| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Olieverlies aan de motor http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=3728 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | PeterDeleu [ 28 maart 2005 21:29 ] |
Berichttitel: | Olieverlies aan de motor |
Hi, Ik heb dit probleem al eens eerder gepost, maar ik wil dit nog eens openen. Ik heb een 964 die waarschijnlijk olie verbruikt (merk ik aan de uitlaat) en die ook olie verliest onderaan de motor. Na een ritje komt rook uit de spoiler, dit is afkomstig van olie die op de uitlaat drupt. Ik was al van plan om de motor zelf uit te bouwen om de koppeling te vervangen. Dit zou me wel moeten lukken met hulp van mijn broer die al een 30-tal motors uitbouwde en terug inbouwde. Weliswaar geen porsches. Maar die ervaring zal ons wel helpen. Mijn vraag is nu, is het openen en terug sluiten van een Porsche motor een zeer moeilijke zaak ? Is dit vergelijkbaar met een gewone motor ? Het makkelijkste is natuurlijk alles laten doen, maar dat is niet precies waar ik het liefst voor kies. Ik heb de ruimte en ook wel de tijd om dit karweitje rustig zelf te doen. Graag had ik op deze manier iemand leren kennen die zijn motor ook zelf uitbouwde en opende. |
Auteur: | RS-R [ 28 maart 2005 21:31 ] |
Berichttitel: | |
Gewoon naar P&P, en de vakman/specialist dat laten doen. Kost wat, maar dan hebbie ook wat. |
Auteur: | PeterDeleu [ 28 maart 2005 21:38 ] |
Berichttitel: | |
Alles laten doen is natuurlijk ook een optie. Maar ik wil toch even ervaring van doe-het-zelvers horen. |
Auteur: | RS-R [ 28 maart 2005 21:42 ] |
Berichttitel: | |
Met alle respect, Peter. Maar zo'n job zou ik echt aan de vakman overlaten, of misschien onder auspiciën? Doe je het zelf en op moeilijke momenten heb je altijd iemand die je kan helpen. |
Auteur: | robbie965 [ 28 maart 2005 22:24 ] |
Berichttitel: | |
als je denkt dat je het kunt, doen als je er niet uit komt kun je hem nog altijd wegbrengen succes |
Auteur: | De Geus [ 29 maart 2005 7:05 ] |
Berichttitel: | |
Bij modellen voor de 3.6 was het eea veel gemakkelijker maar dat blok van jou dat wip je er niet 1-2 onderuit daar heb je toch wat meer kennis voor nodig. Het probleem zit hem,als je iets vergeet "los"te maken verrek je nog meer als tot er op dat moment aan zit. De mijne staat op dit moment bij de garage voor een grote beurt en als ik dit toch eens ff bekijk nou Naast de mijne staat een 3.0 en daar sleutelen ze aan alsof het niks maar je kunt ze ook echt niet vergelijken. By the way,ik heb er niks aan gewoon usual ,grote beurt,kleppen stellen,nieuwe pakkingen,olie,etc, etc, Gewoon dokken en een perfecte P terug krijgen !! |
Auteur: | molen934 [ 29 maart 2005 7:51 ] |
Berichttitel: | |
Beste Peter, Heb van mijn 964 wel zelf de motor eruit gehaald om de koppeling te vernieuwen. Heb toen echt alles vernieuwd, dit was gelijk een modificatie met een nieuw vliegwiel. Inderdaad van een eerder type is het eenvoudiger daar er minder spullen op zitten, maar als je goed oplet is het wel te doen. Maar als ik het e.e.a. van je lees is het wel een "werkauto" of zie ik het verkeerd? |
Auteur: | PeterDeleu [ 29 maart 2005 8:46 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Wat bedoel je met een werkauto ? Het is voor mij een soort project, ja. Vóór deze prosche deed ik al een MG. Een MG is wel een héél makkelijke auto. Die werd toen volledig naakt gezet en helemaal opnieuw in elkaar gestoken. Het voordeel van een MG is dat de stukken bijna niets kosten. Dus bestaat een twijfel zoals.. "vervang ik het of vervang ik het niet" niet. Er bestaan ook boeken over het vernieuwen van een motor. Ik vond er tot nu toe enkel over de 3.2. Ik ben nog op zoek naar een 3.6 versie. http://www.rollingfelony.com/car-books- ... 10874.html http://www.101projects.com/911-Rebuild/index.htm
Je verving het vliegwiel en ook de koppeling? Wat heb je verder ook nog vervangen ? Ook de cilindertjes losgemaakt? Blok opengemaakt ? |
Auteur: | molen934 [ 29 maart 2005 10:11 ] |
Berichttitel: | |
Precies wat het woord zegt! veel werk aan de auto. Bezit een garage met een brug en alle toebehoren, vandaar dat ik veel zelf doe. Zo'n 5 jaar geleden de koppeling van de 964 vernieuwd en het was al bekend dat de dubbelwerkende koppeling voor problemen zorgde. Hij ging zwaar en na verloop van tijd ging hij stuk. Heb toen alles vernieuwd vliegwiel, kopp. plaat, treklager, trek/drukgroep, toplager, een gemodficeerde hevel met de asjes en dacht dat dit c.a. € 1250,-- koste. (Fl 2750,--). En doet het tot op heden prima, en eigenlijk als er wat aan de auto is monteer ik altijd nieuwe en originele onderdelen want geloof mij ik heb al héél wat leergeld betaald. |
Auteur: | EriC4C [ 29 maart 2005 10:30 ] |
Berichttitel: | |
Peter, rijdt ermee naar een Porsche-specialist die geen problemen heeft met doe-het-zelvers en ook onderdelen & advies levert bekijk samen met hem de situatie en bespreek wat & hoe dit (samen) aan te pakken Ik weet er wel een, maar die zit een eindje bij jou vandaan. |
Auteur: | PeterDeleu [ 29 maart 2005 10:42 ] |
Berichttitel: | |
Er gaan inderdaad nogal wilde verhalen rond ivm het vliegwiel van de 964. Wat is precies het probleem met dit origineel vliegwiel ? |
Auteur: | PeterDeleu [ 29 maart 2005 11:03 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Eric, Ik doe dit wel Eric. Ik was al bij een specialist. Die kon toen enkel wat oppervlakkig naar de motor kijken en luisteren omdat zijn 3 bruggen bezet waren. De motor draait mooi en levert voldoende vermogen, dat was zijn conclusie. Het probleem is dat ik momenteel niet met de wagen kan rijden. Ik ben de remmen aan het reviseren, vrijdag heb ik een deurtje klaargezet om te lakken, binnenwielkassen zijn gedemonteerd om alles eens rustig te kunnen bekijken daarachter, achterbumper is er afgenomen om de hitteschilden opnieuw goed te monteren, .. Maar ondertussen wil ik mij gewoon proberen in te leven in wat ik met de motor moet aanvangen. Het zal nog een maand of zo duren voor ik er terug mee kan rijden. Vanavond of morgen zal ik de motor onderaan met stoom reinigen. Dan hoop ik te zien waar de olie precies uit de motor komt. Het probleem is dat je wel kan zien waar er olie uit de motor likt.. maar pas NA het gedeeltelijk openen van de motor kan zien of de cilinders/zuigers, krukas, .. moet worden vervangen. Dit heeft een grote impact op de uiteindelijke kosten. |
Auteur: | EriC4C [ 29 maart 2005 11:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Echt waar |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |