|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
ABS en TCM lamp blijven branden en motor pakt slecht op
Auteur |
Bericht |
hanskr
|
ABS en TCM lamp blijven branden en motor pakt slecht op
Goeden avond,
Een probleempje in het verre Hongarije. Mijn 996 carrera 4 tiptronic heeft al vanaf dat ik hem kocht dat het abs en tcm lampje gaan branden na het starten en een beetje gas. vervolgens blijven ze branden. Met remmen merk ik niets, maar ik ben dan ook een echte mooi weer rijder. Wel is het zo dat zowel bij warme als koude motor de motor vanaf stationair met zeer weinig gas erop slechter gaat lopen. Rijdend zorgt dit ervoor dat hij soms afslaat. Eenmaal op toeren is er geen probleem. Soms als ik hem laat uitrijden en een beetje gas erop houdt hoor je soms een knal in de uitlaat. Het lijkt erop dat de motor dan teveel benzine krijgt en dit onverbrand in de uitlaat gooit. Lijkt een beetje op het ouderwetse verzuipen.
De garage heeft software om in de auto in te loggen, maar die geeft geen foutmelding! Graag jullie tips.
Viszontlatasra,
Hans
|
18 okt 2013 18:48 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: ABS en TCM lamp blijven branden en motor pakt slecht op
ABS en TC lampje heeft hier niets mee te maken, dit duid wel op: - wielsnelheidssensor of remlichtschakelaar kapot
Jouw motor probleem klinkt als luchtmassameter
Overigens zou je beide met de juiste apparatuur moeten kunnen uitlezen!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
18 okt 2013 22:32 |
|
|
hanskr
|
Hallo Rob, bedankt voor je reaktie. Helaas zijn de Porsche dealers hier dun gezaaid. De vorige eigenaar gaf aan dat hij een microswitch bij het rempedaal had vervangen en dat daarna de lampjes gingen branden, waar kan ik dat ding vinden? De luchtmassameter klinkt mij logisch, is die makkelijk te vervangen?
|
19 okt 2013 1:03 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Geen idee.... Dit lijkt mij een buitenkans, want volgens mij kost die origineel bij de dealer rond de 600 euro viewtopic.php?f=12&t=39774Wellicht kan hij je ook iets melden over het in en uitbouwen
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
19 okt 2013 16:48 |
|
|
hanskr
|
Hallo Rob,
Wat voor software adviseer jij? Ik heb nu twee kabels ( 1 chinese en 1 via Nederland ) en software van durametric maar die herkent beide kabels niet. Met andere software zie ik wel het toerental, maar veel meer info geeft die software niet.
mvg
Hans
|
30 okt 2013 17:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Porsche heeft uitlezen van gegevens goed afgeschermd, lukt zelfs nauwelijks met een tester van Bosch, niet via de Porsche organisatie verkregen...
Alleen de verplicht beschikbaar te stellen gegevens betreffende milieu zaken zijn uit te lezen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 feb 2014 13:01 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|