| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=41281 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Retsmeeb [ 06 apr 2014 20:21 ] |
Berichttitel: | Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Beste allemaal, Ik heb 2 maanden geleden te maken had met een brandstofcomputer die de geest gaf. De 'LH-module' en een aantal andere bijkomstigheden functioneerde niet meer, de motor kreeg simpelweg geen brandstof. Hierna heb ik een vervangende brandstofcomputer (die doorgemeten is) aangeschaft en geïnstalleerd. Na 2 maanden voor het eerst weer proberen te startten. Tot mijn grote schrik startte de 8-cilinder nog steeds niet maar na een dot gas kwam die toch aan de praat, maar hoe . Direct na de dot gas viel die ook weer uit. Vervolgens de auto herstart en op ongeveer 1500 toeren laten draaien (omdat die stationair niet blijft draaien), tot mijn verbazing bonkte de motor enorm en vol je in je stoel aardige klappen. Er is geen cilinder die hapert. Uit de uitlaat komt een grote hoeveelheid zwarte vloeistof, weet niet precies wat het is, het lijkt water met onverbrande brandstof. Na een minuut of 5 lopen wordt de uitlaatpijp ter hoogte van de katalysator roodgloeiend heet en breng ik de motor maar weer tot rust. Wat kan hier mis zijn? Dank voor de reacties! |
Auteur: | SanderBaas [ 06 apr 2014 21:09 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Hallo, Ik denk dat de MAF (mass air flow) sensor aan z'n eind is. Deze kan je laten reviseren (je ECU btw ook) bij Theo Jenniskens (http://jenniskens.livedsl.nl/MAF/MAF%20repair.htm) ik zou hem eens een mailtje sturen ofzo. Gr Sander Baas |
Auteur: | Remmel [ 07 apr 2014 7:44 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Kan net zo goed weer de injectiecomputer zijn hoor, ik heb die print ook 2 moeten vervangen. Om precies te zijn de 1e keer vervangen en de 2e keer opnieuw laten programmeren. Maar dit kan van alles zijn, ik zou de specialist bellen. Peter van Dillen van P&P Roggel: P&P Bevelantstraat 4a 6088 PB Roggel Tel. 0475-310270 http://www.p-specialist.nl/contact.html |
Auteur: | Bert928 [ 07 apr 2014 10:36 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Peter laat dit soort zaken ook door Theo oplossen. Groet Bert928GT |
Auteur: | Remmel [ 07 apr 2014 11:47 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Als het een probleem met de computers is wel ja, maar het is niet gezegd dat dit de echte oorzaak is. Een "grote hoeveelheid zwarte vloeistof" die uit de uitlaat komt heb ik bijv. nog nooit meegemaakt. Maar ken de details niet, voor het zelfde geld heeft een of andere malloot met een gieter enkele liters water in de uitlaat laten lopen, weet ik veel? Zwart wordt het toch wel door de roet die oplost. Op zich ruik je echt wel of dit benzine is of niet, anders een beetje op een stoeptegel laten vloeien en lucifertje erbij dan weet je het zeker. Is het "vettig" of ruikt het zoet dan zit er koelvloeistof in. In alle gevallen slecht nieuws. |
Auteur: | Retsmeeb [ 07 apr 2014 17:19 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Dank voor de reacties Heb de proef op de som genomen en het is benzine. het rare van het verhaal is dat de auto helemaal niets mankeerde voordat ik na een kortstondige stop ineens geen benzinetoevoer had vanwege de computer zoals beschreven. |
Auteur: | SanderBaas [ 07 apr 2014 20:37 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Ik zou toch eens Theo contacten met je verhaal. Misschien heeft hij nog wat tips om uit te sluiten wat het is. Ik heb bij mij zelf eens zonder MAF de motor aan gehad, en leek op symptomen die jij omschrijft, vandaar dat ik die verdenk. Misschien stom maar zit de stekker van de MAF wel aangesloten? |
Auteur: | IPF [ 07 apr 2014 22:02 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 928 S4 '88 verbrandingsprobleem? |
Mss ongerelateerd, maar dergelijke verschijnselen - beroerd starten, benzinewalm, golf brandstof de auto uit - heb ik eens gehad met m'n 911. Bleek een volledig 'opgevreten' brandstoffilter, waardoor brandstof uit het leidingsysteem via via door de afwateringsgaatjes naar buiten kwam, zwart verkleurd en stroperig door de teerachtige coating waarlangs het was gesiepeld. Waarom dat filter zo vergriept was weet ik niet, mogelijk door additieven of ethanol in de benzine? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |