Auteur |
Bericht |
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Hallo Porschisten.. Twee maanden geleden een Porsche 911 SC 3.0 Cabrio aangekocht als hobby auto om zo nu en dan eens lekker een "joyride" te doen en te genieten. Kilometerstand is nu 69.000 miles. Eerste probleem was een veel te hoog stationair toerental en het te lang in hoge toeren blijven van de motor na gas geven. Dus... Onderhoud gedaan, bougies vervangen, set nieuwe bougiekabels (Beru), kleppen gesteld en set met nieuwe dichtingen gemonteerd, benzinefilter vervangen, luchtfilter vervangen, naald van k-jet gereinigd, ontsteking afgesteld, Weyn's injectie reiniger in tank gedaan......motor draait terug zeer goed en valt goed terug op zijn stationair toerental. Warmdraairegelaar doet goed zijn werk volgens ik kan horen en ondervinden... MAAR!!! ...ik heb nu problemen met "backfire's" in het luchtfilterhuis en schokken van de motor tijdens het optrekken. Bij volgas is het veel minder voelbaar. Laten benzinedruk meten en de benzinedruk zou niet correct zijn en dit afkomstig van de benzinedrukregelaar !?!? Hij zou naar metingen te snel zijn druk te laag laten zakken. Graag jullie bedenkingen hierover. Groeten en alvast een DIKKE mercie om jullie ervaring te delen. Ronny alias FlatSixOwner.
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
16 okt 2013 9:10 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Er staat nogal wat conflicterende informatie in je mail....
Bijv: je geeft aan dat je motor te lang in toeren blijft hangen..... daarna geef je aan dat hij goed terug valt op zijn stationair toerental...
Bijv: Warmloopregelaar werkt goed.... maar je druk in je systeem is niet goed.... terwijl die door o.a. door je warmloopregelaar geregelt wordt....
Ik vermoed overigens dat je twee onderdelen moet uitsluiten..... je warmloopregelaar en je Acceleration Valve..... De eerste moet de juiste Ohmse waarde hebben (16 - 24 Ohm) en hij moet goed schoon zijn van binnen (screen), daarnaast moet hij na circa 5 minuten je tegendruk van de zuiger verlagen van circa 5,5 tot circa 3 bar zodat er meer brandstof bij de motro kan komen, de tweede moet intern niet lek zijn..... dat ding werkt of hij werkt niet....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 17 okt 2013 15:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 okt 2013 9:47 |
|
|
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Hoi, is misschien onduidelijk... Na het onderhoud en de hele resem aan stukken draait de motor terug goed. Ook de K-jet naald werd gereinigd zodat die terug netjes is en goed functioneert. Als ik hem koud opstart gebeurd dit vlot en heb ik verhoogd stationair toerental tot hij een bepaald aantal graden heeft vermoed ik en dan komt hij netjes naar zijn "ralentie" zoals het hoort. Warm start hij echter ook goed en draait hij stationair perfect! Het schokken en de backfire zou wijzen op een slecht werkende warmdraairegelaar beweert men... Hopelijk duidelijker nu...sorry ben "domme Belg" maar zit graag op Nederlandse fora omdat men daar vlug elkander helpt
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
16 okt 2013 11:24 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Met K-jetronic naald bedoel je de zuiger die in de brandstofverdeler zit?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 okt 2013 11:34 |
|
|
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
16 okt 2013 11:40 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
En je hebt begrepen dat de warmloopregelaar de tegendruk bovenop deze "naald" bepaald?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 okt 2013 11:57 |
|
|
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Neen Cloaca...de plunjer werd netjes gemaakt omdat deze niet snel genoeg terugkeerde om zijn stationair toerental te maken. En nu is dit ook helemaal goed na het reinigen. Er werd me verteld door een Porsche-man dat het schokken en de backfires in het luchtfilterhuis zouden voortkomen door een slechtwerkende warmdraairegelaar. Denk je dat dit mogelijk is? Ze beweren dat hij "te snel zijn druk laat wegvallen"??? Daardoor krijgt hij niet het juiste mensel benzine/lucht. Graag uw advies alvorens een revisie te laten doen.
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
16 okt 2013 12:40 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Het beste is om de diverse brandstofdrukken te laten testen. Dit kan bij een specialist gebeuren die in het brandstofsysteem van de motor druksensoren plaatst. Dan zal de auto gestart worden met een koude motor en kunnen zij de drukken op diverse plaatsen bekijken e.g. pomp drukken, druk voor- en na de warmloopregelaar, injectornozzle druk etc... Deze drukken worden vergeleken met de drukken van een warme motor.
Als er ergens iets fout zit komt dat aan het licht....
De meting kan gewoon worden verricht op een ingebouwde motor...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 okt 2013 12:50 |
|
|
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Fantastisch...met het slechte regenweer laat ik dit even bekijken door mannen die er van kennen. Ik laat zeker weten mocht er iets gevonden zijn en wat de oorzaak was. Groeten FlatSixOwner.
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
16 okt 2013 13:01 |
|
|
bully
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
|
16 okt 2013 13:29 |
|
|
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Dat doet hij koud en warm Bully!
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
16 okt 2013 13:36 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Hallo, staat je timing van je nokkenassen wel goed ?.
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
11 nov 2013 17:35 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Klinkt mij in de oren als valse lucht. Cotroleer alle slangetjes en rubbers op dichtheid(met remmen reiniger).
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
11 nov 2013 17:56 |
|
|
schoones
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Zou aansluiting vacuumslang op warmloopregelaar controleren. Succes!
|
11 nov 2013 20:09 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Luchtlekkage op de luchtomloopklep? Of gewoon de stekker eraf? Hij zit rechts tussen je spruitstuk.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
12 nov 2013 11:02 |
|
|
FlatSixOwner
West-Vlaanderen/Belgie
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Hartelijk dank voor alle info...ik zal alles eens bekijken en laat weten wat de oorzaak was
_________________________________________ Porsche 911 SC 3.0 Cabrio '83 Ducati 750SS '91 Moto Guzzi V7 Racer '11
|
12 nov 2013 11:15 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
hey bij mij was de luchtmassameter het probleem loopt weer als een naai machine gr harry
|
12 nov 2013 11:59 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Slecht lopende motor 3.0 SC uit '83
Op een cilinder?
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 nov 2013 15:06 |
|
|