| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Catt Bypass 964
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=41295
Pagina 1 van 2

Auteur:  Kappi2907 [ 08 apr 2014 11:55 ]
Berichttitel:  Catt Bypass 964

Iemand ervaring met een Cat Bypass voor de 964 in combinatie met een cup rohr?
Vermogen, geluid, kosten indicatie.

Thanks

Auteur:  rob964.c4 [ 08 apr 2014 13:33 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Ik heb het gehad geluids toename is minimaal maar ik had geen cup uitlaat
Vermogen verbetering denk het niet maar nooit gemeten
Vind als die +10 voor een luchtfilter
+ nog wat voor dat en nog wat anders
Zou bijna denken dat porsche het niet snapt
Als het zo makkelijk kan

Mijn kat was rot dus daarom vervangen

Auteur:  Olaf [ 08 apr 2014 15:14 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Alleen voor bouwjaar 1993 kom je daar mee door de APK.

Heb zelf bij m'n 964tjes de originele kat "gewoon" leeg gemaakt - prima te doen in samenstelling met een cup rohr.

Auteur:  Cloaca [ 08 apr 2014 15:44 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Volgens mij is dat 1996 Olaf....
Is meteen ook gekoppeld aan een maximale CO van 3.5%....

Auteur:  Kappi2907 [ 08 apr 2014 16:15 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Iemand op het forum die zo'n kat kan demonteren-leeghalen-monteren tegen een mooie prijs?
Ook een mooi moment om de Lambdasonde te vervangen.

Auteur:  Olaf [ 08 apr 2014 16:36 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Cloaca schreef:
Volgens mij is dat 1996 Olaf....
Is meteen ook gekoppeld aan een maximale CO van 3.5%....


Probeer het maar ...

4 gas meting

Auteur:  Cloaca [ 08 apr 2014 16:58 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Toevallig vandaag gedaan... :wink:
De 4 gastest is volgens mij ook pas vanaf 01-01-96 verplicht...

Auteur:  MR.GUZZI. [ 08 apr 2014 19:26 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Olaf heeft gelijk hoor, de 4 gastest is verplicht na 31-12-1992. :salut:

Auteur:  PaulusdB [ 08 apr 2014 21:35 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Staat ook op het kentekenbewijs, als je auto daaraan moet voldoen, toch?
Iets van U93.

Auteur:  Cloaca [ 08 apr 2014 21:39 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Waar het mij om gaat is de gemeten waarden tijdens zo`n test zonder het hebben van kat...

Auteur:  anton964 [ 08 apr 2014 23:20 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

is deze 964 dan van 93?

gr anton964

Auteur:  Cloaca [ 09 apr 2014 8:45 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

'89 model en '92 motor... :salut:

Auteur:  Olaf [ 09 apr 2014 11:19 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Daar doen ze alleen een CO2 meting op ...

En die is altijd te foppen ;)

Auteur:  Henk [ 09 apr 2014 11:23 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Nog even ter verduidelijking



K6 - schoon met katalysator, al dan niet geregeld.
K9 - schoon met ongeregelde katalysator.
U9 - schoon met lambdasonde (geregekde katalysator).
E2 - schoon met lambdasonde (geregelde katalysator)

APK regelgeving:

Van personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking welke overeenkomstig het twaalfde lid moeten zijn voorzien van een emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, met inbegrip van personenauto's die worden gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas, dient het emissiebestrijdingssysteem goed te werken. De goede werking ervan wordt beoordeeld aan de hand van het gehalte koolmonoxide van de uitlaatgassen, alsmede aan de hand van de op grond van de samenstelling van de uitlaatgassen berekende lucht-brandstofverhouding (lambdawaarde). Deze beoordeling vindt plaats op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze.

Bij benzine motoren wordt de uitstoot van CO2 gemeten en de zogenaamde 4-gas-test. Tijdens deze test wordt de meting verricht met stationair draaiende motor en bij een verhoogt toerental. Bij de APK keuring wordt gekeken naar de verhouding tussen verschillende uitlaatgassen. Deze wordt uitgedrukt in de Lambda-waarde en moet tussen de 0,97 en 1,03 zijn.

Viergasmeting

De uitlaatgassen van een motor zijn een belangrijke informatiebron.
Ze geven niet alleen duidelijkheid over het verbrandingsproces, maar ook over de werking van katalysator, lambdasonde en het regelsysteem.

De huidige APK-eisen spreken over het maximaal toelaatbaar CO-gehalte in het uitlaatgas (gemeten achter de katalysator) en over de lambda-waarde.
Om de lambdawaarde te kunnen meten moeten meerdere uitlaatgascomponenten gemeten worden. Daarom is een 4-gastester verplicht.

De viergastester meet de volgende uitlaatgascomponenten:

Maximale waarde;

KOOLMONOXIDE (CO) zonder katalysator 0,5 - 2 met katalysator 0,00 - 0,5 (%vol)

KOOLDIOXIDE (CO2) zonder katalysator 13 - 14,5 met katalysator 14,5 -16 (%vol)

KOOLWATERSTOFFEN zonder katalysator 50 - 400 met katalysator 0 - 30 (ppm)

(HC) ZUURSTOF (O2) zonder katalysator 0,2 - 1,5 - met katalysator 0,00 - 0,5 (%vol)

Labda zonder katalysator 0,90 - 1,05 - met katalysator 0,97 - 1,03

Verder is de viergastester in staat via een gecompliceerde formule uit bovenstaande vier emissies de lambdawaarde te berekenen

Auteur:  Cloaca [ 09 apr 2014 11:48 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Henk, hoe kom je aan die informatie?

Auteur:  Henk [ 09 apr 2014 11:53 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Onjuistheden gevonden?
In dat geval verbeter ik het graag in deze opsomming!

Auteur:  Cloaca [ 09 apr 2014 11:59 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Tussen 31-12-92 en 31-12-95 hoeft er geen katalysator of lambda sonde op te zitten....
Maar als het erop zit moet het goed werken...
Vanaf 01-01-96 MOET het erop zitten...

Van de week net een hele discussie gehad met 3 APK keurmeesters om mijn auto uit 1993 door de keuring te krijgen met een CO van 2% terwijl ik geen katalysator heb of lambda sonde....

Auteur:  Elferhenkie2 [ 09 apr 2014 11:59 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Cloaca schreef:
Tussen 31-12-92 en 31-12-95 hoeft er geen katalysator of lambda sonde op te zitten....
Maar als het erop zit moet het goed werken...
Vanaf 01-01-96 moet het erop zitten...


Klopt :thumleft:


De nieuwste versie van de juiste bron:
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 1-2014.pdf

:salut:

Auteur:  Henk [ 09 apr 2014 12:07 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Cloaca schreef:
Tussen 31-12-92 en 31-12-95 hoeft er geen katalysator of lambda sonde op te zitten....
Maar als het erop zit moet het goed werken...
Vanaf 01-01-96 moet het erop zitten...


Eens, tenzij er U9 of E2 op het kentekenbewijs staat vermeld.

Auteur:  Elferhenkie2 [ 09 apr 2014 12:34 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Cloaca schreef:
Maar als het erop zit moet het goed werken...
Citaat:




Henk schreef:
Eens, tenzij er U9 of E2 op het kentekenbewijs staat vermeld.


Haha, dat schrijft Cloaca in wezen zelf ook al :wink:

Auteur:  Henk [ 09 apr 2014 12:47 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Ben het niet helemaal met je eens. Wanneer het er oorspronkelijk op heeft gezeten...
Dit maakt net vaak het verschil.

Auteur:  Elferhenkie2 [ 09 apr 2014 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Hoe bedoel je? Als een auto tussen 92 en 96 een kat heeft staat dat ook op kenteken...

En als er een kat onder zit heeft die er oorspronkelijk toch ook onder gezeten? Niemand bouwt een kat op z'n auto waar dat niet nodig is lijkt mij :wink:

Auteur:  Henk [ 09 apr 2014 13:48 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Je denkt verkeerd om.

Wanneer er een onder heeft gezeten (en later is verwijderd) dan zit hij er dus niet onder maar staat nog wel steeds op het kenteken vermeld.

Auteur:  Elferhenkie2 [ 09 apr 2014 16:13 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Haha :oops: Je hebt gelijk, Cloaca had moeten schrijven: Maar als het erop hoort te zitten moet het goed werken....

MIJN FOUT :oops:

Auteur:  Cloaca [ 09 apr 2014 17:01 ]
Berichttitel:  Re: Catt Bypass 964

Nee hoor, er kan van alles op het kenteken staan....
Maar katalysator of sonde was voor 01-01-96 niet verplicht....
Zit het erop moet het goed werken...

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/