Auteur |
Bericht |
Ticcie
964 C2
|
Koppelingsprobleem 964
Ik heb een koppelingsprobleempje met m'n (net aangeschafte) 964:
Als ie een nachtje gestaan heeft ontkoppelt ie de eerste 5 min nauwelijks. Na t starten is ie niet in de eerste versnelling te krijgen en remedie is om m te starten in z'n 1 waarbij je merkt dat ie wil gaan rollen. Kortom, hij ontkoppelt onvoldoende.
Met enige moeite rijdend en met teveel geweld in de 2e en 3e versnelling te krijgen en dan gaat het na een paar minuten steeds beter. Nog een paar minuten en hij schakelt weer prima. Het gevoel in t koppelingspedaal verandert vlgs mij niet.
15000km geleden is er een nieuwe rs koppelingsset ingezet incl koppelingscylinder. Afgelopen jaar is er maar 1000km met de auto gereden.
Iemand met raad? Zou ontluchten eea kunnen oplossen? Ik las ook ergens iets over een versleten pinnetje bij het koppelingspedaal, maar in dat geval lijkt t me niet beter worden na een paar minuten. Ik dacht nog even dat ie misschien weer beetje gangbaar moest worden door t weinige rijden, maar lijkt me ook niet echt logisch.
|
07 nov 2012 22:20 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Wanneer is de versnellingsbakolie verwisseld? Vooral ook omdat de wagen na wat warm worden steeds beter schakel/ontkoppeld.
|
07 nov 2012 22:51 |
|
|
bully
|
Re: Koppelingsprobleem 964
En als je de auto koud start en je pompt even flink met het koppelingspedaal gaat ie dan ook niet in 1? Dan is het niet de oliedruk maar iets van een klevende drukgroep of bakolie.
|
07 nov 2012 22:57 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Bakolie is het in dit geval niet denk ik. Hij ontkoppelt niet goed en daarom krijg ik m niet in z'n versnelling.
Even pompen om m op druk te krijgen is een goeie, dat ga ik eerst proberen.
|
08 nov 2012 0:40 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Zoiets heb ik ook gehad, was in mijn geval een lekke gever-cilinder. Het is een ramp wanneer je in druk verkeer niet kunt ontkoppelen en schakelen, zo ben ik een keer zonder te remmen in z'n 3 een drukke stad door gereden. Snel repararen zodat het niet erger wordt.
|
09 nov 2012 20:12 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Nog een beetje lucht nabij de cilinder die de koppeling bedient wellicht ? Ik zou deze nog een keer laten ontluchten.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 nov 2012 17:10 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Even een vraag kwam dit er niet uit bij de AKK. En tevens naar specialist/dealer rijden en laten maken waar je deze eventueel gekocht hebt.
|
10 nov 2012 17:37 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Nee, het kwam niet uit de keuring bij de dealer. Je merkt het ook alleen maar bij een echt koude start. Vandaag even wat geprobeerd. 10 keer pompen voor t starten helpt nul. Dus ontluchten lijkt niet te gaan helpen. Eea bij de pedalen los gehaald om te kijken of het misschien toch niet het bekende borgpennetje is, maar nee dus. Het leek er echter wel op dat het pedaal niet helemaal omhoog zat. Morgen is ie weer koud, kan ik wee een keertje kijken.
Verder rijdt ie echt geweldig, weer dikke lol gehad vandaag!
|
10 nov 2012 18:52 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Terug gaan naar de dealer lijkt mij de enige oplossing, ik neem aan dat je nog garantie hebt.
|
10 nov 2012 19:00 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Lijkt erop dat de nieuwe koppelingscilinder niet goed is..... of dat de verkeerde is geplaats..... of hij is niet goed ontlucht..... MIsschien is de "master" cilinder vervangen en is nu de "slave" cilinder defect.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 nov 2012 19:31 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Nope, heb m 'as-is' gekocht bij een specialist met de voorwaarde dat er geen grote gekke dingen uit de AKK zouden komen. Zal eens op de rekeningen kijken of er 1 of 2 kopp.cylinders zijn vervangen. Dan zou het idd de andere kunnen zijn...
|
10 nov 2012 21:46 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Vanmorgen bleek idd het koppelingspedaal een paar centimer lager te liggen dan hoort. Met een klein zetje was ie weer terug op de originele positie en was het koppelingsprobleem ook niet merkbaar. Dan lijkt me de kopp.cylinder direct achter het pedaal de oorzaak?
Volgens de rekeningen van de afgelopen jaren is kopp.cylinder 950 116 237 12 vervangen en dat zou idd de andere zijn (op/nabij de bak). Ik snap trouwens niet dat de cylinder achter je pedaal de hoofdcylinder wordt genoemd? Ik zou het andersom bedacht hebben.
Maar goed, lijkt dus tijd om de andere kopp.cylinder te vervangen, of jullie moeten andere ideeen hebben. En voor de korte termijn dus even met mn teen het kopp.pedaal 's morgens omhoog wippen!
|
11 nov 2012 21:28 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Nou... Goed nieuws volgens mij. Sinds ik 1 keer het koppelingspedaal naar boven heb gelift, nooit meer last gehad! Ik denk dat het pedaal door het staan in de showroom heel langzaam is ingezakt en daarmee heb ik eerste week gereden. Nu blijft ie gewoon omhoog staan en ontkoppelt verder prima!
|
22 nov 2012 1:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Koppelingsprobleem 964
cheap fix.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2012 7:21 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Koppelingsprobleem 964
Bekijk deze link eens. Gaat over een 993 maar geldt vlgs mij ook bij een 964.
|
22 nov 2012 11:27 |
|
|