Auteur |
Bericht |
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Meer geluid door aanpassing luchtfilter GT3?
Onder de gt3 zit al een sportuitlaat, is het mogelijk dit luchtfilter (niet de luchtfilterbak) te vervangen door een K&N? En zal de motor daardoor iets (nog) beter hoorbaar zijn? Wat is er nog meer mogelijk? Bijv de hele luchtfilterkast er uit en een cup filter er op? Ik heb dat wel op plaatjes gezien. Zijn er dan meer aanpassingen nodig?
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
02 jan 2013 0:24 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Meer geluid door aanpassing luchtfilter?
Luchtfilter zelf vervangen in K&N zal wel iets schelen in gehoor dan het standaard filter, maar hoeveel dat weet ik niet. Er zijn een aantal GT3 rijders die dit gedaan hebben en die kunnen jouw hier meer over vertellen/laten horen
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
02 jan 2013 0:32 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Meer geluid door aanpassing luchtfilter?
Ben je in één keer klaar (heb ik eerder gedaan op mijn Boxster; echt goed spul!) http://www.cargraphic-ms.de/stepone/dat ... 184_kl.jpgBeter geluid, meer lucht, meer koppel en een hoger vermogen, 376 pk! Gewoon de cargraphic website en zoeken onder 996 GT3 serie 1, allemaal hele fijne spullen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
02 jan 2013 0:35 |
|
|
jacobt
|
Re: Meer geluid door aanpassing luchtfilter GT3?
Bedankt voor de link. Lastige site, ik krijg alleen hele kits incl. uitlaat. (Of ik doe het niet goed). En een enkel k&n filter.
Op een andere site kwam ik onderstaand tegen.
EuroCupGT Large Bore 996 GT3 Twin Intake Kit, Carbon Fibre Y
Die vind ik er wel leuk uitzien, schijnt in geluid ook goed te schelen. Wat ik me afvraag is of dat plug en play is, of moeten er meer aanpassingen komen. Als de auto meer lucht aanzuigt zal er toch ook meer benzine in moeten om vermoegens winst te krijgen? Of gebeurt dat automatisch?
|
02 jan 2013 1:02 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik had een K&N luchtfilter er in, doet niks voor het geluid. ASW had in zijn GT3 een Cup luchtfilter (zo'n ronde) dat scheelt wel enorm qua geluid.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 jan 2013 9:58 |
|
|
horn
PF #57
|
zoiets toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jan 2013 10:15 |
|
|
jacobt
|
Is dat filter te plaatsen zonder verdere aanpassingen? Zitten er geen stekkers op de originele luchtfilter kast. Misschien luchtmassa meter? Ben benieuwd.
|
02 jan 2013 10:39 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Mooie GT3; veel plezier er mee. Misschien hier http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... ction.html eens kijken?
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
02 jan 2013 10:59 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Een zogenaamd 'cone' luchtfilter zal significant meer geluid leveren dan een vervangend inlegluchtfilter. Alhoewel de afgebeelde GT3 Cup luchtfilter wellicht de goedkoopste en eenvoudigste oplossing zal zijn, zou ik persoonlijk gaan voor een iets uitgebreidere luchtfilterkit inclusief een heat shield. De directe aanzuiging van warme lucht van de motor zal de prestaties van de auto niet ten goede komen.
|
02 jan 2013 11:20 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
|
Daarom heb ik hem gewezen op de luchtfilterkitjes op porscheshop.co.uk. Warme lucht aanzuigen is geen optie!
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
02 jan 2013 11:32 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Prachtig;
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
02 jan 2013 12:14 |
|
|
jacobt
|
Ja, hij is net besteld zoals hierboven afgedrukt. Ik weet nog steeds niet of ik nu ook met stekkers kom te zitten of dat het zo over te zetten is zonder elektronische ingrepen. Iemand die hier iets over kan zeggen? Dat gat aan de bovenkant van de pijp, moet daar misschien iets in overgezet worden? Lijkt er wel op, op mijn luchtfilterhuis lijkt daar een stekker te zitten, als ik het plaatje goed bekijk.
|
02 jan 2013 16:32 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Volgens mij komt daar je LMM in.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 jan 2013 16:40 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik weet wel zeker dat daar je LMM in moet Je kunt zonder elektronische aanpassingen die pijp monteren, maar je moet wel de luchtmassa meter, die nu in de buis van de originele luchtfilterbak zit, overzetten naar dat gat in je nieuwe luchtfilterbuis en dan kan daar de stekker weer op. Dan hou je ook niet zo'n raar gat over
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
02 jan 2013 17:10 |
|
|
jacobt
|
Bedankt jongens, ben ik weer gerust gesteld. Ik had hem namelijk al besteld. Op youtube eentje gehoord met hetzelfde luchtfilter, aardig geluidje
|
02 jan 2013 18:34 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
|
Blij dat ik je op het juiste pad geholpen heb....
|
03 jan 2013 16:15 |
|
|