Ik heb sinds mei 2013 een Porsche 996 targa met 115.000 km, zeer veel plezier van.
Auto is gekocht net over de grens in Venlo bij een gerenomeerd bedrijf inclusief 1 jaar garantie.
Na een maand had ik een kleine lekkage dit werd direct verholpen door de keering te vervangen, meteen ook maar de koppeling gedaan. Prima service, top bedrijf gespecialiseerd in porsches.
Echter nu ben ik 3000 kilometer verder en zag weer een paar druppels in de garage, kan dit weer de krukaskeering zijn, was op dezelfde plek als de vorige keer ?? Auto wordt als derde auto gebruikt alleen met goed weer.
Bij voorbaar dank voor advies.
Joost
31 aug 2013 20:41
arjan
Re: 996 Targa krukaskering weer vervangen ?
terug naar de verkopende partij, je hebt nog garantie
31 aug 2013 20:56
Peter
Geen Boxster 981 S meer
Re: 996 Targa krukaskering weer vervangen ?
Kan de krukaskering zijn, kan ook de tussenas zijn. Kan ook zijn dat de krukasbrug niet (meer) gecentreerd in het blok staat. Kan door een specialist/dealer met het juiste gereedschap eenvoudig worden gecontroleerd. Als dat het geval is zal de krukaskering nooit helemaal dicht worden.
01 sep 2013 11:26
Regular72
Etten-Leur
Re: 996 Targa krukaskering weer vervangen ?
Telkens dezelfde (996) krukaskering en het is (af)wachten hoe lang het duurt voordat er weer lekkage optreedt. Is het niet zo dat tegenwoordig er een verbeterde (997) krukaskeering kan worden toegepast...?
_________________________________________ Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.
01 sep 2013 11:57
Erwin
Porsche Classic Specialist
Re: 996 Targa krukaskering weer vervangen ?
Bij het vernieuwen van de krukas keerring wordt ( na een aantal verbeterde 996 keerringen ) al sinds een jaar of vijf een '997' keerring gebruikt, dus de kans dat er nog ergens een oud type 996 keerring ligt én gebruikt wordt is nihil.
De montage van de krukaskeerring gebeurd zonder olie te gebruiken , dit gaat dus tegenwoordig bij de moderne teflon keerringen anders dan eerder met de oude keerringen waarbij de keerring lip goed ingeolied moest worden. Voor het monteren wordt door een Porsche monteur een mal gebruikt om te kijken of het krukaslagerblok goed in het carter ligt. Meestal is dit goed en blijft de motor na het vervangen van de keerring gewoon lange tijd droog.
Onder de krukaskeering zit een tussenas waarvan de rubber ring kan lekken. Ook gebeurde het wel eens dat er olie langs het schroefdraad kwam van de M6 boutjes van de carterhelft of tussenas. Bij het vernieuwen van de krukaskeerring wordt daarom ook voorgeschreven deze M6 boutjes te vervangen door nieuwe waarbij er Loctite op het schroefdraad zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum