| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Cuprohr vraag 964 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=40236 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | JD 911 [ 08 dec 2013 21:15 ] |
Berichttitel: | Cuprohr vraag 964 |
Hallo allen, Even een korte vraag. Kan ik een cuprohr buis/demper ook gebruiken met mijn bestaande uitlaat einde (zichtbare gedeelte achter) of moet er een ander eindstuk op gemonteerd worden? Dank ![]() |
Auteur: | Olaf [ 08 dec 2013 21:20 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Jij bedoelt dat je de einddemper elimineert? Dat kan - dan moet je er wel een G-bocht tussen zetten ... en oordopjes kopen ![]() |
Auteur: | WillemB [ 08 dec 2013 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
De Cup Rohr (zie foto) zit tussen de 1e demper en de einddemper, als je die gewoon laat zitten dan kan je eindstuk (wat zichtbaar is) gewoon blijven zitten ![]() Ga je de einddemper ook weglaten en vervangen voor een G-pijp dan moet je Olaf's advies opvolgen ![]() Edit: (kon 'm ff niet vinden) 1= 1e demper met Katalysator 2= tussendemper (die kan worden vervangen door de Cup Rohr) 3= Eind demper 4= Eindstuk |
Auteur: | JD 911 [ 08 dec 2013 21:27 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Super! Het is dus mogelijk met bestaande uitlaatstuk, dat scheelt weel 100 - 150 euro ![]() En hoe is door jullie het verschil met of zonder te omschrijven? De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie. Merci |
Auteur: | WillemB [ 08 dec 2013 21:33 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
De foto van de cuppijp die ik snel op internet had gevonden heeft ook een filmpje op Y-tube staan, met voor en na geluid ![]() Klik, luister en oordeel zelf ![]() |
Auteur: | Olaf [ 08 dec 2013 21:59 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | |||||||||
Hopelijk heb je een vroege 964 ![]() 93'ers hebben een probleem met de APK goedkeuring ... als er 'n lege kat. onder zit ![]() |
Auteur: | WillemB [ 08 dec 2013 22:06 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren ![]() |
Auteur: | horn [ 08 dec 2013 23:09 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
100 Zellen Kat en origineel (verchroomd evt) eindstuk icm cuprohr. mooie combi ![]() |
Auteur: | Liam [ 08 dec 2013 23:35 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Je zult er geen moment spijt van hebben. Vanmiddag weer even een paar tunnels gepakt met de ramen open! Geweldig |
Auteur: | fins [ 09 dec 2013 18:42 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Hier cuprohr én een katvervanger in de 964 cabrio. Aangepast luchtfilterhuis. Heerlijke sound... |
Auteur: | Olaf [ 09 dec 2013 18:51 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Cuprohr en Kat. vervanger gaat prima ![]() |
Auteur: | ps [ 09 dec 2013 20:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | ||||||||||||||||||
Kan ik de kat dan onder mijn 90-er uit halen zonder APK problemen? |
Auteur: | WillemB [ 09 dec 2013 21:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | |||||||||
Mea Culpa, ik was van mening dat Horn zo'n combi had maar dat klopt dus niet, gezien zijn post ![]() |
Auteur: | Alfred [ 09 dec 2013 21:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | |||||||||
Waarom vervangen en niet "gewoon" zelf leeghalen. Kwestie van het "cellenblok" stuk slaan en eruit halen. In combinatie met cuprohr een erg mooi geluid. Mocht je een G-bocht nemen ipv een cuprohr dan zou ik er meteen een petje bijkopen. ![]() |
Auteur: | horn [ 10 dec 2013 0:12 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | ||||||||||||||||||
Nee, een oud-forummer uit Friesland had de combi cuprohr en g-pijp onder zijn 964. Dat wil ik bij een volgende ook doen, ondanks dat ik het vroeger een boze hoop herrie vond ![]() Mijn cabrio had een 100 Zellen kat, cuprohr en LM220 hittedraad conversie. ![]() |
Auteur: | fins [ 10 dec 2013 10:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | |||||||||
Eh. Wat is dat dan? ![]() |
Auteur: | Olaf [ 10 dec 2013 10:39 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Heb jij geen Google ![]() ... of je gebruikt(e) de zoekfunctie ![]() |
Auteur: | fins [ 10 dec 2013 10:52 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Sorry, thanks! |
Auteur: | Olaf [ 10 dec 2013 11:45 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
... je bent vast niet de enige - die die vraag had ![]() |
Auteur: | Stephan911 [ 12 dec 2013 10:49 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
zou er nog enige vermogenswinst in zitten met G-pijp? Wij hadden t destijds ook op onze Carrera 2 964, echt super mooie roffel ![]() |
Auteur: | fins [ 12 dec 2013 10:56 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Naar mijn idee heeft het zoeken naar vermogen in uitlaatsystemen alleen zin als je aan het zoeken bent naar de laatste pi'tjes. Als je écht aan het tunen bent pak je dat natuurlijk mee. De rest van de boerenlullen (inclusief ondergetekende) doet het alleen voor het geluid denk ik. |
Auteur: | Olaf [ 12 dec 2013 11:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 | |||||||||
Op het aantal Pk's wat de 964 "af-fabriek" heeft, niet noemenswaardig. Men spreekt van 8 Pk .. en 12,5 Kg minder gewicht ... ![]() |
Auteur: | fins [ 12 dec 2013 11:23 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Dat geloof ik pas als ik het op een vermogensbank heb gezien. |
Auteur: | Cloaca [ 12 dec 2013 11:33 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Beleving van vermogen is heel anders met een ander geluid..... |
Auteur: | Renntech [ 12 dec 2013 11:47 ] |
Berichttitel: | Re: Cuprohr vraag 964 |
Haal de uitlaat maar los na de kachelpotten, ga daar maar eens mee rijden. Voor je gevoel heb je 500 pk ![]() ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |