 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor!
Auteur |
Bericht |
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
 Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor!
Mijn S4 uit 1991 heeft een probleem met het starten nu enkele dagen. Koud start en loopt hij perfect, en is de motor goed warm loopt hij ook goed. Maar start ik de warme motor dan slaat de motor direct weer af? Wil ik hem aan de loop houden moet ik gas blijven geven bij het starten. Na een paar minuten bij gassen blijft hij dan wel lopen. Verder loopt de warme motor prima, en valt ook niet uit tijdens het rijden of stationair, alleen bij warme starts dus. Wat kan het zijn, sensor? en welke??? 
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
16 jul 2010 20:30 |
|
 |
sanderv
'88 928 S4
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Zelf nog nooit gehad, maar twee zaken blijven terugkomen aangaande dit onderwerp voor een 928: - defecte (slecht werkende) fuel accumulator: The fuel accumulator essentially a small fuel reservoir that has a rubber diaphragm in the middle and a spring on top. The fuel pump feeds fuel into the lower area and it pushes up against the diaphragm. After you shut off the car, the spring pushes down on the diaphragm and keeps your fuel system pressurized in order to avoid vapor lock in the lines, and also to make the car easier to start. Als deze dus niet goed werkt, start hij moeilijk als hij warm is - defecte thermotime switch. Die geeft het signaal naar de cold start valve, maar als die kapot is geeft hij dit signaal ook af als de motor warm is en start hij dus slecht. Beiden worden besproken op de volgende link: http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... oblem.htmlSucces en laat even weten hoe het ermee gaat 
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
16 jul 2010 21:28 |
|
 |
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
hallo Johan, Sander,
de tweede mogelijkheid die Sander aangeeft lijkt de meest voor de handliggende, de auto verzuipt dan als het ware. Dit kan ook veroorzaakt worden door licht vervuilde injectoren die nadruppelen nadat de auto is afgezet, ook dan houd je hem in het begin alleen met wat gas aan het lopen. Dit kan gebeuren als de auto wat langer gestaan heeft en de benzine verouderd is , de oplossing is dan gewoon een flesje injectorreiniger aan de benzine toevoegen. Een slechte luchtmassameter of ECU kan ook nog de oorzaak zijn. Heb je het geheugen al uitgelezen?
Groet Bert928GT
|
16 jul 2010 21:51 |
|
 |
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Dit denk ik ook, sensor, waar zit deze thermo time switch, dan wissel ik hem even. Heb nog een compleet 1990 blok liggen namelijk. Heeft deze sensor nog meer functies dan warme starts?
Uitlezen nog niet gedaan, nog geen tijd gehad voor een garage bezoek.
Bedankt voor de tips, Jan
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
16 jul 2010 23:19 |
|
 |
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Kan iemand vertellen waar deze sensor op het blok zit?
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
21 jul 2010 12:50 |
|
 |
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Hallo Jan,
de warmloopregelaar zit bovenop het thermostaathuis geschroefd. Het lukt mij niet om een pagina uit het handboek (PDF bestand) te copieren anders had ik je die toegestuurd.
Groet Bert928GT
|
22 jul 2010 11:45 |
|
 |
Deveaux
928 S4 '87
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Volgens mij is het no.2
|
22 jul 2010 16:05 |
|
 |
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Oke nr.2 en wat voor senor is nr. 4, heeft deze ook met dit probleem te maken? Weet iemand de bestel nrs van deze sensoren?
Mvg, Jan
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
22 jul 2010 16:32 |
|
 |
Deveaux
928 S4 '87
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Het zijn beide temp sensors, no.4 is volgens mij temp motor uit voor thermostaat, no.2 is motor in. ik weet niet hoe het precies zit maar dit zijn de nummers
No.2 928.606.201.01 N0.4 928.606.126.00
|
22 jul 2010 17:17 |
|
 |
TheoJ
1992 928gtsVenlo
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Hi, misschien mag ik even wat bijsturen? De sensor #2 is te "temp2" sensor. Er is geen warmloop regelaar, thermotime switch of oid. Die sensor meldt de temperatuur aan de LH en EZK (is eigenlijk een 2-in-1 sensor). De beide ecu's reageren daarop met aanpassen timing, en lucht/benzine mengsel. De motor loopt immers beter op rijk mengsel als ie koud is. Als je auto prima start als ie koud is, en ook goed blijft lopen als ie warm wordt, dan lijkt de sensor wel in orde. De oudere 928 modellen kennen wel een warmup regelaar, die werkt ook echt heel anders. Een 91' model heeft die niet. Alles is lectronisch geregeld. #4 is de sensor doe de koelwater temp aangeeft. Heeft niks met de thermostaat te maken. Het maakt de auto ook helemaal niet uit als die het niet doet, hij loopt dan nog prima. De schakelaar aan de radiateur bepaalt wanneer de koel-ventilatoren gaan draaien (samen met de sensor op de inlaat, de AC drukschakaar, en de temp sensor in de transmissie van 'n automaat). Als ie slecht start wanneer warm, dan is lekkende injectoren een mogelijke oorzaak. Zeker. Ook een lekkende terugslagklep op de benzinepomp is ook een verdachte. Probeer dit: meet de druk als de motor draait (op de benzine rail aan de pass.zijde voorop). Schakel de motor uit als ie heet is. Kijk naar de druk. Die moet blijven staan, ca 4 bar, en mag na een half uur niet meer dan 0,5 bar gezakt zijn. als ie sneller zakt raakt de brandstof ergens weg, ontstaan er gas-bellen in het systeem, en is starten domweg lastig. Als ie koud is start ie ineens weer perfect. Typisch herkenbaar patroon. gr Theo ( http://928gts.jenniskens.eu)
|
31 jul 2010 14:20 |
|
 |
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Theo schreef:
Hi, misschien mag ik even wat bijsturen?
De sensor #2 is te "temp2" sensor. Er is geen warmloop regelaar, thermotime switch of oid. Die sensor meldt de temperatuur aan de LH en EZK (is eigenlijk een 2-in-1 sensor). De beide ecu's reageren daarop met aanpassen timing, en lucht/benzine mengsel. De motor loopt immers beter op rijk mengsel als ie koud is. Als je auto prima start als ie koud is, en ook goed blijft lopen als ie warm wordt, dan lijkt de sensor wel in orde. De oudere 928 modellen kennen wel een warmup regelaar, die werkt ook echt heel anders. Een 91' model heeft die niet. Alles is lectronisch geregeld.
DIT IS TOCH OOK EEN WARMLOOPREGELING, gestuurd door de sensor, elektronisch weliswaar, maar het is er een. In het handboek staat hij ook als dusdanig beschreven. Als de sensor het signaal KOUD blijft afgeven dan blijft het mengsel te rijk en slaat hij af. Zoals ik al eerder zei kunnen lekkende injectoren zeker een oorzaak zijn, m.i de meest waarschijnlijke oorzaak.
Groet Bert928GT
|
01 aug 2010 14:44 |
|
 |
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
 Re: Porsche 928 S4 1991 slaat af bij starten met warme motor
Na vorig jaar een nieuwe waterpomp, distributie, thermostaat en startmotor, uiteindelijk de conclusie van de garage hier in het dorp, blok overleden door lagerschade... Flexplaat. Na een jaar op stalling en overwegen wat het beste te doen gaat de 928 morgen op de auto transporter een kleine 300 km. naar het zuiden, een specialist die er na gaat kijken. Motor loopt koud mooi, maar zodra warm lijkt hij zwaar, vast te lopen, en ook niet meer rond te krijgen bijna.
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
06 dec 2013 17:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|