Re: motor check signaal 996
praktijk voorbeeld, afgelopen vrijdagochtend, vergelijkbaar probleem, bij aanzetten contact 1e check ging goed, na starten begon, motor management lampje te knipperen en daarna bleef deze branden, beetje zweten maar goed toch zo snel mogelijk laten uitlezen.
1e diagnose, linkerbank cilinder 1 tot 3 daar zou het in moeten zitten, motor zelf liep prima geen stotteren geen rook, blok lag rustig en het vermogen prima.
Afspraak gemaakt voor onderzoek en aanpakken probleem zelf was, ben ik in de veronderstelling dat je toch wat meer zou moeten kunnen uitlezen om dichter bij het probleem te komen, maar mijn P is inmiddels 15 jaar dus het zou beperkt kunnen zijn.
maandag gebeld, dat het volgende de oorzaak zou moeten zijn, bougies, echt aan vervanging toe, stap 2 aantal plastic bussen van de bobines afgebroken (ouderdom), tweetal bobines scheurtjes wat lekkage geeft, minimaal maar toch.
morgenochtend dinsdag, zullen de bobines 2 stuks en 3 tal plastic bussen en de bougies vervangen moeten worden, 99,9% zou het lampje weer uit moeten gaan, ik ben benieuwd.
morgen weet ik meer, zet ik het wel ff in deze post....
het mooie weer komt eraan van het weekend hoop dat ik zorgeloos kan rijden, in een ideale wereld.