| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Inhouden en vervolgens afslaan (964) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=39385 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Stephen [ 08 sep 2013 0:46 ] |
Berichttitel: | Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Een paar weken geleden voor het eerst: m'n 964 hield in en ik moest zelfs even naar de vluchtstrook. Daarna pakte 'ie het gas weer op en vervolgens geen problemen meer. Tot vanavond. Op weg naar een feestje. Weer inhouden en nu was het serieus. Startte wel steeds maar steeds na een paar honderd meter was het weer gedaan. Wegenwacht heeft me naar huis gesleept. Wie kent dit probleem? [De monteur van de wegenwacht vermoedde de brandstofpomp, maar deze leek volgens hem wel te werken, kon 'ie horen onder het kofferdeksel.] Bedankt alvast voor je hulp! |
Auteur: | Liam [ 08 sep 2013 8:13 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Klinkt als DME relais. Het schijnt dat we als 964 rijder altijd een reserve bij ons moeten hebben... |
Auteur: | 964hans [ 08 sep 2013 9:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) | |||||||||
Of een "nood DME" indien een DME relais niet beschikbaar is. Wel verwijderen na de rit omdat de brandstof pomp in deze situatie blijft doorlopen |
Auteur: | Stephen [ 08 sep 2013 9:19 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Bedankt voor de reactie! De wegenwacht maakte zelf zo'n nood-relais, maar dat hielp/werkte niet helaas Mijn eigen gevoel, maar wat is dat waard, zegt een een verstopt brandstoffilter. Zou dat ook kunnen? Zo ja, kan ik die zelf controleren/onderzoeken? |
Auteur: | robvanvliet911 [ 08 sep 2013 10:21 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Beste Stephen, Je kan je brandstoffilter prima zelf vervangen !(10 min werk) Als dit niet helpt dan evt laten uitlezen bij de garage. rob |
Auteur: | Stephen [ 08 sep 2013 10:32 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Bedankt, Rob. Waar zit 'ie? (ik ben (nog) niet echt handig) |
Auteur: | WillemB [ 08 sep 2013 10:50 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Als ik bovenstaande posten lees verdenk ik eerder je BDP sensor dan je brandstoffilter Of je moet recentelijk je tank tot op de laatste druppel hebben leeg gereden. |
Auteur: | Stephen [ 08 sep 2013 10:56 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Bedankt, Willem. Waar zit deze sensor en kan ik daar zelf iets aan doen zodat ik in ieder geval 65 km naar PS-Rispens kan rijden? |
Auteur: | WillemB [ 08 sep 2013 12:40 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Volgens mij achter op het vliegwielhuis. Je kan er weinig aan doen behalve de bedrading (stekker) controleren. |
Auteur: | anton964 [ 08 sep 2013 23:16 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
voor je de hele wagen uit elkaar haalt, was het toevallig elke keer met regen? heb namelijk het zelfde gehad en was gewoon de lambdasonde. die maakte sluiting als het nat werd en ging de auto slecht lopen en sloeg af. volgens Porsche kon dat niet want dan ging hij in een noodloop zijden ze. nou hij liep als een nieuwe toen hij vervangen was scheelt een hoop ook als hij wat ouder is. gr anton964 |
Auteur: | Stephen [ 09 sep 2013 12:39 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Bedankt voor jullie reacties. Als je wegenwachtlid met woonplaats-service hebt, verzorgt anwb het transport naar je garage/reparateur (gratis). De 964 is net opgehaald en wordt naar Porsche Service Rispens gebracht, hier 65 km vandaan (mijn reparateur)... |
Auteur: | 964hans [ 09 sep 2013 12:54 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
@ Willem De sensor voor het bepalen van het bovenste dode punt van Cylinder #1 is de Hall sensor in de verdeler. Deze verzorgt de synchronisatie (dus niet Timing) tbv: - klopsensoren - ontsteking - brandstofinjectie De Timing tbv ontsteking en brandstofinjectie wordt in de DME bepaald met als input het Hall Sensor signaal, het Vliegwiel Sensor signaal en nog een heel scala andere sensoren |
Auteur: | Stephen [ 09 sep 2013 19:24 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Na uitlezen blijkt het lambdasensor te zijn. Kan deze zijn versleten, of is er nog een andere oorzaak mogelijk? |
Auteur: | Olaf [ 09 sep 2013 19:26 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Kan zeker versleten (overleden) zijn ... .. of een draadbreuk - in 1 van de kabeltjes die aan de sonde vast zitten ... |
Auteur: | Stephen [ 09 sep 2013 20:32 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Dank je! Zit 'ie in de uitlaat? |
Auteur: | robvanvliet911 [ 09 sep 2013 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Ja deze zit in de uitlaat,maar zit meestal muurvast door de hitte! Succes met deze en als ze het weer doet lekker |
Auteur: | Olaf [ 09 sep 2013 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Zit in de kat. Te zien vanuit het linker-achterscherm. - beste is kat. demonteren - en dan hopen dat de sonde met kruipolie en licht geweld los komt .. anders moet de brander er aan te pas komen .... Kijk uit dat je het schroefdraad in de kat. niet sloopt !!! |
Auteur: | anton964 [ 09 sep 2013 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
je laat hem toch wel gelijk daar vervangen neem ik aan? gr anton964 |
Auteur: | ps [ 10 sep 2013 11:39 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Hi Stephen em Anton 964, heb onlangs exact hetzelfde probleem bij de 964 gehad. Zeer zware regen en met een RS spoiler loopt je zo al het water op het blok. Startte perfect telkens, maar hield na 10-500 m weer in en sloeg af. Ik dacht ook aan brandstoffilter of toevoer. Het was na een uur of 2 opeens over en ik dat het vuiltje uit de leiding was, stond er niet meer bij stil. Echter, geen regen meer gezien, dus wellicht is het probleem er nog steeds. Ik ga m ook eens laten uitlezen, wellicht dezefde conclusie rond de lambdasonde. Stephen, was kost dit grapje voor jou? |
Auteur: | WillemB [ 10 sep 2013 18:49 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
@964hans, ik bedoelde de vliegwielsensor, maar ik wist niet dat er nog meer sensoren mee speelden. Bedankt voor de toelichting |
Auteur: | anton964 [ 10 sep 2013 22:32 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
hallo ps, spuit gewoon even met de tuinslang op de sensor,zit op de cat je hoort het gelijk als hij loopt of hij stuk is. gr anton964 |
Auteur: | ps [ 11 sep 2013 9:48 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
goed idee, dank. |
Auteur: | Stephen [ 11 sep 2013 15:49 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Ja, ik laat de lambasonde vervangen. Kosten nog niet bekend. Laat ik weten... |
Auteur: | Liam [ 12 sep 2013 5:49 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
Sensor zelf is op EBay ongeveer €100... |
Auteur: | anton964 [ 12 sep 2013 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: Inhouden en vervolgens afslaan (964) |
ja gaat dat toch niet op ebay kopen zeker,gun gewoon de garage's wat zou ik denken. gr anton964 |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |