Had een onregelmatig laag voltage probleem. Accu spannings lampje ging nooit branden trouwens. Voltage rond de 13.5 volt, als ik de achteruit verwarming en de airco inschakelde liep de spanning terug naar 11.5 volt. Airco en verwarming weer uit, en de spanning bleef rond de 11.5 schommelen. Auto uit en opnieuw starten, en weer 13.5 volt todat ik de airco en verwarming weer aanschakelde.
Even wat gegoogled, en het zou de poelie koppeling kunnen zijn. Dit is een 1 richting slip koppeling om het slaan van de riem te voorkomen Bij inschakelen van stroom gebruikers gaat de koppeling slippen, en wordt warm waardoor hij blijft slippen ook al wordt er niet veel vermogen meer gevraagd. Motor uit, dus koelt de koppeling weer af en grijpt hij weer todat het vermogen weer te hoog wordt
Dynamo eruit getrokken, en de poelie koppeling vervangen. 60 EU Automaterialen zaak heeft deze gewoon liggen, je hebt wel een speciale poelie trekker nodig ( die ik kon lenen ). Dynamo er weer ingezet en probleem opgelost.
Alles bij elkaar nog geen 2 uur werk. Niet iedere reparatie hoeft dus duur te zijn voor een Porsche
Jeroen
996 turbo
16 apr 2013 9:55
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Re: Laag voltage probleem 996 Turbo
Kijk dit zijn nuttige bijdrages
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
17 apr 2013 8:11
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Re: Laag voltage probleem 996 Turbo opgelost - DIY -
Leerzaam, leuk !
Ook de 996 gaat steeds meer het DIY domein in
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum