Auteur |
Bericht |
Machiel
Porsche Boxster 3,2S BJ 2000
|
Wat is eigenlijk degellijker tiptronik of met versnellingen
Hallo allen ben grote fan van de Boxster, en sta op het punt om er een aan te schaffen Nu is mijn vraag wat is degelijker tiptronik of schakelbak Het gaat om bouwjaar 2000 met een km stand van 147000 voor met een versnellingsbak En de tiptronik 78000
Wie kan me helpen met beslissen Het gaat om een 3,2L Alvast bedankt
Machiel
|
27 mei 2014 22:43 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Wat is eigenlijk degellijker tiptronik of met versnellin
Dat is niet zo één, twee, drie te bepalen. In de door jou genoemde auto's heeft degene met Tiptronic aanzienlijk minder km's, wat een voordeel is. De tiptronic staat wel als degelijk bekend en is in feite een mercedes automaat.
Bij handschakeling kan je versleten koppelingsplaten hebben, wat geld kost of een versleten drukgroep. Dat heb je bij de tiptronic niet en die kent ook weinig problemen. Maar indien deze gereviseerd moet worden, ben je veel geld kwijt.
Belangrijker is eigenlijk, welke vind je fijner rijden?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 mei 2014 23:00 |
|
|
Machiel
|
Hoi bedankt voor uw reactie, ik wis niet dat de automaat van Mercedes kwam, leuk om te weten. Ik ga donderdag en zaterdag rijden en geniet nu al van de voor pret. wat zou evt. bij verkoop de meeste voorkeur hebben bij de Porsche liefhebbers automaat of schakel.
|
28 mei 2014 7:24 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik heb zelden over problemen gehoord met de tiptronic van Porsche. Denk belangrijker voor je.... ga er in rijden en bepaal wat het beste bij je past. Er zijn voor beide veel voorstanders, voor tiptronic ook veel "tegenstanders", rijd zelf al jaren tiptronic naar alle tevredenheid, maar ben dan ook geen hardcore circuit scheurijzer....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
28 mei 2014 7:39 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Ik weet er nog een met handbak en nieuwe koppeling
|
28 mei 2014 7:40 |
|
|
Eric H
Technical Property ManagerBMW 540 Sedan
|
Beiden zijn kwalitatief goed. Voor mij gaat het er om of ik zelf handmatig wil schakelen of alleen het gaspedaal bedienen? Ga in beide rijden en laat je gevoel spreken......
_________________________________________ Nu BMW 540 Sedan op Lpg. Aan het oriënteren op een 996.
|
28 mei 2014 8:04 |
|
|
arjan
|
een lage kilometerstand zal bij verkoop meer doorslaggevend zijn dan hand of tip, zeker bij de latere modellen
|
28 mei 2014 15:26 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
ik kan net als andere forummers alleen maar als advies geven; rij met allebei en kijk wat je bevalt. Uit ervaring weet ik dat het een énorm verschil maakt handbak versus TT. TT is heerlijk "cruisen", handbak ...tjsa ervaar het zelf maar 't is maar net wat je het beste bevalt en dat is persoonlijk!
|
28 mei 2014 15:34 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
+1, ervaar het zelf...
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
28 mei 2014 16:39 |
|
|
Machiel
|
Ja dankje
morgen ga ik de eerste rit maken met die van 147000 km met versnellingsbak en ben zeer benieuwd. ( en spannend )
wat zijn eigenlijk de zwakke plekken van de boxster van bj2000 die van morgen is van 2000 vandaar.
gr Machiel.
|
28 mei 2014 19:44 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
ik heb TT gekozen omdat ik met mijn lange(re) benen het niet echt makkelijk vond om te koppelen. TT bevalt zeer goed. superrelaxed en ook sportief mogelijk wanneer nodig
|
28 mei 2014 20:17 |
|
|
Machiel
|
Vandaag een proefrit gemaakt helemaal tof , niets op aan te merken had wel een klein deukje in rechter dorpel maar wat ik er aan kon zien en voelen een nette auto erg verleidelijk op naar de volgende proefrit. gr machiel.
|
29 mei 2014 22:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Koop met je hoofd, niet met je hart. Je eerste porsche is altijd fantastisch, ook als de olie er met bakken uitgutst (been there done that got the bills to prove it ) Boxster 2000, zullen beiden na aanschaf door jou ongeveer gelijk afschrijven. Kies dus gewoon wat jij het liefste hebt. Lage km stand is mooi, betaal je in de regel ook voor. 147k is geen hoge stand. Risico op motorschade is er altijd, je koopt een gebruikte auto waar je niet het hele verleden van kent. Een goede aankoopkeuring (vóórdat je besloten hebt!!!!!) wil nog wel eens licht in de duisternis geven. Succes en geniet van je zoektocht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 mei 2014 7:06 |
|
|
Nynkeeeee
Ljouwert
|
Zo'n 7 weken terug een Boxster 3.2 S uit 2000 handbak gekocht; geen moment spijt van gehad. Mij is afgeraden om een TT te kopen, door een oude bekende van me die mijn rijstijl (te goed? ) kent en die bij een p dealer werkt. Puur op zijn advies afgegaan en ook heel gericht daardoor gaan zoeken. Natuurlijk akk laten doen bij een p dealer en de bekende puntjes kwamen naar voren, is in de loop van de tijd te verhelpen. Wat Horn ook zegt: koop met je verstand, niet met je hart. Daarom mijn man gestuurd en laten handelen. Gelukkig kwam hij ermee thuis. Succes en we hopen snel je foto's van je aanwinst te mogen zien hier.
_________________________________________ Keep it cool & drive Porsche
|
30 mei 2014 9:42 |
|
|
Machiel
|
Dat klinkt goed, mijn voorkeur gaat ook naar een schakelbak nu, ik heb het idee ook dat ik meer belevenis heb met een bak. maar ik moet ook toegeven dat het moeilijk is om dit geheel met je hoofd te doen. ik vind dit erg leuk om dit te delen met jullie en foto komt er zeker! maar wel heerlijk die voor pret. wat me wel opviel is dat ze best wel zwaar sturen, heb er al twee bekeken en gereden. ( ben nu een golf gti gewend. ) is dit normaal gr machiel.
|
30 mei 2014 23:07 |
|
|
erwin996
M140i
|
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Is de tiptronic niet gewoon een ZF-bak? ZF de automatenfabrikant die ook aan Audi en BMW levert.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
31 mei 2014 0:49 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Klopt.... is inderdaad een ZF bak en niet specifiek voor Mercedes ontwikkelt o.i.d. De eerste Tiptronic bak (op de 964) kwam ook gewoon van ZF.
Als je een Tiptronic tijdig en op de juiste ( ! ) manier ververst en de zeef/filter ook niet vergeet, gaan ze heeeeellll lang mee...
|
31 mei 2014 8:49 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Dat dacht ik dus ook. Volgens wikipedia; Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
31 mei 2014 8:53 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Maar dit is een 5 versnellingen tiptronic bak, volgens mij ook van Mercedes. Schijnt ook een Mercedes logo te staan op de 'tranny'.
Of heeft ZF deze weer voor Mercedes gemaakt?
|
31 mei 2014 11:08 |
|
|
Diedwillemsen
FinancialLondon
|
Tiptronic is voor mij nr.1 maar ik ben misschien te lui..
Denk niet dat er een onderscheid in degelijkheid te maken is, alles staat of valt met het onderhoud en gebruik natuurlijk.
_________________________________________ - Porsche liefhebber in hart en nieren -
|
01 jun 2014 13:07 |
|
|