Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:48

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
trage start 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht trage start 996
Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum. Vandaag heb ik een 996 aangeschaft. Het is eentje uit 2002 met 98.000 km's op de klok. De auto heeft meerdere jaren als vakantie auto in Spanje in een vakantiehuis gestaan. De auto rijdt sinds 2008 in NL. In al die jaren is relatief weinig gereden. De auto voelt goed aan. De motor hapert ook niet en trekt lekker door.
Er is echter wel een probleempje: als je de motor start lijkt het net of de accu een beetje leeg is. Het toerental van de startmotor lijkt terug te vallen. De motor slaat vervolgens wel aan.
Wie weet wat dit voor een probleem kan zijn? De accu is nieuw dus dat kan het niet zijn. Kan het een massa probleem zijn of zou de startmotor een probleem hebben?
Of, ligt het mogelijk aan oude bougies en/of bobines? Heeft iemand enig idee?

Laatst bijgewerkt door Wing op 07 jul 2013 10:04, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jul 2013 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: trage start 996
welke batterij heb je?
ik dacht dat een 996 best een 80ah met koudstartcapaciteit van 740A heeft

06 jul 2013 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
weet ik nog niet. woensdag haal ik de auto op. Dit ga ik iig controleren.
Ik heb hem gekocht in de veronderstelling dat dit een kleinigheid zou moeten zijn. De auto heeft nog relatief weinig gelopen. Eenmaal lopend loopt hij ook als een zonnetje. dus ik heb de "gok" maar genomen ;-).

06 jul 2013 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Inmiddels duidelijk waar het probleem vandaan komt. Het is inderdaad de accu. Deze gaf minder dan 12V aan. Na circa 24 uur aan een speciale druppellader te hebben gehangen kwam het vermogen weer terug. Hij staat nu (met de motor uit) rond de 12,4V wat een goede accu aan moet geven. Hij start nu vrij normaal. Misschien zou het nog iets sneller kunnen als de accu helemaal top zou zijn. Ik kijk het nog even aan en ga de accu nog een paar keer proberen op te peppen met de lader. Bedankt voor de tip iig.

12 jul 2013 21:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]