| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Lekken 964
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=41348
Pagina 1 van 1

Auteur:  porsche964 [ 14 apr 2014 8:40 ]
Berichttitel:  Lekken 964

Heb even gezocht kom verschillende draadjes tegen over lekkage 964. De mijne heeft er ook last van, niet in hele ernstige mate, maar ben toch wel benieuwd wie hem recent een keer heeft laten inpakken. Mijne heeft 128k gelopen.

Dus wie heeft er goede ervaring bij welke specialist en wat waren de kosten? Als je dat niet in openbaar kenbaar wilt maken, een PB mag ook.

Dank alvast voor de reacties

Gr
Marcel.

Auteur:  Reesmees [ 14 apr 2014 9:06 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

je hebt PB

Auteur:  Pw250 [ 14 apr 2014 10:21 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Doe mij dan ook maar een "pb" ;)
(Dan kan ik er eens over nadenken! 1 druppel na elke rit is naar mijn idee nog niet heel erg noodzakelijk namelijk)

Gr. Paul

Auteur:  bully [ 14 apr 2014 12:39 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Pw250 schreef:
(Dan kan ik er eens over nadenken! 1 druppel na elke rit is naar mijn idee nog niet heel erg noodzakelijk namelijk)

Als het bij dat druppeltje blijft zou ik er niets aan doen.

Auteur:  Jan A. (997 4S) [ 14 apr 2014 12:56 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Je weet echter niet hoeveel druppels je onderweg verliest :D

Auteur:  molen934 [ 14 apr 2014 13:14 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Tena man :idea:

Auteur:  Pw250 [ 14 apr 2014 13:14 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Vandaar ook de twijfel. Oliepeil blijft gewoon "constant" dus ja, is het de moeite..... :popcorn:

Auteur:  Reesmees [ 14 apr 2014 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Zolang oliepeil redelijk blijft en je nog niet uitglijdt over de olieplassen op je oprit/ garagevloer zou ik lekker blijven :drive:

Auteur:  Pw250 [ 14 apr 2014 13:25 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Nee duidelijk verhaal, maar 1 druppel... blijft toch elke keer iets in of op de bodemplaat achter en zorgt voor (Op een lakzwarte) heel irritante "spettertjes" op de motorkap die "terugwaaien".... en aangezien ik hem elke week poets en hem schoon wil houden...

Auteur:  horn [ 14 apr 2014 13:33 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

dan zou ik niet aarzelen en voor 12K mijn motor laten reviseren. Doe gelijk de koppeling als hij toch open ligt :cheesy:

Auteur:  Reesmees [ 14 apr 2014 14:42 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Als je de beschermplaat onder je motor weglaat dan waait het vanzelf weg (en op de motorkap van je achterligger :mrgreen: ) en blijft je eigen auto schoon.

Auteur:  Pw250 [ 14 apr 2014 14:48 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

horn schreef:
dan zou ik niet aarzelen en voor 12K mijn motor laten reviseren. Doe gelijk de koppeling als hij toch open ligt :cheesy:



Duidelijk Horn ;)
(Ben te pietluttig dus neem ik aan?! :lol: )

Auteur:  wolf [ 14 apr 2014 15:26 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

964. nadruppelende soa-bak.

Auteur:  porsche964 [ 14 apr 2014 15:32 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Pw250 schreef:
Nee duidelijk verhaal, maar 1 druppel... blijft toch elke keer iets in of op de bodemplaat achter en zorgt voor (Op een lakzwarte) heel irritante "spettertjes" op de motorkap die "terugwaaien".... en aangezien ik hem elke week poets en hem schoon wil houden...



Aha daar komen dus die kleine spetters vandaan, heb ik ook, is soort beschermende wax ;-)

Auteur:  porschenot [ 14 apr 2014 15:33 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Luchtkoelers :mrgreen:


:popcorn:


zoals al eerder vermeld,een druppeltje kan geen kwaad

Auteur:  horn [ 14 apr 2014 15:35 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Pw250 schreef:
(Ben te pietluttig dus neem ik aan?! :lol: )

nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...

Auteur:  Ewout [ 14 apr 2014 16:37 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

wolf schreef:
964. nadruppelende soa-bak.


Waar het hart vol van is....

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 14 apr 2014 17:39 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

horn schreef:
Pw250 schreef:
(Ben te pietluttig dus neem ik aan?! :lol: )

nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...

Of een 993 kopen.

Auteur:  Pw250 [ 14 apr 2014 17:47 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Die kunnen ook druppelen :popcorn:

Auteur:  Pw250 [ 14 apr 2014 17:48 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

horn schreef:
Pw250 schreef:
(Ben te pietluttig dus neem ik aan?! :lol: )

nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...


Poets mn motorkapje dan wel een keertje extra denk ik ;)

Auteur:  Jaco [ 15 apr 2014 19:42 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

horn schreef:
Pw250 schreef:
(Ben te pietluttig dus neem ik aan?! :lol: )

nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...


Euh..... one time at bank camp, reed ik achter iemand....:mrgreen: 8)

Auteur:  horn [ 15 apr 2014 20:15 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Ja, klopt. Tijdens de Honk your Horn rit. Kreeg jij al mijn olie over je voorraam... :oops:

Auteur:  rob964.c4 [ 15 apr 2014 20:32 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

Ik heb een hekel aan poetsen en zou dus er toch onder kruipen en de bodem plaat loshalen
Om te zien waar het vandaan komt.

Sommige plekken kan je gewoon oplossen zonder 12 k uittegeven.

Olienretour pijpjes
Olie leiding onder het blok
Kleppen deksel pakkingen

Is het zoiets dan hoef je daarna ook niet te poetsen en je hebt kans dat het ineens erger word

Zijn het de cilinders die zweten dan maar ff wachten tot erger is.
Ik vind alleen als het opwaait al best erg

Auteur:  Jaco [ 15 apr 2014 20:52 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

horn schreef:
Ja, klopt. Tijdens de Honk your Horn rit. Kreeg jij al mijn olie over je voorraam... :oops:


Ging ook wel errug hard toen :mrgreen: Maare, de eerste 964 die nergens lekt of zweet , moet nog geboren worden.......

Auteur:  Dick [ 15 apr 2014 21:35 ]
Berichttitel:  Re: Lekken 964

En niet te vergeten :

De beide "tunnels" / "behuizing" waar de distributiekettingen doorheen lopen...
Oh ja, en de zwarte kapjes waar de kettingspanners onder zitten lekken ook vaak...

Last but not least : de carters zelf doordat de rubberen ringetjes die om de carterbouten en tapeinden zitten, hard zijn geworden en niet meer afdichten.

Succes,

Dick

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/