| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

G50 versnellingsbak
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=39166
Pagina 1 van 1

Auteur:  _jasp3r_ [ 16 aug 2013 10:24 ]
Berichttitel:  G50 versnellingsbak

Goedemorgen,

Paar dagen geleden aangemeld voor het forum, en ondertussen al wat wijzer geworden door al de behandelde onderwerpen. Maar ik heb wat zitten zoeken over het onderwerp versnellingsbak. En nu zie ik bij sommige aangeboden auto’s de toevoeging g50. Is dit een type versnellingsbak? Zit hier verschil in? Is de g50 die uit de 3.2 dus oudere techniek? Wat is aan te raden? Zoek een handgeschakelde 964. Heb het geprobeerd met de zoek functie in het forum, maar kan het niet vinden dus mijn excuses als het al eens behandeld is.

Groet, Jasper

p.s ga van het weekend kijken bij hans bos,
http://www.hansbos.nl/products/porsche-964-carrera-4-1990/

Auteur:  wolf [ 16 aug 2013 10:49 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

G50 is de standaard handbak post my 1987.
Daarvoor de superieure slanke porschebuilt 915.

Auteur:  m.vanderweerd [ 16 aug 2013 10:58 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

De G50 bak is gemaakt door toeleverancier van Porsche ( getrag)
De 915 bak is door Porsche zelf gemaakt ( tot 1986-7 geleverd in de 3.2 Carrera)
de G50 Bak is veel makkelijker schakelen, veel soepeler en moderner
de 915 bak is wat stroever, langere schakelweg en staat bekend om de problemen met de 1 en de 2de versnelling
echter hoor ik steeds vaker dat een GOEDE 915 best meekan t.o.v de G50
( corrigeer mij als ik iets verkeerd zeg)

succes met de zoekttocht

Auteur:  Maarten [ 16 aug 2013 11:04 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Verse 915 verschilt echt niet veel t.o.v. G50. Geinig ding bij HB. Tikje aan de prijs wel :wink:

Auteur:  Neppert [ 16 aug 2013 11:06 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

@m.vanderweerd
wat voor een problemen heeft die 915 bak dan in de 1e en 2e versnelling?

Auteur:  m.vanderweerd [ 16 aug 2013 11:43 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Wat ik begreep is dat synchromeshring van de 1 ste of 2de versnelling vaak kapot gaan ..

Auteur:  _jasp3r_ [ 16 aug 2013 12:11 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Aah ah, @m.vanderweerd, kan ik hieruit opmaken dat iedere 964 een g50 bak heeft?
Of had Porsche nog wat 915 modellen op de plank liggen die ze random monteren?
Ben opzoek naar een bouwjaar rond 1990.

Auteur:  wolf [ 16 aug 2013 12:16 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

964=G50. zou zeggen dat je nog wat moet studeren alvorens te kopen.

Auteur:  Jos Targa [ 16 aug 2013 12:25 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Een goede 915 bak schakelt perfect, G50 gehad en was niet echt onder de indruk van de verschillen.

Auteur:  m.vanderweerd [ 16 aug 2013 12:26 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

wolf schreef:
964=G50. zou zeggen dat je nog wat moet studeren alvorens te kopen.



kan er niets anders van maken !!

ga eerst nog veel kennis opdoen van de 964 voor er een te kopen
Je kan maar 1x je eerste 964 kopen en dan moet het ook direct een goede zijn
laat ook altijd een akk doen bij specialist of dealer, weet je direct waar je aan toe bent

Mvgr

Auteur:  _jasp3r_ [ 16 aug 2013 13:13 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

@ Wolf, dat is ook de reden dat ik me hier heb ingeschreven, om dit soort vragen te kunnen stellen. Werd alleen in de war gebracht door het feit dat het bij sommige modellen specifiek stond vermeld en bij andere niet.

gr.

Auteur:  Ronaldo [ 16 aug 2013 13:41 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

_jasp3r_ schreef:
Ben opzoek naar een bouwjaar rond 1990.


Waarom?
Ik zou gewoon gaan zoeken naar een goede 964. Als je fan bent van flappies en wieldoppen kan je die ook gewoon op een latere monteren.

Auteur:  lindemans [ 16 aug 2013 14:21 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Voor de 3.2 wordt een G50 bak vaak gezien als pre.
Een goede en goed afgestelde 915 zou het volgens de kenners ook prima moeten schakelen. G50 heeft een hydraulisch bediende koppeling, de 915 een ouderwetse staalkabel.

Van de G50 is bekend dat hij bij lage toerentallen in de eerste versnelling wat rumoerig is.

Maar zoals al opgemerkt, alle 964jes hebben de G50.
Gewoon een technisch goede auto zoeken in de kleurstelling die je mooi vindt; jaartal lijkt me minder spannend. En even nadenken of je de C2 of C4 (vierwielaandrijving) prefereert

Auteur:  caelin [ 16 aug 2013 16:00 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Is voor 'n 964 niet veel relevanter of wie wel/niet een koppakking heeft? (vanaf 1992 dacht ik...maar correct me if i'm wrong want oude gebakjes zijn niet mijn specialiteit :wink: )

Auteur:  Gizmo [ 16 aug 2013 16:04 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Ff wachten op Jeroen914 die heeft er wel kaas van gegeten en kan je denk alle voor en nadelen zo geven.

Auteur:  Olaf [ 17 aug 2013 2:41 ]
Berichttitel:  Re: G50 versnellingsbak

Maarten schreef:
Tikje aan de prijs wel :wink:



30.964,-

De mijne heeft een halve ton minder gereden en meer dan een ton minder op de klok .... (gedocumenteerde teller wissel) .. en mag voor 964 euro minder weg ...


... omdat het een C2 is en geen design 90 wielen en flaporen heeft :P


De 91'er die bij HB staat is overigens stukken goedkoper :popcorn:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/