Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:30

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
911 2.7 olie in de luchtfilterhuis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 911 2.7 olie in de luchtfilterhuis
hoi allemaal ik ben in het bezit van een porsche 911 van 1977 2.7 deze auto heb ik sinds pas gekocht en deze had 6 jaar stil gestaan , nu heb ik de motor een grote beurt gegeven en heeft daarna ook gewoon goed gelopen [ dik 200 km] als ik hem nu start dan komt er na ongeveer een 2 minuten motor olie via de ontluchtingsslang [ slang die aan de drysumptank bovenaan zit ] in het luchtfilterhuis terecht , en aangezien deze niet zo heel erg strak vast zit gooit hij de olie over de motor heen , weet iemand hoe dit kan , motor loopt gewoon mooi op 6 cilinders en rookt niet , alvast bedankt gerty

02 apr 2013 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911 2.7 olie in de luchtfilterhuis
je hebt er te veel olie in geplempt.

02 apr 2013 23:21
Profiel
Je moet er olie bij gooien met een draaiende motor net zolang tot dat ie op max-peil staat en ondertussen je oliehoeveelheidsmeter in de gaten houden. Je hebt er zeker olie ingegooid met de motor uit?

02 apr 2013 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Ik heb weinig kaas gegeten van het drysump systeem, maar bij een 'normale' motor zou dit duiden op drukopbouw in het blok: door lekkage langs je zuigers (door bijv. vastzittende zuigerveren na 6jr stilstaan) bouw je bij iedere compressieslag een beetje druk op in je blok. Die druk moet weg en dat kan via de carterventilatie. En dan krijg je dus jouw symptomen.

Ik weet niet hoeveel olie ie eruit gooit en hoe erg het is: kan zijn dat de zuigerveren weer uit zichzelf los komen als je er mee gaat rijden. Er zijn ook wat middeltjes op de markt om je zuigerveren los te maken, moet je maar es op googlen. Maar als ie serieus druk opbouwt, dan zou ik niet zomaar verder rijden, voor je het weet loopt de olie er bij elke keerring uit...

Maar teveel olie zou ook kunnen (en zou een stuk prettiger zijn).

02 apr 2013 23:36
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Eerst maar eens olie peilen dus op de voorgeschreven wijze.

03 apr 2013 14:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]