Auteur |
Bericht |
pietje
|
928 motor conversie
Ik heb een 928S met een automaat erin. motorcode is M28/12. Nu heb ik recent een motor van een manueel geschakelde auto op de kop kunnen tikken. Motorcode M28/11. Heeft er iemand een idee of ik deze eenvoudig kan gebruiken ; overbouwen ? Alvast bedankt !
|
18 jun 2012 14:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 928 motor conversie
|
18 jun 2012 14:58 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: 928 motor conversie
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
18 jun 2012 15:55 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 928 motor conversie
Ik heb laatst wel ergens gelezen dat iemand een 968 blok in een 928 gelegd had. Schijnt ook te kunnen: wel minder cilinders, maar wel krachtig genoeg, zuiniger en onderhoudsvriendelijker...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 jun 2012 18:24 |
|
|
bully
|
Re: 928 motor conversie
Als het hetzelfde blok is kan ie zo over gezet worden.
|
18 jun 2012 18:30 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: 928 motor conversie
De motor past gewoon zonder enige aanpassing, bij een S4 heb je de codes M28/41 en M28/42, die motoren kun je ook gewoon door elkaar gebruiken.
groet Bert928GT
|
18 jun 2012 21:39 |
|
|
pietje
|
Re: 928 motor conversie
hey bert, bedankt voor je antwoord, alvast -eindelijk- eens leuk nieuws om te horen. Nu nog een 2e vraag, vermits de automaat toch in revisie moet is het misschien interessant om er een 4 traps onder te steken, hoe eenvoudig kan dit ? Kan de koppelomvormer blijven of wordt deze ook vervangen en wat met het differentieel, zijn deze dezelfde ?
|
18 jun 2012 22:10 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: 928 motor conversie
Die automaat vraag kan ik niet met 100% zekerheid beantwoorden, maar ik vermoed dat het zo past. Zelf heb ik alleen handbak gereden, vandaar mijn voorbehoud.
Groet Bert
|
20 jun 2012 16:54 |
|
|
TeddyEE
|
Re: 928 motor conversie
I bought a 1995 bayliner trophy and the guy did not anything about the Rotary joint .. It is an inboard/outboard and we thought the motor was a 305 but numbers on revolving joint say it is a 350. I want to know could this be the original rotaryjoint rotary joints in this boat.
|
16 jul 2012 8:49 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: 928 motor conversie
??????
|
16 jul 2012 8:55 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: 928 motor conversie
Haha heel vreemd dit, een 1e post die op een botenforum thuis hoort OK een 928 is een beetje groot maar om nu in 1 lijn met een bayliner genoemd te worden... En hij deint ook iets minder
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
16 jul 2012 9:11 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: 928 motor conversie
Straks krijgen we nog draadjes van buizenleggers en multi-joints!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
16 jul 2012 9:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 928 motor conversie
Niet vreemd - gewoon eens een keer geen schoenenverkoper ... heb uit z'n bovenstaande post de commerciele links geveegd - zodat dit verhaal duidelijk blijft. Z'n andere bericht (apart topic) ligt in de prullenbak
|
15 okt 2012 11:38 |
|
|