Auteur |
Bericht |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
EFI conversie voor 930
Ik heb onlangs in Excellence een artikel gelezen over het verbeteren van een 930 Turbo. Is ontwikkeld door Pat Williams Racing (USA) en er staat een hoop over uitgelegd op hun site http://www.patwilliamsracing.com/
Ik had graag met hen in contact getreden maar tot hiertoe (al 2 maal een mail gestuurd) nog geen bericht terug gekregen. Ik zou nl. willen weten hoe men hier in Europa aan dat systeem kan geraken.
Zijn er leden die hier misschien meer over weten en evt. een positieve/negatieve mening hebben over die EFI conversie ?
Chris
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
05 apr 2005 20:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 apr 2005 20:23 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Eric,
Bedankt voor de info. Omdat er onlangs over dat systeem een artikel werd geschreven dacht ik dat het redelijk nieuw was en er dus nog niet over gepraat was op het forum. Was echter vergeten dat op dit forum alles wat met P te maken heeft onmiddellijk aandacht krijgt
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
05 apr 2005 21:30 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Er zijn heel veel soorten van dit soort ombouw kitjes te krijgen
Meeste is DIY
Kijk effe op het forum van pelican parts en zoek daar op "EFI" of "CIS EFI" of "megasquirt" of "SDS"
Dan hebbie genoeg leesvoor voor een week of 2
Deze bv.
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... did=139422
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 apr 2005 15:55 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
megasquirt, zit ook op Robin zijn kever ... (of zat er in elk geval op)
|
06 apr 2005 20:03 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Yes ! De stukken zijn binnengekomen.
Woordje uitleg : Michael heeft verleden jaar bij Imagine Auto (USA) e.e.a. gekocht om zijn 930 (een beetje aardig) op te kietelen wat hem - volgens wat ik heb mogen verstaan - aardig gelukt is. Ik heb er een tijdje geleden ook een bestelling gedaan en alles is ondertussen gearriveerd. Dankzij de lage dollarprijs is het trouwens echt een koopje geweest.
Het betreft een nieuwe K27 turbo, een nieuwe grotere intercooler en een 1-bar drukveer wat goed zou moeten zijn voor een dikke 50 pk upgrade + dat de turbo veel vlugger power geeft.
Ik kan geen foto's plaatsen (tja, heb geen camera) maar het ziet er in elk geval heel goed uit.
Afspraak bij Van Beurden is reeds gemaakt op 4 juli waar gelijk een onderhoudsbeurt zal worden gedaan en de 4 remschijven + remblokjes mee zullen worden vervangen.
Dus nog ff (haha) en de 260 (of misschien 280 ?) zullen terug wat makkelijker bereikbaar worden. Zandvoort, here I come...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
13 jun 2005 21:18 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
maar geen EFI ???
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 jun 2005 1:46 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Imagine heeft ook zo'n EFI set, prijs op aanvraag.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
14 jun 2005 6:29 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Die EFI bij Pat Williams was mij een klein beetje te duur uitgevallen. En ik kreeg zelfs geen antwoord op mijn mails. Deze upgrade is zeker ook betrouwbaar en levert minstens evenveel vermogen extra.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
14 jun 2005 22:55 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
woooooooow ... kben benieuwd
|
15 jun 2005 6:44 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Die EFI heb je pas echt nodig als je wilt tunen tot boven de 450/475 pk, dus we kunnen nog effe vooruit. Volgend jaar andere nokkenassen misschien.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 jun 2005 14:51 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Eerst maar ff zien wat dit geeft. Ik heb met het idee gespeeld om ook andere nokkenassen te steken maar dan moet heel de motor er uit. Is (voorlopig - hout vasthouden) nog geen andere reden voor om de motor er uit te halen + dat hij nog steeds kurkdroog is. Vroeg of laat zal het misschien toch moeten gebeuren en dan is het natuurlijk mooi meegenomen (héhé, zeker als de dollar nog eens lekker laag staat )
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
15 jun 2005 22:40 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ik begin een beetje hete adem van al die "oer-tujboos" in mn nek te voelen nog even .........
Iemand hier nog een 3,6 bi-turbo blok in de aanbieding????
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
15 jun 2005 23:01 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
15 jun 2005 23:10 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Gewoon doen bij de volgende grote beurt, nokkenassen zijn ook gelukkig niet zo duur.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 jun 2005 23:37 |
|
|
RufBTR
|
aankomende winter ga ik mijn blokkie weer eens flink aanpakken, ik ga m'n BTR blok ombouwen naar CTR blok, dus dubbele turbo's en efi erop, daarnaast komt er een close ratio 5 bak in. het geheel word afgesteld voor ciruit gebruik, dus ook het onderstel. doel is om rond de 550 a 600 pk's te produceren, en dan is CIS niet meer te gebruiken.
dus ik heb nog een paar maanden om te sparen voor het feestje.
|
16 jun 2005 9:53 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
beestachtig
dan heb je de snelste van het forum
succes met de ombouw alvast
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
16 jun 2005 22:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wauw ..... ook echt iets om trots op te zijn.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 jun 2005 10:18 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Klinkt haast jaloers
_________________________________________ Vtec...This!
|
17 jun 2005 15:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Misschien jaloers op een moment dat ik haast zou hebben , maar nee zelfs dan niet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 jun 2005 16:43 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Spaar dan nog een beetje verder door, dan kan je ons daarna op een echt feestje trakteren. Ter ere van je supersnel machien uiteraard...
In elk geval een prachtig project
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
17 jun 2005 19:17 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ben zeker benieuwd wat het resultaat is, ook vanwege de 4 bak t.o.z van de 5 bak. Als ik je dan niet meer los kan rijden, tjsa dan moet ik ...........
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
17 jun 2005 20:08 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
De 4-boite heeft idd het voordeel dat je langer kan doortrekken en minder moet schakelen. Maar ik moet wel langzaam schakelen (nadeel van die oude boitekes) want de 3de durft als eens een beetje krrrr....
We zullen elkaar wel eens ergens in Duitsland tegenkomen zeker.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
17 jun 2005 21:32 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Heb met mn ex-930 precies hetzelfde gehad, van 2 naar 3 rustig aan!! Geloof wel dat de bak beter gereviseerd kon worden. Blijf nog steeds onder de indruk van de snelheid per versnelling: 155 in 2, 220 in 3 en volgens het boekje 305 in 4 (snelst gereden op de teller 285, met armen die 2x zo dik waren en een adrenaline peil van +500% )
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
17 jun 2005 23:06 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Wat doen jullie toch met die bakken? . Die van mij heeft nergens last van.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
17 jun 2005 23:20 |
|
|