iets) meer PK's hebt ![]() |
Auteur: | lagunamak [ 23 aug 2012 0:17 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Hoi Rinaldo, waar heb jij de auto laten afstellen (welke dynojet)? overigens goed te horen dat het allemaal is opgelost. gr andy |
Auteur: | Rinaldo [ 29 aug 2012 22:29 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Ik ben bij Dynojet Ruud Frederiks in Goes geweest. Kom hier al jaren en wordt altijd zeer kundig geholpen. |
Auteur: | Sandman [ 03 sep 2012 10:21 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Zellfde euvel ! Mijn SC loopt na de revisie echt als een raket, maar stottert ook rond de 2100 rpm. Laatst terug geweest bij specialist die de revisie heeft gedaan, om hem naar het probleem te laten kijken. Staat inderdaad vrij arm afgesteld. Volgens hem ligt het bij mijn auto aan een niet goed werkende warmloopregeling ![]() ![]() Echter bij motor op bedrijfstemperatuur, en met losse stekker van warmloopregeling blijft het probleem. Wat is wijsheid ? Wil sowieso de SC weer bij de specialist zetten om euvel te laten oplossen . Maar om nu een warmloopregeling te laten vervangen ? Wie heeft er tips ..? ![]() |
Auteur: | Rinaldo [ 03 sep 2012 11:14 ] |
Berichttitel: | Re: SC Stotteren bij 2100 toeren |
Hallo Sandman Ga gewoon even naar de Dynojet en je weet direct waar je aan toe bent. voor de kosten hoef je het niet te laten. ik was € 150,- kwijt inclusief afstellen. Succes. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |