| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=40361 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Abarth [ 22 dec 2013 20:30 ] |
Berichttitel: | 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Kan iemand iets vertellen hoe dit elektrisch kan moet of zijn er verschillende manieren. De 2,7 kabelboom is nog compleet, en van de 3,2 ontbreekt een stuk (brandschade) Groet , Abarth ![]() |
Auteur: | Cloaca [ 22 dec 2013 20:51 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Ligt die 3.2 in een Fiat..?? |
Auteur: | Abarth [ 22 dec 2013 21:11 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Morgen haal ik de motor uit de vriezer de auto staat onder de zonnebank. Grapje maar heb je info??? |
Auteur: | Cloaca [ 22 dec 2013 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Elektrisch schema al gevonden op Google..?? |
Auteur: | molen934 [ 22 dec 2013 21:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 | |||||||||
Hier moet hij in ![]() |
Auteur: | Dial_888 [ 22 dec 2013 21:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 | |||||||||
Schema's toch......3.2 heeft motronic en een 2.7....een paar generaties ervoor K...L.... ![]() |
Auteur: | porsche964 [ 23 dec 2013 0:55 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Vergeet je ook niet dikkere torsies te plaatsen ivm hogere motor gewicht? |
Auteur: | Abarth [ 23 dec 2013 2:19 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Het torsie verhaal, daar heb ik al rekening mee gehouden. Maar ik had graag info gehad van iemand die zulke ombouw al heeft gedaan. Het project wil ik weer gaan oppakken vandaar ik deze vraag heb. |
Auteur: | Erwin [ 23 dec 2013 9:32 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Bij Abarth denk je als Porsche liefhebber toch niet aan Fiat ![]() Beetje Porsche liefhebber denkt alleen aan deze: Een 3.2 motor kun je eenvoudig inbouwen. Waar je rekening mee moet houden: In het koppelingshuis een uitsparing maken voor de BDP sensoren. Complete draadboom van 3.2 gebruiken en aansluiten op de zekeringkast in de kofferruimte. DME stuurapparaat onder de bestuurdersstoel plaatsen. Benzinepomp van de 3.2 monteren en benzineslangen pasmaken ( goede drukbestendige benzineslangen gebruiken) In de stekker van de motordraadboom ( die op de stekker in de zekeringkast komt) moet je een paar aansluitingen van plaats veranderen. Dit kun je zonder schema en een beetje logisch denken wel uitvinden. De toerenteller werkt op de 3.2 motor. Je alleen de zwart / paarse infodraad verleggen naar het regelapparaat onder de stoel. Sucses. Enne, torsieveren zijn niet zo belangrijk in dit verhaal. Die 25 kg extra ![]() Als je twee koffers op vakantie meeneemt op de achterzittingen heb je dat gewicht ook al, en voor vakantie wisselde ik echt geen torsie veren ![]() |
Auteur: | Gizmo [ 23 dec 2013 9:39 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
En als je Horn moest meenemen? |
Auteur: | Maarten [ 23 dec 2013 9:51 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
U wilt een ban ![]() |
Auteur: | molen934 [ 23 dec 2013 9:52 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Wel een mooie optie een 3.2 in een 2.7, ff 1000 kg en iets van 230 pk ![]() Toen ik vroeger naar een 2.7 zocht werden ze al vaak aangeboden met een 3.0 erin en die had 188 of 204 pk en dat was al niet verkeerd ![]() Ben zelf helemaal weg van een 3.2, zo'n mooie sterke soepele motor ![]() Hij kan ook zo mooi fluiten bij het doortrekken ![]() |
Auteur: | Abarth [ 23 dec 2013 13:24 ] |
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 |
Bedankt voor de info. Ik ga langzaam plaats maken, en het project weer oppakken. Destijds heb ik al eens de schema's bekeken en toen viel me ook op dat in de stekker enkele draden verplaatst moeten worden. Zoals ventilator motor b.v oliedruk enz. Ik heb monteer de versnellingsbak die bij de motor hoort, dus hoef geen uitsparingen te maken voor de sensors. Ik heb namelijk een nieuwe torsie-buis in de auto gelast zodat ik de originele staven kan gebruiken. Vervolgens gaan er Turbo schermen op anders krijg je de torsie staven er niet in!!!!(ik bedoel de ophanging) Dat van de toerenteller is me nieuw, maar waarom moet er een ander benzine pomp in (opbrengst???) |
Auteur: | Anne 2.7 [ 23 dec 2013 13:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 | |||||||||
1.025 kg ![]() |
Auteur: | horn [ 23 dec 2013 14:14 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977 | ||||||||||||||||||
Wil iedereen die daar prijs op stelt snel even afscheid nemen van Gizmo? ![]() @ Erwin, dank voor je nuttige bijdrag in dit topic! ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |