| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Start perikelen, nog een variant ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=4135 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | DJ [ 30 apr 2005 13:22 ] |
Berichttitel: | Start perikelen, nog een variant ? |
Hoi allemaal, Sinds kort ben ook ik bevangen door het Porsche-virus en eigenaar van een 911 SC Targa uit '82. Auto rijdt prima, geen enkel probleem, tot afgelopen zondag. Nadat hij een uurtje of 3 met de volle zon op de motorkap geparkeerd had gestaan en ik wilde starten, lukte dat niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, met steeds +/- 1.5 minuut tussenpause. Startmotor draaide prima, en af en toe hoorde ik een 'plof' alsof er ontbranding was in één of twee cilinders. Pas na een kwartiertje sloeg de motor aan waarna hij verder probleemloos liep. Later die dag had ik nogmaals hetzelfde probleem, nu duurde het echter en minuut of 8 voor ik hem aan de praat had. Het lijkt te komen door een motor die van buiten warm is maar van binnen niet, kan dat of is dit schijn ? Grts, DJ |
Auteur: | Lou [ 30 apr 2005 13:45 ] |
Berichttitel: | |
Injectoren na laten kijken. |
Auteur: | Henk [ 30 apr 2005 13:54 ] |
Berichttitel: | |
Je zou hier hier hier hier of hier eens kunnen kijken, wellicht staat de oplossing er tussen! |
Auteur: | michael [ 30 apr 2005 14:58 ] |
Berichttitel: | |
Zekering van de benzinepomp checken. Relais checken. |
Auteur: | Dick [ 02 mei 2005 9:12 ] |
Berichttitel: | |
Een SC ? Vaak een vergeten probleempje (maar ik zeg niet dat dit het moet zijn..): Restdrukventiel op de brandstofpomp. Brandstof "loopt" terug naar de brandstoftank en bij het starten moet de hele boel eerst volgepompt worden alvorens de motor wil aanslaan. Of een van de andere zaken die genoemd worden. Injectors reinigen etc. is vaak niet de oorzaak van beschreven euvel. Succes, dick |
Auteur: | MichM3 [ 02 mei 2005 10:44 ] |
Berichttitel: | |
inderdaad...ik denk dat dat restdrukventiel wel eens best zou kunnen...bij lekkende injectoren zou het me verwonderen dat ze plots alle 6 tegelijk gaan lekken...immers, wanneer er 3 injectoren zouden lekken zou de motor nog steeds op de 3 andere cilinders moeten kunnen starten...of niet soms? |
Auteur: | 911-lover [ 02 mei 2005 12:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daar zat ik ook aan te denken. Typische ziekte zeker alser weinig mee gereden wordt. Het dubbelklik relais Zit bij de 3.0 vooraan in je zekeringskast (een grote ronde relais) |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |