Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:33

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
vermogen 997 2S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht vermogen 997 2S
mijn 997 2S uit 2009 met 65 Dkm op de teller op een dynobank gehad in Waalwijk resultaat 361 Pk ipv beloofde 385 Pk en 418 Nm ipv 420 Nm
Volgens insiders mag er een verschil zijn van 5% dit kan komen door benzine keuze, luchtvochtigheid en buitentempertuur. Het verschil is 6.2% minder.

Ik heb de auto laten voorzien van een groter inlaat plenium, filter, spruitstukken met sportkat's en kreeg er 17 PK bij wat goed te merken is maar kom nog niet aan de fabrieksopgave van 385 PK. Ik baal daar wel een beetje van eigenlijk.
Heeft iemand hier ook ervaring mee dat het vermogen van de auto veel minder is dan opgegeven.

361 Pk dat is net iets meer als een 997 die 355 Pk heeft. De auto is aangeschaft bij Porsche Gelderland. Misschien na laten kijken of er wel echt wel een 3.8 ltr motor in zit......

17 maart 2014 5:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: vermogen 997 2S
Mijn ervaring is dat de meeste porsches eerder meer dan minder dan het af fabriek opgegeven vermogen hebben.
Die aanpassingen, zijn die door Porsche gedaan of door een tuner? Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan als je na aanschaf van een 911 door een externe aanpassingen laat doen en dan nu claimt dat hij minder pk's heeft dan de fabrieksopgave. Als de aanpassingen met de claim van 17 gewonnen pk's bij Porsche vandaan komt, zou ik mijn auto bij PCG aanbieden met dit verhaal. Dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk zelf ook een vermogenstest gaan doen en weet je meer. De suggestie dat een officieel Porschecentrum je stiekem met een 3.6 motor zou hebben afgescheept is imho absurd.

Succes!

17 maart 2014 7:38
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
zal aan mij liggen maar mis je die PK 's dan?? :mrgreen: :mrgreen:

17 maart 2014 8:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
zijn de opgegeven fabrieks pk's altijd aan de wielen of aan de krukas, ik dacht altijd het laatste?

17 maart 2014 8:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Inderdaad Marcel, ik geloof dat Porsche DIN pk's aan de krukas opgeeft. Gemiddeld verlies van de aandrijving is 12%, dus die mag je erbij op tellen om aan krukas pk's te komen.

Maar dat hadden ze je in Waalwijk ook wel kunnen vertellen...

17 maart 2014 9:15
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Het uiteindelijke vermogen wat wordt vermeld is altijd het vermogen aan de krukas. Ook bij Rica in Waalwijk.

17 maart 2014 9:43
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Porsches hebben inderdaad eerder meer pk's dan opgegeven ipv minder...
Daarnaast geeft de ene vermogensbank weer meer/minder op dan de ander.

Ik zou het volgende doen: zoek een vriend of forumlid met een vergelijkbare 997 en doe op vroege zondagmorgen enkele tests op de Duitse Autobahn.
Bijv. naast elkaar van 100-200, 50-250 etc.
Als je dan merkt dat die van jou aanmerkelijk trager is zou ik naar de garage terug gaan.
Is hij sneller dan zou ik naar een andere vermogensbank gaan :mrgreen:

17 maart 2014 10:44
Profiel WWW Facebook 
Noord-Brabant
15 à 20 pk verschil ga je op deze manier niet merken. Het kan zijn dat een aantal externe factoren ervoor gezorgd hebben dat je vermogen negatief uitpakt, maar het kan ook zijn dat het wel klopt natuurlijk. Sommige Audi B7 RS4's hadden op papier ook 420pk maar in werkelijkheid mocht je blij zijn met 380pk en zelfs minder. Gaan ze ook niets aan doen bij Pon hoor. :wink:

17 maart 2014 10:52
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Caybox schreef:
en kreeg er 17 PK bij wat goed te merken is

Dat lijkt me inderdaad sterk, het placebo effect mag je niet onderschatten.
Van de andere kant: als je eigen auto tijdens de test sneller is maakt het aantal pk's niet uit, dan zit het voor het gevoel goed.

17 maart 2014 11:23
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
maandagochtendmodelletje. heb je al mayo?

17 maart 2014 12:07
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Is Mk2, die schijnen daar weinig last meer van te hebben, wolfie....

Maar ik onderstreep de reacties dat Porsche meestal meer levert dan opgegeven dan andersom. Bij mijn 996TT destijds had de auto op de bank 430 pk ipv de opgegeven 420, bijvoorbeeld...

