Re: Elektrisch probleem hallgever 2 996 Mk2
#%&^*($^
Helaas is de electric gremlin nog niet uit mijn auto... Door de ontkoppelde batterij begint de auto alleen steeds aan een nieuwe schone ' leercurve', waardoor het enige tijd duurt voordat de problemen weer oppoppen. Mijn optimisme was dus ongegrond.
Inmiddels heb ik metingen gedaan per draad door vanaf de hall-sensor te verlengen en dan via de motorstekker de weerstand 'rond' te meten per draad. Hierbij heb ik geen onderbrekingen (weerstand oneindig) gemeten. Ook heb ik een voltmeting gedaan op de stekkers van de hallsensoren, met contact aan, waarbij ik tot mijn verbazing op beide sensordraden de accuspanning meet tussen pool 1 en 3 van de stekker (middelste is signaal). Op de schema's die ik heb wordt gesproken over 5V.
Ik heb geprobeerd de bedrading visueel te inspecteren op beschadigingen, maar dat is lastig, zonder complete linnen wikkelingen helemaal los te maken... Voordat ik dat pad op ga (gasklephuis verwijderen e.d.) wil ik eerst meer vertrouwen hebben dat ik daar wat mee 'win'.
Daarnaast heb ik nu foutcodes op de ANDERE hallgever van bank 1 (P0341, P0343 en P0344). Op schema's die ik via de Cannell site heb van een 996 Mk1 hebben de hallgevers inderdaad een gedeeltelijk samenvallende bedrading. Uit een beetje googlen op de foutcode P0341 maak ik op dat als je accuspanning meet op de sensor er ergens een Plussluiting is. Dit zou dan in mijn redenatie ergens moeten zitten in het gedeelte vanaf het punt waar de draden samenkomen, omdat ik op beide sensors de accuspanning meet. Eens?
Verder vraag ik mij af of de DME niet 'fried and cooked' is? Kan een haperend DME-relais hier nog iets mee te maken hebben naar jullie mening?
Heeft iemand misschien de electrische schema's van een 996 Mk2 (3.6 dus)? Of zou dit voor mij willen nakijken?
Alvast hartelijk dank voor hulp en meedenken!