Auteur |
Bericht |
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
Mijn 928s4 laten reviseren.
Afgelopen tijd is mijn 928 s4 motor gereviseerd! Dit omdat het oude blok onherstelbaar beschadigd was door het bekende flexplaat probleem...
Vorige week vrijdag opgehaald bij P&P en gelijk een mooie rit van 450 kilometer gemaakt om de boel lekker In te rijden. Voorzichtig aan eerst, maar na bijna 1000 kilometer in inmiddels voel ik dat alles soepeler gaat draaien.
Gister hield alleen opeens de aanjager er opeens mee uit! Na mn vakantie eens kijken wat dit zijn kan, iemand een idee?
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
25 jul 2014 0:22 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Misschien een kapotte zekering of een los kabeltje? Wel fijn dat de motor nu lekker loopt! En dan direct een rit van 450km....ben je heel Nederland door gereden?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
25 jul 2014 7:09 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Alleen de rit van Roggel naar Uithuizen is al meer dan 300 KM
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
25 jul 2014 8:36 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Heb je Peter al gebeld?, ik ben er morgen anders wil ik ook wel navragen?
Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
25 jul 2014 14:05 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
hallo Johan,
heb je de originele klem op de flexplaat laten zitten of de verbeterde , die het probleem definitief voorkomt, gemonteerd? Peter kan die via Theo zeker leveren. Als je de originele hebt laten zitten dan zal je de inbusschroef van de klem regelmatig los moeten draaien zodat de spanning van de plaat af gaat. Zo niet dan loopt hij vroeg of laat weer kapot.
Groet Bert
|
26 jul 2014 10:23 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Euvel al gevonden/verholpen? Zekeringen gecheckt?
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
26 jul 2014 20:33 |
|
|
jtdijksterhuis
Uithuizen
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Ik heb op advies van Peter de originele laten zitten, deze gewoon bij elke beurt laten ontspannen.
Nee, ben eerst op vakantie gegaan, verder nog geen onderzoek werk gedaan naar de aanjager!
Gr. Jan
_________________________________________ 944 Turbo, full options, 250 pk versie WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951 En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991 En een Porsche 944 S2 cabriolet.
|
27 jul 2014 10:33 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Waarom moest je de zekeringen laten zitten? En wat bedoel je met onstpannen?!?!? Of gaat het over de flexplaat?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
27 jul 2014 11:44 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
Hallo Jan , dat vind ik niet zo heel slim. Tussen wee beurten door kan het ook al misgaan. Ik heb een blok hier gehad dat bij Peter in onderhoud was en na 12k kapot liep. De originele is gewoon een fabrieksfout. De goede klem is bij Peter leverbaar en komt van Theo Jenniskens. Groet Bert
|
28 jul 2014 10:55 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Mijn 928s4 laten reviseren.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
28 jul 2014 13:28 |
|
|