Maar het is ook bekend dat aanpassingen zoals je die hebt gedaan lang niet altijd voor meer vermogen zorgen, en zelfs regelmatig voor minder...
Heb je de auto ook voor die aanpassingen op de bank gehad? Of gaf hij toen dus nog 17pk minder?

En misschien een stomme vraag, maar je weet zeker dat je een mkll hebt he? :wink:

17 maart 2014 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik zou hem op nieuw op de rollenbank zetten met al de originele onderdelen er weer op, kijken wat hij dan heeft. Kan zijn dat één van de veranderingen eerder een negatieve invloed heeft gehad op het vermogen. :wink:

17 maart 2014 14:06
Profiel
Noord-Brabant
Dat moet je sowieso altijd doen als je benieuwd bent naar de vermogenswinst. Achteraf rollen heeft weinig zin.

17 maart 2014 14:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Vorig jaar in een grote test van Autovisie kwam een 991 S op de bank ook lang niet aan zijn vermogen. Een 981 S weer wel.

17 maart 2014 15:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Hartelijk dank voor jullie reacties, ik heb de 997 S MK II op een dyno gehad voor en na de modificatie 361 Pk voor en + 17 Pk naar 378 Pk dus. Ik vond het eigenlijk wel kicken om het vermogen van 385 naar 400+ Pk te zetten zodat er meer vermogen inzit dan een 991 S met 400 Pk.

De software is ook aangepast door Beek autoracing, schijnt niet te zien te zijn door Porsche. Maar acceleratie is stukken beter, veel feller. Over het verschil in acceleratie en het geluid uit de uitlaten ben ik zeer tevreden. Het geluid is ook binnen de perken gebleven.

Het is een originele MK II. Maar ik ga de volgende keer zeker bij Porsche Gelderland (daar heb ik de auto gekocht) aan de bel trekken en om uitleg vragen. Ben daar zeer benieuwd naar en hou jullie op de hoogte.

Zou er iets mis kunnen zijn met de Dyno in Waalwijk? Beek auto racing heeft de beste en meest realistische vermogensbank in Nederland, helaas met een PDK kan er niet getest worden op een testbank voor twee wiel aangedreven auto's. Dit ivm zogenaamde intelligente auto's (PSAM).

Wordt vervolgd.

18 maart 2014 5:38
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
volgens mij jaag jij alleen maar obsessief een getalletje achterna... de auto voelt en rijdt beter maar je bent niet tevreden omdat er geen 400 op een stukje papier staat....

18 maart 2014 8:17
Profiel
PorscheForum Junkie
+1

Waarom heb je geen Veyron gekocht?
Had je er 600 extra gehad...

18 maart 2014 9:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
17 pk extra en dan een acceleratie die VEEL feller en beter is? Ik denk toch dat dit bijna niet mogelijk is. Die 17 pk heb je aan het eind van het toeren spectrum. Wil je een snellere acceleratie dan zou het koppel aanzienlijk hoger moeten zijn in het middengebied.

18 maart 2014 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Kun je misschien de grafieken van de dyno hier plaatsen of linken? Lijkt mij interessant om waar te nemen waar nu verschillen zijn waar te nemen.

18 maart 2014 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex Boxster ex 996 Targa 3.6 nu 997 C4S
Heiloo
Afbeelding

20 maart 2014 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex Boxster ex 996 Targa 3.6 nu 997 C4S
Heiloo
de Vermogen winst in in mijn C4S is in combinatie met een Europipe uitlaat

20 maart 2014 15:23
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Caybox schreef:
Het is een originele MK II. Maar ik ga de volgende keer zeker bij Porsche Gelderland (daar heb ik de auto gekocht) aan de bel trekken en om uitleg vragen. Ben daar zeer benieuwd naar en hou jullie op de hoogte.

Laat ik nou net die reactie op voorhand wel kunnen voorspellen ...

20 maart 2014 16:05
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Ik zou m terugbrengen. Je hebt de 997 net 5 dagen.... :?

20 maart 2014 18:11
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
323ci voor de remap 173 pk, en na de remap.......173pk, dus daar was ik natuurlijk erg blij mee :bang:
Standaard hoort ie 170 pk te hebben......die 3pk merk je pas echt als je de airco niet aanzet..... :mrgreen:

20 maart 2014 18:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Als computer geen foutcodes geeft, en je met originele onderdelen nog steeds re weinig pk hebt. Dan eens compressietestje doen, maar kunnen ook honderd andere redenen zijn. Indien compressie in orde dan alles eens nalopen van inlaat tot uitlaat,en je ontsteking.

23 maart 2014 1:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende