| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

motor 928 s4 weer tot leven wekken
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=42287
Pagina 1 van 2

Auteur:  Casss [ 03 aug 2014 21:03 ]
Berichttitel:  motor 928 s4 weer tot leven wekken

In een poging mijn 928 aan de praat te krijgen is me het volgende opgevallen:

De facts:
5.0l 928 s4 1988
auto heeft lang stilgestaan en loopt nu niet.
op startpilot spray schijnt hij wel te lopen

Als ik start, dan springt de toerenteller snel naar 3000 toeren, en zakt daarna gelijk weer naar 0.
Start ik opnieuw, dan volgt hetzelfde ritueel.
De auto slaat niet aan en krijgt, zoals het er nu naar uitziet geen brandstof.

Kan er een verband tussen beide zaken zitten?
Welke sensor geeft het signaal voor de toerenteller?
Geeft diezelfde sensor ook input voor de brandstofpomp?

Auteur:  bully [ 03 aug 2014 21:11 ]
Berichttitel:  Re: vreemd signaal toerenteller, motor loopt niet.

Denk dat de toerenteller die uitslaat een massaprobleem is.

Auteur:  Cloaca [ 03 aug 2014 21:13 ]
Berichttitel:  Re: vreemd signaal toerenteller, motor loopt niet.

Zou me eerst focussen op het brandstof probleem...
Zie dat eerst op te lossen....
Pomp loopt? zekeringen allemaal goed? geen corrosie op elektrische delen? Goeie brandstof erin? nieuw filter?

Auteur:  Casss [ 03 aug 2014 21:53 ]
Berichttitel:  Re: vreemd signaal toerenteller, motor loopt niet.

er zit inderdaad verse brandstof in.
Ik ben nog niet aan het doormeten geslagen, maar ik wilde graag als eerste verifieren of de twee zaken verband hebben met elkaar.

Auteur:  Casss [ 05 aug 2014 21:33 ]
Berichttitel:  Re: vreemd signaal toerenteller, motor loopt niet.

Vandaag weer even bezig geweest. Ik heb het pomprelais overbrugd om te horen of hij loopt.
Is het overduidelijk als de pomp loopt, of is hij fluisterstil?
Ik hoor wel een geluidje als de auto op contact staat en ik verbind de polen 30 en 87, maar dat is alleen op het moment dat ik het contact tot stand breng. Daarna hoor ik geen pomp zoemen of iets dergelijks.

vragen:
1: hoe luid is zo'n brandstofpomp als hij loopt?
2: welke types hebben 2 pompen (1 uitwendig en 1 in tank) en welke types hebben 1 pomp? (1 uitwendig)
3. Er zitten niet zo veel 928 eigenaren hier lijkt het; in het projecten gedeelte kom ik er maar weinig tegen. klopt dat?

Auteur:  Neppert [ 05 aug 2014 22:22 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

1: Die hoor je wel....zeker niet fluister stil
2: Geen idee.
3: Voornamelijk 911 rijders volgens mij....weinig techneuten sowieso (of ze houden zich allemaal stil :| )

Auteur:  RGJC4 [ 05 aug 2014 22:55 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Ik heb bij mijn 944 ook last gehad van vreemd gedrag van mijn toerenteller, na het vervangen van de koppeling. Toerenteller sloeg toen helemaal niet uit, motor sloeg ook niet aan, daar de toerenteller niks deed maar eens gekeken naar de sensor (drehzahlgeber) welke in het koppelingshuis zit-> deze vervangen en de toerenteller deed het weer en de motor startte ook weer :D

Auteur:  Remmel [ 06 aug 2014 8:56 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

De brandstofpomp zit bij de 928-S4 IN de tank, en deze hoor je duidelijk lopen als je het contact aan zet.
Vermoedelijk is je injectiecomputer niet in orde, deze regelt alles mbt aanvoer/injectie benzine.
Tip: ga naar de specialist en wissel deze met een goed werkend exemplaar, dan weet je of dit de boosdoener is.
Even wisselen is een karweitje van enkele minuten.

Na 25jr verliezen computers nu eenmaal enkele bits en bytes..., is wel te herstellen hoor, nieuwe print erin, software erop klaar.

Auteur:  Bert928 [ 07 aug 2014 10:37 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

De S4 heeft ook nog een brandstofpomp bij het brandstoffilter zitten. Vóór de achterbumper zit een deksel en daaronder zit hij. Je kunt de brandstofdruk vóór aan het blok makkelijk meten, even een leiding los schroeven en dan auto op contact en meten. Als je computer of je LMM kapot is dan kun je die bij Theo laten reviseren.

Groet Bert

Auteur:  Renntech [ 07 aug 2014 11:52 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Ik denk dat RGJC4 in de goede richting denkt.
ik zou de BDP sensor eens doormeten, deze geeft de computer signaal om de injectoren en de ontsteking aan te sturen.
Hij moet een weerstand hebben van ongeveer 1K ohm.

Succes.

Mvg Joost

Auteur:  SanderBaas [ 09 aug 2014 22:54 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Niet alle 928 uitvoeringen hebben 2 pompen. Volgens mij alleen als ze voor warme gebieden waren bestemd. Dus als hij orgi nl of Duits is heeft hij 1 uitwendig. Je hoort m altijd wel een beetje.
Kijk ook eens op de website van Theo (http://jenniskens.livedsl.nl) hier staat ook info over niet starten.
Waar woon je? Btw. Ik heb ook een 928 S4 en woon in Eindhoven. Mits in de buurt kan ik altijd wel eens mee kijken.

Gr Sander

Auteur:  Neppert [ 09 aug 2014 23:14 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Mits in de buurt?!?!....
Mooi stukje rijden is dan toch een leuke bijkomstigheid?
:drive:

Auteur:  horn [ 10 aug 2014 6:45 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Je hulp aanbieden en daar dan ook nog half NL voor doorkruisen? :scratch: kan me wel voorstellen dat je daarvoor past. Vind gratis hulp aanbieden al een mooi gebaar.

Auteur:  Casss [ 10 aug 2014 12:23 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

bedankt voor alle reacties.
Aangaande 1 of 2 pompen, de autos die zijn geleverd voor warmere klimaten hebben standaard 2 pompen. Mijn auto is origineel in duitsland geleverd, en heeft 1 pomp. Ik heb het brandstofpomp relais overbrugd, om te kijken of de pomp uberhaupt loopt. Dat was niet het geval. Daarna heb ik de pomp gedemonteerd, nogmaals getest. Helaas zit hij echt vast. Nieuwe bosch pomp is besteld en wordt als het goed is volgende week geleverd.

@Sander: Bedankt voor je aanbod, mocht ik er echt niet meer uit komen zou ik daar wellicht eens gebruik van kunnen maken.


Zodra ik de nieuwe pomp heb gemonteerd, hoop ik dat die vervolgens ook wordt bekrachtigd vanuit de EZK. Daarna fuel pressure regulator controleren, brandstofdruk controleren, injectoren controleren. Gelukkig hoef ik er niet per definitie al volgende week mee te rijden :)

Auteur:  993Aventuragrun [ 10 aug 2014 12:37 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Zo te lezen kun je jezelf prima redden :thumleft: prima volgorde om te troubleshooten :D

Auteur:  Casss [ 10 aug 2014 12:42 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

ja, ik denk dat ik een heel eind ga komen met een laptop en sites zoals deze en rennlist.
nu nog de tijd, en niet te vaak optellen hoeveel het kost :)

Auteur:  Neppert [ 12 aug 2014 8:44 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Neppert schreef:
Mits in de buurt?!?!....
Mooi stukje rijden is dan toch een leuke bijkomstigheid?
:drive:


horn schreef:
Je hulp aanbieden en daar dan ook nog half NL voor doorkruisen? :scratch: kan me wel voorstellen dat je daarvoor past. Vind gratis hulp aanbieden al een mooi gebaar.


Natuurlijk is het aanbieden een mooi gebaar. :thumleft:
Het lijkt mij juist gewoon een leuk uitje...ff met je Porsche rijden, middagje sleutelen, over auto's praten en weer lekker terug knallen.
Dat dan een beetje bezine kost (oke....bij een 928 misschien wat meer) neem je dan toch gewoon voor lief.
Kan me niet voorstellen dat je je Porsche alleen maar hebt om naar te kijken. :wink:

Auteur:  Dutchmagic [ 22 aug 2014 16:27 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Ik heb ook al een zoiets gezien bij een VW polo
Starten dan loopt de 2 tellen een dan gaat die weer uit
Er scheen een probleem te zijn met de chip ring om het contactslot.
Daardoor kon die de chip in de sleutel niet lezen en kickte de beveiliging in.

Ik hoop dat het je lukt met een nieuwe pomp.
Gave bak hoor die 928 maar zuipt mij net iets te veel.

Ik zoek eigelijk ook nog een sleutel/Porsche maatje in Twente ergens.

Auteur:  bully [ 22 aug 2014 16:41 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Kan je meteen leren dat een 928 geen chip-ring heeft :mrgreen:

Auteur:  Casss [ 22 aug 2014 22:47 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

En dat amersfoort niet in de buurt van Twente ligt :wink:
Maar zonder gekheid; bedankt voor het meedenken.

De nieuwe pomp en nieuw brandstoffilter heb ik er vorig weekend onder gezet. Toen ik alles wilde monteren zag ik dat er wat scheurtjes in de rubberen brandstofslang zaten. Die dus gelijk nieuw besteld en gister geleverd. Ik kan natuurlijk niet wachten om het dit weekend te monteren en met wat verse benzine en injectiereiniger te starten.

Ps:
Ook maar gelijk nieuwe flexibele stalen remleidingen besteld, nieuwe ruitenwissers en wat kleine onderdeeltjes.

Auteur:  Dutchmagic [ 23 aug 2014 10:35 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Weet je dat Frawi heel veel 928 onderdelen heeft?
Ook 2de hands?
Gewoon Frans ff bellen als je wat nodig bent.

Auteur:  Cloaca [ 23 aug 2014 13:56 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Casss schreef:
En dat amersfoort niet in de buurt van Twente ligt :wink:


We leven in Nederland... alles is in de buurt...

Auteur:  Pw250 [ 23 aug 2014 14:06 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Haha, +1 :lol:

Auteur:  Elferhenkie2 [ 23 aug 2014 19:13 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Cloaca schreef:
We leven in Nederland... alles is in de buurt...


Tenzij je alles op de fiets moet doen... :^:

Auteur:  Dutchmagic [ 24 aug 2014 10:16 ]
Berichttitel:  Re: motor 928 s4 weer tot leven wekken

Porsche forum toch?
geen fietsforum :mrgreen: :thumleft:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/