| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=38182 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Rinaldo [ 12 mei 2013 10:55 ] |
Berichttitel: | G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Hallo Kan iemand mij vertellen vanaf welk bouwjaar de G50 versnellingsbak gebruikt is ?. Ik zoek namelijk een 915 bak voor mijn 3.2 die ik in mijn SC ga inbouwen. Groet Rinaldo |
Auteur: | Dial_888 [ 12 mei 2013 11:59 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak |
Augustus 1986 |
Auteur: | Rinaldo [ 12 mei 2013 13:02 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak |
Bedankt voor de snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp is de 3.2 tot die datum uitgerust met een 915 bak. |
Auteur: | ruud janssen [ 12 mei 2013 14:30 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak |
is een G50 bak niet beter? ik begrijp dat de meningen daar over verdeeld zijn. je zit vlak in de buurt van mij. |
Auteur: | Blauwe Blazer [ 12 mei 2013 16:49 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak |
G50 vs G15: wat is beter? De G50 bak schakelt moderner (sneller en met minder verre slag). Beide modellen zijn even robuust. Ik vind het persoonlijk wel iets hebben, dat mijn 3.2 uit 1986 "ouderwetser" schakelt. |
Auteur: | Rinaldo [ 12 mei 2013 19:12 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak |
De G50 zal wel beter zijn maar ik heb een SC uit 1982 waar geen G50 in past. Ik wil de carrosserie niet aanpassen naar een G50 dus van daar dat ik opzoek ben naar een 915. |
Auteur: | Jos Targa [ 13 mei 2013 13:15 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
G50 past inderdaad niet in een SC. |
Auteur: | ruud janssen [ 13 mei 2013 13:39 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd. |
Auteur: | Maarten [ 13 mei 2013 15:11 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Van links naar rechts: 901 - 911 - 915 - G50 (bron: klik) |
Auteur: | ruud janssen [ 13 mei 2013 15:18 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
lijken eender op de foto. |
Auteur: | Rinaldo [ 13 mei 2013 15:27 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Volgens mij heeft een G50 bak een hydraulische koppeling en een 915 en mechanisch koppeling. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 13 mei 2013 15:41 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
915 werd door Porsche zelf gebouwd, G50 door Getrag. G50 schakelt moderner, maar 915 is veel lichter. Eén van de redenen waarom mijn carrera 3.0 veel lichter is dan een 3.2 clubsport. Porsche zou door te switchen naar Getrag, veel geld bespaard hebben, was nl veel goedkoper dan zelf bouwen. |
Auteur: | wolf [ 13 mei 2013 16:06 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
de 915 is ook doorontwikkleld, laatste modellen hadden een oliekoeler. |
Auteur: | Rinaldo [ 13 mei 2013 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Vanaf welk bouwjaar heeft de 915 bak een oliekoeler ?? |
Auteur: | wolf [ 13 mei 2013 17:09 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
iig de 3.2's. google op bak 915-72 |
Auteur: | Maarten [ 13 mei 2013 17:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 | |||||||||
Het is dat ik in een goede bui ben want anders zou ik zeggen: 'heb je geen Google'? maar bij deze: klik.
|
Auteur: | wolf [ 13 mei 2013 17:19 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
bakoliekoelers, maarten, niet motoroliekoelers. ik denk 82,83 edit- alleen de carreras dus my 84+ |
Auteur: | Rinaldo [ 13 mei 2013 19:31 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Bedankt voor de info Wolf / Maarten |
Auteur: | porsche964 [ 13 mei 2013 22:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 | |||||||||
Veel lichter? 25kg. Dat je 3.0 lichter is komt vooral ook doordat de motor qua gewicht lichter is en omdat een 3.2 meer pk's heeft is alles net een slaggie zwaarder uitgevoerd (grotere remmen, schijven, torsies, rembekrachtiger etc) Maar vervang de standaard electro stoelen door kuipen en je hebt zo maar 35-40kg te pakken. Geen schuif dag scheelt ook een stuk en geen airco ook. Deze 3 dingen bij elkaar kan zo maar 80kg wegen. Mijn redelijk standaard 3.2 (en dus vrij kaal) weegt met 3/4 tank 1185kg. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 13 mei 2013 23:06 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
25? Veel meer. Eerder 80 kgs Clubsport weegt 1180 kgs http://fastestlaps.com/cars/porsche_911_32_cs_club_sport.html Maar mist daarvoor wel veel zoals rechter zonneklep, iso materiaal, elec ramen, achter wisser, simpele kachel bediening , koplamp sproeiers etc . Als je dat allemaal uit een Carrera 3.0 sloopt heb je denk ik ook nog zo 30 kgs gevonden. Een Carrera 3.0, die van veel luxe is voorzien exw weegt minder dan 1100 kgs http://911carrera3.com/carrera-3-0-facts/ ….. that the Carrera 3.0 is renouned for its free-revving engine. Its mechanicals featured a light aluminium crankcase (also used in the 935), a crankshaft inherited from the Carrera RS and a 6 bolt flywheel…… that the Carrera 3.0 is lighter than it successors, weighing in at 1093kg – making it almost 6% lighter than the SC (1160kg) and almost 10% lighter than the 3.2 (at 1210kg) in standard form. The standard car also weighs less than the later (1987-1989) stripped-down Carrera 3.2 Club Sport which weighed in at 1170kg. Oa vanwege idd licht blok, 915 bak e.d. Mijn kentekenbewijs noemt zelfs 1060 kgs, maar geen idee hoe ze daarbij komen. Dus als je een c3.o zou strippen kom je dicht tegen de 1000 kgs. Maar idd , je mist dan wel ong. 40 pk. |
Auteur: | porsche964 [ 14 mei 2013 12:59 ] |
Berichttitel: | Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915 |
Leuk linkje over gewichtsverschil 915 en g50 verschil minder dan 10-15kg zegt men daar. http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 915-a.html |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |