| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegingen
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=44415
Pagina 1 van 2

Auteur:  P32again [ 26 apr 2015 9:25 ]
Berichttitel:  Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegingen

Inmiddels al weer bijna jaar geleden ontstond de noodzaak tot een reparatie. Nadat ik vorig jaar mijn voorwielophanging zelf had ververst (zou alleen turbo stuurstang plaatsen maar ik eindigde met nieuwe ophanging rubbers, poedercoaten, fusees) vroeg de specialist na het uitlijnen en uitwegen of ik nog wat wilde weten over mijn auto... Om een lang verhaal kort te maken hij klonk te rauw(roffel) hoger in de toeren en na wat meerdere opinie's links en rechts zelf kleppendeksel verwijderd en daar lag onderstaand draadeind. Afbeelding
Op dat moment denk je wat gaan we doen? Net het hele voorjaar bezig geweest met de ophanging en kunnen we weer niet rijden. Bovendien een grote financiële aderlating. Alles komt dan even langs, verkopen (zoveel rij ik er nou ook niet mee excuus), snel repareren, of houden en hoe dan verder. Verder had ik (194k km stand) nooit problemen met de motor, starten/lopen, nul olieverbruik etc. Nou ja het beste advies was om hem in de stalling te zetten en erover na te denken, ook gezien financiële impact. En na een winter op het porscheforum;-) toch voor een reparatie gegaan. En eigenlijk wist ik al, repareren wordt een revisie. Op diverse fora gekeken in hoeverre dit zelf te doen is (met name loshalen en afbouwen) en ik wilde ook graag leren hoe mijn auto in elkaar zit. En nul ervaring met motorblok. Aan de andere kant heb ik met de wielophanging ervaren hoe lang het kan duren op je oprit...en hoe je dat in je hoofd kan bezighouden. :wink: Na wat mailen kreeg ik een super voorstel om op sommige onderdelen (zoals motor eruit, inlaat verwijderen) mee te kunnen helpen maar de revisie bij specialist laat uitvoeren. En hier is het begin april mee begonnen. Omdat ik zelf ook veel lees op het forum neem ik jullie maar even mee in mijn avontuur, wat al even onderweg is dus haal snel ff in;-) Auto na bijna 9 maanden uit stalling gehaald, draai de sleutel om en vroemmmm in 1x lopen. Met fluwelen voet naar specialist gereden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Op de meest rechtse foto hierboven zien jullie het ontbrekende cilinder draadeinde. Je kan ook zien dat rechtsonder de cilinderkop zwarter is dan de rest doordat uitlaatgassen daarlangs ontsnappen. Het verwijderen van de inlaat ging nog eenvoudig, het verwijderen van de warmtewisselaars daarentegen is echt een mega klus. Zelfs als alle moeren los zijn met heel veel hitte komt ie niet zomaar los van het blok. Ook het loshalen van de bak met een vastzittende gaffelas (g50) was niet eenvoudig. Die Gaffel moet nog steeds losgehaald worden. Gelukkig was de koppelingsset nog goed.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Al in eerder stadium kunnen kiezen om koppen helemaal niet los te halen en er ongewijzigd op te zetten maar besloten om er wel los te halen omdat je niet weet hoe het eruit ziet. Maar goed ze zagen er nog goed uit en waren al eens eerder gereviseerd. Dan heb je nog optie om ze te schuren en terug te zetten of te laten reviseren (zo'n mooie gestraalde kop...) Een "waarschuwing" voor eenieder die zijn blok laat reviseren, je kan enorm gulzig worden met al die mooie spulletjes die je daar ziet staan. Er is altijd een keuze om de "don't fix if it ain't broken" strategie te volgen maar die is lastig vol te houden. Ik persoonlijk wil niet onnodig veel geld uitgeven maar ook geen verkeerde beslissing nemen waar je later spijt van hebt als je 2 jaar verder bent. Dus toen specialist van zijn revisiebedrijf vernam dat inlaatkleppen aantal honderste onder minimum waren en klepzittingen ook niet meer konden worden ingefreesd (in vorige revisie al te diep gefreesd) dan kan je nog steeds kiezen om het zo te laten maar als je toch eenmaal die kant bent opgegaan....Wat goed is om te doen om alle bedragen dan op te tellen en consequenties over het geheel te laten zien. Dan kan je beter je keuze bepalen. Alle bedragen (bijvoorbeeld een klepzitting of draadeind) vallen per stuk wel mee. Maar het gaat vaak x6 of x12, btw erbij...en hoppa de teller loopt ongemerkt hard op. Ik heb wel getwijfeld wat te doen maar nog niet echt spijt van de keuzes. En ik weet dat als de spulletjes straks glimmend aan het blok hangen er zeker geen spijt is maar je kan er ook een hoop andere dingen voor doen. Maar goed al die zaken zijn nu dus onderweg om heel mooi te worden (cilinders worden ook gehoond en zuigers voorzien van nieuwe zuigerveren). Drijfstanglagers worden ook vervangen. Omdat koppen al gereviseerd waren heeft specialist er eerst 1 losgehaald om te checken of ze al eens vervangen waren. Dat was niet het geval, zagen er wel nog redelijk goed uit, kan best nog een tijd mee maar meer een no-brainer om deze sowieso te vervangen.

Afbeelding Afbeelding
Waar ben ik zelf mee bezig. Met zo'n beetje alles wat schoon te maken en te poetsen is (kleppendeksel, fan-dynamo wordt gereviseerd-, de kap, aansluitrubbers, je kan het zo gek niet bedenken) de inlaat en de uitlaat. Ik zal van uitlaat nog wel foto maken. Ik heb mijn duim erop stuk gepoetst. Ook van de inlaat heb ik de klemmetjes, houdertjes, maar ook benzinerail (galerij geloof ik) etc eraf gehaald. Een fijn werkje voor in de open lucht want benzine komt er nog wel uit, doeken en een potje erbij nodig. Geen idee wat allemaal beschermt moet worden maar heb er maar ballonnetjes omheen gedaan :mrgreen: Alle klemmetjes ga ik geel laten passiveren/verzinken. In het schoonmaken en eraf halen gaat veel tijd zitten maar verwacht daardoor wel mooier resultaat. Zie je van buiten dat motor binnen ook vernieuwd is. Komende week haal ik de versnellingsbak op om deze ook schoon te poetsen. Zien er straks niets van maar ik weet het en nodig iedereen uit om op de straat te gaan liggen :mrgreen:
Zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen, vakantieperiode komt eraan maar daarna zal de opbouw met gereviseerde delen gaan beginnen. Mochten jullie nog (schoonmaak/poets) tips hebben dan hou ik me aanbevolen.

Auteur:  molen934 [ 26 apr 2015 10:08 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Een zeer goede investering naar mijn idee :thumleft:
Tja de auto is 28 jaar oud en heeft wat km's gereden en er komt een keer een tijd om dit aan te pakken.
Nu heb je geluk dat de prijzen fiks stijgen dus dat geld is niet weggegooid :salut:
Heb mijn 993 ook onder handen laten nemen, klepgeleiders zijn een zwak punt en heb ik bij al mijn luchtkoelers laten maken.
Waar is de 911 onder handen genomen :?: , mijn 993 heb ik bij Robert Visser laten doen, zeer tevreden.
Mijn vorige alle door of via Alpo maar deze sleuteld niet meer, de SC had ook zo'n gebroken tapeind.

Suc6

Auteur:  WillemB [ 26 apr 2015 10:09 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Mooi man :cheers: :thumleft: Goed te horen dat je al onze adviezen tijdens de afgelopen slalom toch hebt opgevolgd :mrgreen:

Je hebt mi ook de juiste specialist voor dit klusje uitgezocht, dus dat gaat allemaal goed komen.

Succes

Willem

Auteur:  Pw250 [ 26 apr 2015 10:25 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Bekende vloer op de foto's ;)
Komt iig goed daar.
Beetje zelfde verhaal en overwegingen net meegemaakt daar..... Succes met de keuze's :lol:
En geniet van je P straks weer!

Auteur:  Dial_888 [ 26 apr 2015 10:49 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Goed te lezen dat je weloverwegen goede keuzes hebt gemaakt. Als alles is gereviseerd en je de eerste meters maakt dan is het weer genieten.

Ik heb kennelijk de juiste keuze gemaakt om die ene uit Asten niet te kopen...... :mrgreen:

Ps. Ik heb met mijn 3.2 ook een probleempje.....kleine roestgat thv dorpel/wielkast rechtsvoor. Kortom, iedereen blijft aan de gang met oude meuk.

Auteur:  GWillemsen [ 26 apr 2015 15:47 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Aardig om je dilemma's en overwegingen te lezen. Ik denk dat je, ondanks de enige hoofdbrekens en hoge kosten, blij mag zijn dat je de gebroken kopbout op tijd hebt gevonden:)

Auteur:  P32again [ 26 apr 2015 18:13 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Ja Willem, je snapt wel dat ik hem na de revisie naar de stalling breng, afneem met een doekje en alleen op tapijt laat rijden. Ik ga ook op zoek naar een extra ragbak :wink:
Dial, volgens mij had je dat niet besloten maar was ik je voor :mrgreen:
Inderdaad goed dat geluid tijdig ontdekt is. Wel bijzonder dat 1 kopbout verder prima motor in de revisie trekt (zolang je de rest niet weet) Bezig met fan schoonmaken, wordt niet helemaal zoals ik het wil. Spuiten kan....weet je wat echt mooi is parelstralen en dan laten trommelen, beter nog fanhuis licht laten afdraaien en dan trommelen....katsjing ping ping..maar wel mooi :lol: Kan toch niet allemaal glimmende klemmetjes en boutjes hebben en de fan als korstig gezichtspunt erop.... :P

Auteur:  WillemB [ 26 apr 2015 18:20 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Ik heb vorig najaar de fan ook aangepakt, die lag er toen toch af voor een dynamolager. Ik heb hem toen voor 2 of 3 tientjes laten stralen in Soest en daarna zelf gespoten.

Afbeelding

Oeps :oops: zie nu aan de datum van de foto dat het alweer december 2013 was :roll:

Auteur:  P32again [ 01 mei 2015 22:04 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Vandaag voor het eerst iets ingebouwd in plaats van losgehaald of uitgebouwd :mrgreen: Geen dilemma gehad over de beruchte geluidsmat, de oude hing bij mij ook als een oud vel over de motor heen.
Van de lijm waarschijnlijk wel weer 1 jaar van mijn levensverwachting afgehaald;-) Ook nog ter plaatse kennis gemaakt met forumlid. Ik zie de ene na de andere mooie 964 met dito sound. Die 964 guys zijn wel fan van een paar velgen zeg, en hoe lager hoe mooier: vind ik ook maar die velgen zie je minder bij de 3.2's, hebben ze niet nodig.... :wink: Tevens is de dynamo gereviseerd en weer fris. Was nodig ook, 1 sleepring was dusdanig ingesleten dat ie bijna op/door was. Tevens nieuwe koolborstels en lagers erin. De fan laat ik na wat schuurwerk ook parelstralen (vooral oxidatie aan binnenkant kreeg ik bijna niet weggeschuurd) en daarna spuiten, waarschijnlijk gewoon in alu-kleur. De bak staat nu ook hier om schoon te maken naast al het andere spul. ik zal een voor en na foto maken tzt van de bak. Ga met hand schoonmaken. Klein stukje gedaan, lijkt eenvoudig schoon te maken en nog mooi te zijn onder alle vet/troep. Na de vakantie komen de echte motorspullen terug.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Auteur:  giulia [ 02 mei 2015 10:52 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Nice...was leuk

Ook goed om je 5 keer uit te hebben mogen zwaaien :mrgreen:

Auteur:  P32again [ 12 mei 2015 20:16 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

ik zei nog dat je rechtsom moest wegrijden ipv linksom;-)
Hier weer verder met schoonmaakwerk. De bak is zo gemaakt met alle randen dat ie schreeuwt om niet gepoetst te worden. Geen hogedruk gedaan, eerst ergste eraf gehaald (was helemaal dik zwart vettig) met doek en borstel. Daarna met karton eronder in de Dasty en dan met warm water afgespoten. (en paar keer herhaald, Dasty wil ik niet te lang laten zitten) Gaat redelijk goed, hoekjes blijft een gedoe.
Na schoonmaken een kleine beschadiging/scheurtje (lijkt op foto groter maar is maar 0,5 cm) ontdekt in de bak, zie foto. Wat denken jullie? Moet dit gemaakt worden en hoe dan? Laten TIG lassen oid?

Ook geprobeerd de Gaffel voorzichtig te verwijderen (met tips vanuit forumtopic "koppelingshuis gaat niet los" mbv bougiedop en draadeind) na nachtenlang in wd40 en steeds schoonmaken. Ik heb wel de geupdate Gaffel, draait wel soepel nu maar zijwaarts echt nul beweging. Wil de oren niet slopen dus niet teveel kracht en overlaten aan specialist. Spullen voor geel verzinken nog niet retour. Als terugkomt kan ik beginnen aan opnieuw in elkaar zetten van de inlaat (eeehhh waar zat dat boutje ook al weer;-))

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Auteur:  Jeroen914 [ 12 mei 2015 20:32 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

goed bezig!
:thumleft:

Auteur:  Neppert [ 12 mei 2015 22:02 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Ziet er allemaal strak uit......eer naar werk! :thumleft:
En dat Dasty is echt wonder spul, maar idd niet te lang laten zitten volgens mij....hoe het op rubbers en pakkingen reageert?!?!?

Auteur:  Dial_888 [ 12 mei 2015 22:21 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Netjes.....

Probeer dit:

http://ex.tunap.com/nl/bedrijfstakken/a ... /p103.html

Met de mijne valt ook tegen, demonteren van de oude olieleidingen, thermostaat......

Auteur:  P32again [ 30 mei 2015 7:02 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

De opbouw is onderweg! Gereviseerde spullen zijn weer mooi en netjes, bijna zonde om de drijfstangen erin te zetten :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Terwijl Erwin alle motordelen vastpakt heb ik me vooral bezig gehouden met moeren vervangen op het carter en de versnellingsbak en monteren van pakkingringetjes. Van moeren knapt het behoorlijk op plus in toekomst weer makkelijker los te halen...eehhhh...hopelijk is dat zo veel km's in de toekomst dat ik dat niet meer meemaak...

De fan is geparelstraald en gespoten en de band en is weer als nieuw na geel verzinken dus zal straks weer mooi staan. En okee dan een close up van de drijfstangen omdat ik ze zo mooi vind en je er nooit meer wat van ziet :D
Afbeelding Afbeelding
De inlaat heb ik in opbouw met de geel verzinkte slangenklemmen/boutjes/moertjes. Gelukkig heb ik er veel foto's van gemaakt. Dingen die zo logisch zijn bij het loshalen zijn bij het monteren toch even zoeken. Zat hier een gewone slangenklem of die andere, slangetje voorlangs of achterlangs. Als de inlaat af is zal ik de voor en na foto plaatsen.
De Gaffel van de bak die vastzat is inmiddels los geslepen, de lagers zaten echt goed vast in het huis en technische kennis en handigheid van specialist was hier echt nodig. Dial, daar kon ook jouw tip niet tegenop. Ik had reeds de geupdate versie maar de naaldlagertjes waren compleet verdwenen/weggeroest. Helaas geen foto van.

Wat me opvalt nu zo onderweg bij de revisie is dat alles zo secuur moet worden schoongemaakt, pakkingresten, olie, ontvetten, etc. Als ik dan die verhalen lees (ook op buitenlandse fora) over revisie bij wijze van in garage denk ik hoe doen ze dat? Hoe krijg je dat goed schoon....De eerste 10000km zal je er ws niets van merken maar als je dit niet goed doet sta je paar km's verder weer in je eigen garage om het opnieuw te doen. Nog los van alle tips en trics en expertise die je pas verkrijgt door veel blokken te doen en niet zonder die ervaring (snel en goed verder) kan. Verder ervaar ik ook dat je eerst alles maar beter kan loshalen-schoonmaken-en dan pas kijken/monteren ipv tussendoor steeds te kijken en beetje te vervangen/passen. Klinkt heel logisch maar ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk dat is...
Zelf heb ik nu minder last van dillema's :roll: als je eenmaal onderweg bent en ziet hoe mooi en vooral hoeveel beter het wordt. Je maatstaf leg je ook steeds hoger. Wat er eerst niet uitzag (bijv fan of bak) ziet er nu mooi uit. Als het mooi is zie je de onvolkomenheden weer beter van zaken er omheen (klemmetje, pitje) waardoor je denkt had ik dat ook niet moeten doen en het kan nog wel mooier. Budget is wel een ding dus op een gegeven moment is het geld gewoon echt op. Voordeel is dat keuzes maken ook makkelijker wordt. Vertrouwen in de specialist is wel belangrijk voor de gemoedsrust. Maakt dat je zelf niet twijfelt of het wel netjes en goed gaat of gaat lopen zoeken naar de 100 meningen op internet en dus heel veel tijd kost en soms nog niet weet waar je goed aan doet. Komende week moet de auto weer rijden...Enorm enorm veel zin in!! Uiteraard laat ik het eindresultaat zien :mrgreen:

Auteur:  Dial_888 [ 30 mei 2015 9:01 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Super te lezen dat het al opschiet en binnenkort rijden.

Ps. De mijne is gisterenavond laat nog gebracht en staat inmiddels in mijn garage. Staks een stukje rijden want ik er ook zin in.

Auteur:  Olaf [ 30 mei 2015 13:27 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Pw250 schreef:
Bekende vloer op de foto's ;)


Dat viel mij ookal op :)

Mooie documentatie - dito foto's en een duidelijk verhaal,wat ik zeker blijf volgen.

Auteur:  porsche964 [ 30 mei 2015 21:29 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Ziet er super mooi uit, herkenbare spullen ;-). Mooi dat je binnenkort weer kan rijden :drive: :thumleft:

Auteur:  Neppert [ 31 mei 2015 9:01 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

P32again schreef:
Maakt dat je zelf niet twijfelt of het wel netjes en goed gaat of gaat lopen zoeken naar de 100 meningen op internet en dus heel veel tijd kost en soms nog niet weet waar je goed aan doet.


+1
Soms zie je daardoor door de bomen het bos niet meer.

Je zegt trouwens dat budget ook wel een ding is...logisch ook!
Maar wat zou je anders gedaan hebben als je budgetloos aan het werk had kunnen gaan dan?

Auteur:  Peter [ 31 mei 2015 11:17 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Ik kan het niet goed zien maar heb je nu niet alle kopbouten vervangen? Als dat zo is is het verkeerde zuinigheid waar je zo maar eens spijt van kan krijgen. Zou toch zonde zijn als na een half jaar er weer bouten knappen.

Verder natuurlijk mooi werk, zonde om het blok er weer in te hangen en er mee te gaan rijden :D

Auteur:  P32again [ 31 mei 2015 22:41 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Peter, zijn 24 hagelnieuwe cilinder draadeinden. Wel van staal, ws vergis jij je door de iets van grafiet laag(oid) erop die op sommige plekken droog is. En eigenlijk kan je er prima 12 vervangen alleen de uitlaatzijde. En ja die kunnen van dilivar zijn maar zijn fors duurder en de meningen zijn verdeeld of die nou de juiste zijn (hele fora vol met meningen) maar voor gewoon straatgebruik is staal prima. Maar laat ik die discussie maar niet starten hier :wink:

Neppert, tja nu je dat zo vraagt....niet direct iets binnen mijn budget :P maar dan kijk je ook heel anders tegen de zaken in en lever je de auto in en zeg je "terug naar nieuwstaat of beter" en ik hoor wanneer die klaar is. Op technische dingen volgens mij wel het juiste gedaan, (ja je zou t blok nog kunnen splitsen en krukas aanpakken) ik doel ook op meer afwerkingszaken waarbij je bijv alles laat stralen en trommelen, alle leidingen, koppeling etc preventief gaat vervangen. En alles wat nog aan de auto hangt wat je nu goed kunt zien en bij kunt..kachelpotten bijv.

Auteur:  Neppert [ 01 jun 2015 11:14 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Aha...duidelijk.
Dus ook van die mooie glimmende boutjes enzo! :thumleft:

Auteur:  R4MS3S [ 01 jun 2015 14:54 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

P32again schreef:

Wat me opvalt nu zo onderweg bij de revisie is dat alles zo secuur moet worden schoongemaakt, pakkingresten, olie, ontvetten, etc. Als ik dan die verhalen lees (ook op buitenlandse fora) over revisie bij wijze van in garage denk ik hoe doen ze dat? Hoe krijg je dat goed schoon....


Zeer terechte opmerking! Voor een aantal garages zal gelden dat een antwoord hierop zal zijn: "niet", "met een extra dut of kras in het pakkingvlak", "met een extra klodder vloeibare pakking", "dat komt niet zo secuur hoor meneer" etc... :pale:

Het is opmerkelijk wat voor risico's er worden genomen door mannen/garages met minder verstand van zaken of die er (om de kosten te drukken) snel langs willen.

Is ook precies waar je bij een goede revisie specialist voor betaald, de extra kennis en de vele uren die in het revisiewerk gaan zitten, maar je verhaal lezende hoef ik dat niet meer uit te leggen :mrgreen:

Succes met de verdere opbouw!

Auteur:  Robbierob [ 02 jun 2015 19:42 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

Mooie topic om te lezen en te volgen, goed bezig :thumleft:
Onze 3.2. zal ook wel een keer aan de beurt komen, maar we gaan eerst
de carrosserie op de bekende plekken (laten) aanpakken en geheel overspuiten 8)
E.a. staat gepland voor komend najaar/winter :)

Auteur:  P32again [ 03 jun 2015 9:40 ]
Berichttitel:  Re: Gebroken kopbout, revisie 3.2 87, dilemma's en overwegin

En in een keer gaat het heel snel, big big smile van de mooie resultaten. :ba: :ba: Foto's spreken voor zich lijkt me.
voor: Afbeelding na: Afbeelding

De motor als geheel is echt mooi geworden, specialist heeft nog een fijn laagje goud op de fan gespoten. Ik vind het prachtig. Ook goed geweest dat de uitlaat draadeinden zijn vervangen (voor nu maar vooral ook voor later)

Afbeelding Afbeelding

De uitlaat had ik helemaal opgepoetst maar wel beetje te veel bling bling dus is ter plekke weer origineel gespoten naar lichtgrijs. Ik vind het ook mooier staan en bovendien mocht hij in de bling-bling staat de zaak niet verlaten :wink:

Afbeelding Afbeelding

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/